יום ראשון, 28 ביולי 2013

ספרים חדשים ומומלצים לחודש יולי 2013 .מהוצאת אופיר ביכורים מאת:שרית יוכפז

קלועת צמה / מירה שמח-קאופמן
הספר החדש "קלועת צמה" בהוצאת "אופיר ביכורים", הנו קובץ מחשבות, סודות וחוויות אשר חושפות נפש עדינה, לעיתים שברירית, אך גם אמיצה מאוד.
ברגישות רבה ובאותנטיות מוליכה המחברת את הקורא ומכניסה אותו לעולמה שלה, עולם של התמודדות יומיומית עם קשיים, התלבטויות וניצחונות, דרך שירים שהם סיפורים וסיפורים שהם שירים, המשלימים אלה את אלה. התכנים מסקרנים. יש בהם השזורים מסתורין.
הספר מחולק לארבעה נושאים: נישואין וזוגיות , זיכרונות ילדות, כתיבה אישית, על הכתיבה.
אף על פי שהשירים והסיפורים מתארים חוויות אישיות, יכולים הקוראים בקלות להזדהות עמם, וזאת בזכות הכתיבה האותנטית מומלץ.




מגיהינום לחופש / רוברט גולן
בהשראת מאורעות היסטוריים, שהתרחשו סביב המצור על לנינגרד (כיום סנט-פטרבורג) במהלך מלחמת העולם השנייה, חושף בפנינו הסופר רוברט גולן ברומן  מטלטל וסוחף, "מגיהינום לחופש" בהוצאת "אופיר ביכורים", סיפור חיים אמיתי וכואב.
אהבה, תשוקה, שלטון, אכזריות, הישרדות ומציאות חוברים להם יחד ברומן מרתק, החובק שלל של תחבולות עלילתיות ורגשיות, ומציע לנו דרך חדשה להתבוננות בצילומי העבר המתעדים היסטוריה.
 
רוברט גולן פגש (בחייו שלו) את גיבורת הסיפור, אולגה פיליפובה (שם בדוי), הוקסם מאישיותה, והחליט לתעד את סיפור חייה יוצא הדופן עם נרטיב מחמם לב להנצחתה.
 
זהו סיפורה של אולגה שנופלת בשבי הגסטאפו שפלש לנינגרד. בשבי, כשהגרמנים חשבו שהיא מתה, פוגשת אולגה את קרל בחור ממוצא פיני כשגסס ליד אזור המתים שהרגו הנאצים. השניים מתאהבים ובתום המלחמה נוסעים לפינלנד ויחדיו הם מנסים להתקיים כשהם עובדים לפרנסתם במפעל הנייר של הוריו, שם גם נולד בנם היחיד ניקולאי.
סוכני הק.ג.ב. חוטפים אותה בהלסינקי ומחליטים לאסור אותה באשמת בגידה במולדת הסובייטית בכך שנישאה לזר ללא קבלת רשות משלטונות המדינה. למרות תחנוניה של אולגה היא נלקחת כאסירה למחנה אסירות שהיו תחת השלטון של סטאלין.  במחנה היא עוברת סבב עינויים נוסף מצד החיילים הסובייטים. בתום שמונה שנים חרושצ'וב שעולה לשלטון חונן את האסירים ואולגה חוזרת ללנינגרד בחיפוש אחר ביתה וגם מתחקה אחר גורלן של בעלה ובנה, עד הסוף המפתיע מומלץ.


מגיהינום לחופש: 16 בפברואר / אלכס גולן

מגיהינום לחופש : 16 בפברואר  מאת אלכס גולן בהוצאת אופיר ביכורים, מספר את סיפורו של רובי –  גבר יהודי צעיר בברית-המועצות של סוף שנות ה-60, שחש על בשרו את אימי המשטר הסובייטי – ולא נכנע לרגע. לאחר שנעצר בחדר המלון שלו ונשלח לכלא ללא משפט, הוא שובת רעב, נזרק פעם אחר פעם לצינוק, עומד באומץ בחקירות קשות ובעינויים אכזריים, ולבסוף "זוכה" לעמוד לדין. עם סיום משפטו הוא נשלח למאסר באחד מבתי הכלא הנוראיים בערבה הטג'יקית, מקום שבו כל יום שהוא שורד, כמוהו כנס.
מאחורי סורג ובריח חושב רובי על אביו, שנכלא בעקבות הלשנה ומת בכלא, ונאחז בחלומו לשאת לאישה את אהובתו, שמחייה נעלם ללא כל הסבר, ולעלות לישראל אתה ועם אמו הקשישה. גם כשהוא נלחם בקור ובמחלות, בסוהרים מושחתים ובאסירים אכזרים, הוא לא מאבד את אמונתו ולא את צלם האנוש שלו. הוא נלחם בשיניו כדי לשמור על כבודו ועל כבודם של חבריו, ובדרך סוחף אותם אחריו למאבק ברוע וברשע המציצים מכל .
רנה ורנה/ נעמי שלו  
  







פעם אחר פעם מבטיחים הילדים לעצמם ולאחרים שהפעם אכן יתנהגו בצורה מסוימת, כמו שצריך, ו"אופס" – פעם אחר פעם משהו משתבש וקורה אחרת. "רינה ורינה" מספר את סיפורה של  רינה, ילדה קטנה וחמודה מלאת מרץ וסקרנית, אשר מבוקר ועד ערב היא בודקת שואלת ורועשת. אלא שלעתים קרובות ומזומנות מעשיה מובילים לתוצאה הפוכה מן הרצוי. אם תרצה או לא תרצה, להפך יוצא.
ספר על שתי ילדות שהן אחת. כמו אצל ילדים רבים גם בתוך רינה מצויים ניגודים. בין מה שהיא רוצה לקבל לבין מה שההורים רוצים, בין מה שהיא חושבת שהיא עושה לבין מה שבאמת יוצא. מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...