יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

אירועי "נשים יוצרות מחול" שיתקיימו במרכז סוזן דלל בתאריכים 5-17 בינואר 2015. מומלץ. מאת: שרית יוכפז

העשייה הנשית בתחום המחול בקידמת הבמה:
יסמין גודר, רונית זיו, נעה דר, דפי  אלטבב, רייצ'ל ארדוס, איריס ארז ענת גריגוריו,ועוד

וגם:
צופית גרנט בערב מיוחד – "דלתות מסתובבות"

5-17 בינואר 2015  | מרכז סוזן דלל, ת"א.



צילום: רונן רוזנבלום



עוצמתה ורבגוניותה של היצירה המחולית הנשית תעבור לקדמת הבמה באירועי "נשים יוצרות מחול"  שיתקיימו במרכז סוזן דלל בתאריכים 5-17 בינואר 2015.

יאיר ורדי מנכ"ל מרכז סוזן דלל  מסביר את היוזמה לקיים את האירועים:

"מקומן של היוצרות במחול הישראלי הוא משמעותי והן מביאות אל הבמה את אמירתן האישית והמקצועית , את תפיסתן במרחב הפנימי והחיצוני בו הן פועלות וחיות -כל אחת בסגנונה ובשפה אותה יצרה. היצירה הנשית
חיה,בועטת ומוצגת לאורך כל השנה . היוזמה  לתת לה זרקור מיוחד ומרוכז באה כדי לאפשר חוויה מצטברת של התבוננות ממוקדת בכישרון הרב, בעולם היצירתי המגוון, בשפה האמנותית הייחודית של כל יוצרת ואפילו כדי לשאול האם היצירה הנשית שונה מהיצירה הגברית ? האם לא? "

היוצרות המשתתפות ב באירועי "נשים יוצרות מחול"  הן:

רונית זיו :"שמאל – מרכז/אבן שפה" יצירה שבה היא בוחנת את החיים על במת המחול בעשרים השנים האחרונות, תוך כדי התבוננות בקריירה החדשה שלה והצגת מבחר יצירותיה: לפרק ת'צורה ויצירתה החדשה אבן שפה, יוצאת לשדה הפוליטיקה ומנסה זיו לחדור לקנון הישראלי.

"קוואטרו " ערב עם ארבע יוצרות וארבע עבודות:

מאיה מכלל גלפנד: "you move i move" היצירה עוסקת בשינוי, במנגנוני הנפש הפועלים כאשר שיווי המשקל משתנה. המכניקה של השינוי מתקיימת בתוך מערכת  יחסים זוגית ואינטימית, בעוד שכל אחד מבני הזוג מבקש למצוא את האיזון הזוגי מחדש.

מירה רובינשטיין: "כיפהל'ה".תיאטרון מחול. אדפטציה הומוריסטית לסיפור כיפה אדומה.

קישור ליוטיוב: http://www.youtube.com/watch?v=1slzWnQNSow


שרון וייסווסר:"Forms of Vitality"-חווית החיות האנושית מושתתת על וריאציות דינמיות בתנועת- גוף ובכוונה המנטאלית שביסודן .

קרן חורש בגון " אלה פרימה"- מה שיוצר צל, ומפריע לשמש לעבור זהו האדם עצמו . מסע אישי של אדם וצילו, כבבואה פיזית וריגשית.

איריס ארז "תכף אשוב" -בעידן שבו הפרטי והציבורי חיים בערבוביה והעצמי מחפש ייצוג אינסופי, הגוף החי מתאיין ונעלם. בתוך מרחבים של היעדרות איש ואישה בוחנים את האפשרות של מפגש אינטימי ואת היכולת של הגוף להישאר ממשי.כוריאוגרפיה: איריס ארז בשיתוף אמן המדיה דניאל לנדאו.

להקת הפלמנקו הישראלית COMPASQUINCE: "קינסה", יצירה מקורית של מיכל נתן, המאגדת אינטרפרטציות שונות ונועזות לריקוד הפלמנקו. המופע מקפל בתוכו שילוב של פלמנקו מסורתי משובח לצד פרשנות אישית נועזת.המופע מוגש בארבע מערכות, שכל אחת מהן מביאה ניחוח אחר של עולם הפלמנקו והמחול הספרדי. היצירה משלבת קולאז' מוסיקלי מגוון הכולל מוסיקת פלמנקו, מוסיקה קלאסית ומוסיקה עכשווית כולל השפעה אירית והודית.

