יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

ספר חדש "אוצר העוגיות של מיקי שמו" מומלץ מבית על השולחן.מאת:שרית יוכפז

"אוצר העוגיות של מיקי שמו"
לקראת החגים רואה אור ספרו השלישי של הקונדיטור האהוב בישראל
"נשביתי בקסם העוגיות במטבחה של סבתא מתילדה", מספר מיקי שמו בהקדמה לספרו החדש והמרהיב. מיקי אכן הקדיש את הספר החדש לסבתו, וכמה מעוגיות הדגל שלה מככבות בין דפי הספר. לצדן מביא הספר מבחר של כמאה עוגיות שמיקי אסף ופיתח במהלך הקריירה המקצועית שלו: עוגיות חמאה, עוגיות ממולאות, חיתוכיות, בראוניז, חטיפי בריאות, עוגיות ללא קמח, מקרונים וגם עוגיות מלוחות. פרק מרתק במיוחד כולל מבחר עוגיות מפורסמות מכל קצוות תבל – ממדלנים צרפתיים ועד השורטברדים הסקוטיים. חותם את הספר "בית ספר לעוגיות" ובו סקירה של ציוד וחומרי גלם, וכן מדריך לאפייה, עיצוב ואחסון עוגיות.

בעקבות ההצלחה של "מיקי שמו המיטב" ו"שבתות וחגים"- שכיכבו זמן רב ברשימות רבי המכר - החליט מיקי שמו להקדיש ספר לאחד מתחומי האפייה הכי האהובים עליו: העוגיות. 
"אם העוגה היא רומן, העוגייה היא סיפור קצר או שיר: ביס אחד מושלם המשלב בין מרקם, טעם, מראה ולא פעם זיכרון ילדות מתוק," אומר מיקי, ונזכר בחוויית האפייה הראשונה בחייו: "הייתי רק בן עשר. אמא שלי, אחותי הקטנה ואני לחשנו, רידדנו קרצנו עוגיות חמאה בכל מיני צורות, וכשתבנית מלאה בעוגיות הגיחה מהתנור, לא היה גבול לגאווה על מעשה ידינו. עד היום כשאני מכין עוגיות עם הבנות שלי אני נזכר באותו אחר הצהריים חורפי במטבחה של אימא."

שמו, רס"ן בגולני בעברו, נטש קריירה צבאית לטובת חדוות האפייה. כיום הוא בעלים של רשת קונדיטוריות מצליחה המונה שבע חנויות ומנחה תכניות אפייה טלוויזיוניות מצליחות. הוא מקפיד להשתלם אצל טובי הקונדיטורים בעולם כדי להעמיק את הידע המקצועי ולהתחבר לטרנדים העכשוויים של עולם האפייה. "וכמובן, מכל מסע שלי בעולם אני חוזר עם עוד עוגייה לאוסף". את ידיעותיו וניסיונו העשיר הוא מעביר באמצעות הסברים מפורטים ושפע טיפים ועצות, המותאמים לאופה הביתי.

"אחד הדברים הכי נחמדים בעוגיות הוא אורך חיי המדף שלהן", אומר מיקי, "טרחתם ואפיתם? עכשיו ארזו את העוגיות בקופסה יפה והביאו למישהו שאתם רוצים לשמח". ואכן קופסת עוגיות תוצרת בית היא מתנה נפלאה לעונת החגים המתקרבת.

"אוצר העוגיות של מיקי שמו" הוא פרי של שיתוף פעולה בין הקונדיטור להוצאת "על השולחן" (שהפיקה גם את שני ספריו הקודמים). עורכת הספר היא ז’אנה גור, העורכת הראשית של “על השולחן”, והעורכת הקולינרית היא איריס גלברט. עיצוב הספר שואב את ההשראה מעולם האגדות ושל ספרי בישול עתיקים. צוות יוצרים מוכשר אחראי על המראה הייחודי: דניאל לילה (צילום), עמית פרבר (סטיילינג), וורדה עמיר מסטודיו “על השולחן” (עיצוב גראפי).                                                                                                          


את הספר החדש, שמחירו הקטלוגי 138 ש"ח, ניתן לרכוש בחנויות הספרים, באתר "על השולחן"
www.hashulchan.co.il
, וברשת "שמו הקונדיטוריה", לרבות בסניף החדש בקריית מוצקין.התקיימה השקה של הספר ברמת אביב בקונדיטוריה שלו ברחוב טאגור 30. הגיעו התקשורת וסלבס רבים לטעום את עוגיותיו הטעימות

מומלץ.

יחסי ציבור זאביק דרור-סימה מגלר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קונגרס תל אביב 2024 אשר נערך ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים. מאת שרית יוכפז

    קונגרס תל אביב 2024 אשר נערך ביוזמת ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים.                                מאת שרית יוכפז   מדובר בכנס הגדול ביות...