יום חמישי, 29 במאי 2014

שבועות בת"א תיקון ליל שבועות בבניין העירייה מאת: שרית יוכפז sarit0404@yahoo.com

שבועות בת"א
תיקון ליל שבועות בבניין העירייה
מומלץ מאת שרית יוכפז

כמדי שנה בת תפילה ישראלי יקיים "תיקון ליל שבועות", אך בפעם הראשונה בתולדות העיר, התיקון יתקיים בבניין העירייה * הרב אסטבן גוטפריד: "כבר שנים שאלפי חילונים ומסורתיים חוגגים את חג שבועות בתל אביב בלימוד בצוותא. העירייה שזיהתה את הצורך ואת היופי של היהדות הנוצרת בתחומה, החליטה השנה לתת חסות לאופציות היהודיות השוויוניות, הפתוחות והיצירתיות שיש בעיר, כולנו מברכים על כך"



'בית תפילה ישראלי', המוכר לציבור  מקבלות השבת בנמל תל אביב בחודשי הקיץ, יקיים תיקון ייחודי לאורך ליל החג בבניין עיריית תל אביב, ברחוב אבן גבירול . בפעם הראשונה העירייה פותחת את שעריה ומעניקה אכסניה מכובדת למסורת התל אביבית שהשתרשה בעשור האחרון, להקדיש את ליל החג ללימוד בצוותא.
תיקון ליל שבועות של בית תפילה ישראלי יערך השנה בסימן "תל אביב  - עיר הקודש" ובמסגרתו יינתנו הרצאות ויתקיימו הופעת מוסיקליות במשך כל הלילה שלישי (3.6.14) ועד עלות השחר. "בחרנו לעסוק במושגים של קודש וחול בתל אביב, במפגש שבין תרבות ורוח, בין דת לאומנות. תל אביב היא עיר שחוגגת את היהדות שלה באופן שוויוני, פלורליסטי ויצירתי, ומרחבי הקודש שלה שונים מכל מקום אחר בארץ. תיקון ליל שבועות היא דוגמה מצוינת לכך, כשהקהל החילוני בעיר מגיע בהמוניו ומממש את הזכות שלו לקחת בעלות על התרבות היהודית שלו". מסביר הרב אסטבן גוטפריד, המנהל  'בית תפילה ישראלי'.
תיקון ליל שבועות בעיריית תל אביב יחל בשעה 20:30 בקבלת חג מוזיקלית, ולאחר מכן יתקיימו הרצאות והופעות בארבעה אולמות במקביל בבניין עד אור הבוקר.
בין המשתתפים באירוע: במאי הטלויזיה רני בלייר שידבר על "חילוניות קדושה בתל אביב", אירי ריקין שינחה שיחה על חזון לתל אביב בהשתתפות דפני ליף, מהנדס העיר עודד גבולירונן קלר ומשתתפים נוספים, הסופר והחוקר אברהם בלבןישוטט בתל אביב עם אלתרמן, ד"ר צביה ולדן תרצה על  "תל אביב העברית:  ביאליק פינת ברנר", הרב אסטבן גוטפרידורני יגר ("כי מת אביב תצא תורה") ישוחחו על היהדות שנוצרת בתל אביב, פרופ' מעוז עזריהו, חבר מועצת העיר מיקי גיצין, מדרש-סרט  "הצלמניה", פאנל על פולמוס התחבורה הציבורית בתל אביב, ולימוד בית מדרשי עם גלית כהן קדם,חנה פרידמןד"ר רינה נאמן ועוד.
במהלך הלילה יתקיימו גם הופעות וסדנא מוסיקלית ייחודית - "סימפוניה של עיר" – בעקבות פרוייקט בשם זה אשר הופך את רעשי הרקע של העיר לספר מוסיקלי בשם זה, ובשעה 02:30 לפנות בוקר יתחיל "טיש תל אביבי" בשיתוף יונג יידיש, עם מוסיקה וסיפורים תל אביביים עד לזריחת החמה, עם הזמר מנדי קהאן, אנסמבל בית תפילה ואחרים. 


בסוף הלילה, עם הזריחה, (בשעה 5:00) תתקים תפילת שחרית מוזיקלית לחג, בקומה ה-12 של העירייה, מול הנוף התל אביבי.
במקביל, ולאורך כל הלילה, יתקיים גם מסלול ״תיקונוער״ בהנחיית תלמידי מגמת מחשבת ישראל בתיכון ע״ש ליידי דיוויס.

מקורו של תיקון ליל שבועות בחוגי המקובלים בצפת במאה ה-16. המנהג היה לתקן מלשון "לקשט" את התורה לקראת כלולותיה עם עם ישראל, כפי שמקשטים כלה לפני חופתה. דרך לימוד מקורות , הציבור היה מכין את עצמו לקראת יום מתן תורה. בית תפילה ישראלי, יחד עם ארגוני התחדשות יהודית נוספים, ממשיכים מנהג זה ומעניקים לו משמעות ופרשנות עכשווית. תיקון ליל שבועות הוא הזדמנות לשיח משמעותי ורלוונטי על ערכי החג  בימינו.
לפרטים : www.btfila.org מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...