יום חמישי, 23 באוגוסט 2018

"משפחה ללא גבולות" מאת: משה ונטורה הוא ספר מתח, המהווה ספר ביכורים למחברו משה ונטורה, מאת: שרית יוכפז


"משפחה ללא גבולות" הוא ספר מתח, המהווה ספר ביכורים למחברו משה ונטורה, 


משפחה ללא גבולות | מאת משה ונטורה
באחד הימים, התקבלה שיחת טלפון מאדם שהזדהה כקרוב משפחה של נתן. לאדם זה היה מבטא זר. הוא חזר כמה פעמים על אותם דברים, שנאמרו בנימה של איום:
"תמסור לאבא שלך ולכל מי שבוחש בפרשה, ובעיקר לעורך הדין שלכם, שיפסיקו להתערב בעניינים לא שלהם ושיעזבו את הזוג שולה ונתן במנוחה. אם זה לא יקרה, השיחה הבאה תהיה הרבה פחות נעימה".
באחד הימים, קיבל שלומי שיחת טלפון מסבים. היא הודיעה לו שהיא נמצאת בתל אביב, וביקשה לפגוש אותו בדחיפות.
"אני לא בארץ", הסביר שלומי בלי למסור פרטים, "תתקשרי לעומרי ותיפגשי אתו".
עוד באותו יום, התקשרה סבים לעומרי וביקשה ממנו להיפגש בדחיפות. היא הוסיפה ואמרה:
"אני מאוד מבקשת שתגיע לבד, בלי ליווי. אני חייבת לדבר אתך ביחידות".

"משפחה ללא גבולות" הוא ספר מתח, המהווה ספר ביכורים למחברו משה ונטורה, בן 60, תושב יבנה, נשוי מזה כ-33 שנים לריקי ואב לליטל ונאור.
משה, יליד איסטנבול, הדובר אנגלית, צרפתית, תורכית, ערבית, ספרדית ועברית אותן רכש במסע חייו, כתב מותחן סוחף חוצה מקומות, ובמסגרתו קו מקשר של משפחה בורגנית אחת שעוברת זעזועים קשים.

הסוף המפתיע; התיאורים של איסטנבול הקסומה; פיתולי העלילה; והמשפחה הבורגנית שחייה משתנים מקצה לקצה – יעניקו לקורא הנאה צרופה.

לאחר שסיים לסדר את מזוודותיו, החליט שלומי להסתובב מעט בעיר ולהיפרד מאיסטנבול. הוא לקח מונית וביקש להגיע לאזור העתיק, שם אפשר לראות את המסגדים המוארים, ובדרך ליהנות מהנוף המקסים של הבוספורוס בלילה. לאחר שירד מהמונית, החל לסייר בסמטאות הצרות. הוא נכנס לאחת המסעדות העממיות, המגישה אוכל טורקי אותנטי, בדגש על קינוחים חלביים. לאחר שסיים לאכול, עם יציאתו מהמסעדה, נוכח ששכח את הטלפון הנייד בחדרו במלון. הוא מיהר לחזור למלונו כדי לבדוק אם קיבל שיחה מסיגל או משולה.
היו כעשר שיחות שלא נענו, שמונה מהן מאותו מספר. הוא התקשר וסיגל ענתה. היא ביקשה משלומי להגיע מיד לאחת השכונות באזור האסיאתי. שלומי רשם את הכתובת המדויקת, הזמין מונית ונסע לפגוש את שולה. למרות השעה המאוחרת, הוא רצה לפגוש אותה לפני עזיבתו. הנסיעה ארכה כמחצית השעה. מראה הגשר המואר המחבר בין שני חלקי העיר היה מרהיב ביופיו. כאשר הגיע לכתובת שמסרה לו סיגל, בית דירות גדול ומפואר, התקשר אליה, והיא ירדה לקבל את פניו וליוותה אותו לקומה שתים עשרה.

"משפחה ללא גבולות", מאת משה ונטורה בהוצאת "אופיר ביכורים", מבוסס על זכרונותיו של המחבר מאיסטנבול, והינו מותחן, המערב שתי משפחות, שלוש יבשות, חמש מדינות, תעלומה, פשע, מחאה ואהבה.
ניתן להשיג את "משפחה ללא גבולות" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il. מחיר מומלץ לצרכן 74 ש"ח. וגם בסטימצקי.

מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...