יום שלישי, 14 באפריל 2015

הקרנות מיוחדות ליום השואה לסרט "מבוך השקרים" ברחבי הארץ.מאת: שרית יוכפז

הקרנות מיוחדות ליום השואה לסרט "מבוך השקרים"
ברחבי הארץ.

הסרט הגרמני החשוב "מבוך השקרים", עוסק במשפטי פרנקפורט, משפטים שנערכו בגרמניה בסוף שנות החמישים ובהם שפטו הגרמנים לראשונה פושעי מלחמה נאציים.
סרט חשוב, מרגש ומעורר מחשבה. סרט עלילתי המבוסס על אירועים היסטוריים
הסרט יוקרן בהקרנות מיוחדות לקראת יום השואה וביום השואה ברחבי הארץ.

"מבוך השקרים" סרטו של ג'וילו ריצ'רלי הוצג בבכורה בתחילת השנה בגרמניה ועורר עניין רב, הסרט נמכר לארצות רבות ויוצג בקרוב בכל רחבי העולם והחל מ21 במאי בכל רחבי הארץ
פרנקפורט 1958: אף אחד לא רוצה להיזכר בזמנים של המשטר הנאציונל-סוציאליסטי. התובע הכללי הצעיר יוהאן ראדמן מוצא כמה מסמכים שיובילו לפתיחת משפט נגד מספר חברי אס-אס ששירתו באוושוויץ. אבל זוועות העבר והעוינות לדרכו מקרבים את יוהאן למשבר. אין כמעט דרך אפשרית לצאת מהמבוך הזה; כולם נראים כמי שהיו מעורבים או אשמים.

מבוך השקרים" בוחן את הצד האפל שמאחורי "הנס הכלכלי" של גרמניה בשנות החמישים, תקופה של התחדשות ושל רוק'נ'רול בה לא רצו להביט לאחור. הסרט מצליח לתאר בצורה מותחת ומרגשת את השינוי המהותי שקרה בגרמניה של אז ביחסה לעבר. זהו סיפור על אומץ, לקיחת אחריות ומאבק לצדק.

ההקרנות המיוחדות של הסרט "מבוך השקרים" לכבוד יום השואה יתקיימו
ביום שלשי לפני ערב יום השואה
יום שלישי 14/4 גלובוסמקס כפר סבא בשעות: 16:30, 19:15, 22:00
יום שלישי 14/4 גלובוסמקס מודיעין : 17:05, 19:20, 22:00
יום שלישי 14/4 גלובוסמקס קיריון : 13:45, 16:30, 19:15, 22:00
בערב יום השואה
יום רביעי 15/4 בתיאטרון ירושלים 19:00, אולם רבקה קראון  
במוצאי יום השואה
יום חמישי 16/4 בסינמטק ת"א, שעה 18:30 באולם 3
יום חמישי 16/4 בחן רחובות, שעה 20:15
יום חמישי 16/4 יס פלאנט ר"ג 21:30
יום חמישי 16/4 יס פלאנט חיפה 21:30
יום חמישי 16/4 יס פלאנט רשל"צ 21:30

הסרט, בהפצת סרטי נחשון, יעלה לאקרנים בכל רחבי הארץ החל מן ה 21 למאי.

מבוך השקרים
גרמנית, תרגום עברית ואנגלית
אורך: 121 דקות
גרמניה 2014

הצהרת הבמאי ג'וליו ריצ'רלי
זהו סיפור על אומץ אישי, על מאבק על צדק וגם סיפור של מחילה. בגרמניה של 1958, אווירה של אופטימיזם גדול והכחשה. מדינה שבונה את עצמה מחדש. יחד עם זאת הצל של פשעי המלחמה מן העבר מאיים, ממש מעבר לפינה.
אני חושב שהנושא הכתיב את הבחירות האסטטיות. עבודת המצלמה היא קלאסית. שוטים מתוכננים מכוונים את מה שאנחנו רואים ואת מה שנשאר לדמיון של הצופה. ניסינו לבנות את החלל והזמן שיותירו בצופה עוצמה מירבית ולתת לסרט קצב מדויק בעריכה. השפה הקולנועית נועדה לשרת את הסיפור. אני רוצה שהצופים יימשכו אל הסיפור ורק אליו. זו אחת הסיבות שהחלטנו לצמצם את השימוש במוזיקה בסרט.
אנחנו חיים בתקופה של פרסום עצמי, תקופה בה ילדים בני 13 הם מחלקת יחסי הציבור של עצמם. מצד שני יש תחושה של ניכור, כבודדים אנחנו חשים שאין לנו יכולת השפעה כלשהי על העולם. הכל כבר נראה מרושת ומורכב מדי. בתקופה כזו הסיפור הזה מזכיר לנו שרק אינדיוידואלים  יכולים להביא שינוי ולהצעיד את הציביליזציה קדימה.

המאבק הזה, הכאב והיופי שלו, זהו ליבו של הסרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...