יסמין גודר"Lie Like A Lion", גודר חוזרת למפגש עם חומרים פיזיים ורגשיים ואביזרי במה מהארכיון האישי של יצירותיה מה 15 השנים האחרונות, ודרכם בוחנת מחדש ומשחקת עם דיוקנה כיוצרת מבצעת. על הבמה ולאורך היצירה גודר נפגשת עם הפסנתרן מתן דסקל ונגן הויולה משה אהרונוב, המנגנים יצירות של המלחינים העכשוויים כחלק מהפסקול הייחודי של יצירה.

בכורה תל אביבית לרייצ'ל ארדוס: "מצודה"-  דואט אינטימי שעוסק בנושא מרחב וחללים קטניםבמושגים החברתיים והפוליטיים כיוםמרחב או החיסרון שבו הוא סוגיה הנבחנת מעת לעת האם נרגיש בה חופשיים או לכודים? האם כך גם בבתינו? בחיינו, בערינו ובארצותינו?

טליה בק: " The Botany of Desireעולם פנטסטי שבו ארבעת הרקדניםמקיימים דיאלוג בינם לבין עצמםבינם ובין העולם.


ערב ובו שתי יצירות של שלומית פונדמינסקי""La Divina- סולו מחול ופרפורמנס בהשראת זמרת האופרה מריה קאלאס ו—"I Woman" דואט חדש, שיתוף פעולה של היוצרות והרקדניות עינת גנץ ושלומית פונדמינסקי ביחד עם המלחינה דגנית אלייקים.

ערב ובו שלוש יצירות של ענת גריגוריו/ רוני הלר/ אילנה בלסן.

ענת גריגוריו: "Mr.Nice Guy" (מיסטר נייס גיא) מחול שבודק עד כמה אנחנו מוכנים לוותר על עצמינו עד כמה אנחנו מתאימים את מידותינו למידות של אחרים סביבנו .

רוני הלר: FURNITURE"".דיוקנה של התמוטטות ולידה מחדש:  מופע קסמים זעיר של תיאטרון חפצים חסר פשרות, המגיש במחול מינימאלי וצרוף את דיוקנה של  אישה משבר.

אילנה בלסן:" "CHAOS מחול העוסק בחומר הראשוני וחסר הצורה ואיך אי סדר קורא לסדר?

קבוצת מחול דפי אלטבב תעלה את "מתחת לשטיחובו ישולב גם  שיח עם המשוררת ד"ר דיתי רונן בנושא נשים יוצרות והקראת מקבץ משיריה.

אלינא פיצ'רסקי :"נסמהNesma)")-ערב יצירות מחול מזרחי בפרשנות אישית לסגנון המסורתי, ובביצוע רקדניות אורחות ואלינא. ההופעה כוללת קטעים נבחרים ומחודשים מתוך יצירות קודמות לצד כוריאוגרפיות חדשות .

קבוצת מחול נעה דר : "עננוצה"- יצירתה של נעה דר לילדים. מופע שהוא תוצר של שיתוף פעולה הדוק בין יוצרים מתחומים שונים: שירה גפן שכתבה את הטקסט, דניאל סלומון שחיבר את המוסיקה, פולינהאדמוב שעצבה את תלבושות והתפאורה ואורי רובינשטיין את התאורה.

להקת מחול תיאטרון נדין אנימטו תעלה את "קולנוע אמריקאי"-קומדית מצבים תיאטרלית, המעלה בדרך ייחודית, מקורית ושנונה את חוויית הצפייה בסרט קולנוע-כל זאת בשפת תנועת האנימטו, הייחודיים ללהקה.

מופע מיוחד , המתחבר למסגרת מיוחדת זו,נותן במה לצופית גרנט, שחקנית ויוצרת, אשת טלוויזיה ותיאטרון,אשת משפחה, נשיאת עמותת אנוש, אישה בעלת כובעים רבים שכל אחד מהם הינו מופע יצירתי ומרענן של המוטו שמלווה את חייה: לחיות בחמלה ואהבת הזולת ולא לוותר על הגשמת חלומות.דרך סיפור חייה האישי, היא מזמינה את הצופים להצטרף אל מסע מרגש, בו היא מאפשרת לראות את החיים מזווית של קבלה ומנהיגות, ולהבין כי ביכולתנו לשנות ולפרוץ את הגבולות האישיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...