רכבת ישראל וקבוצת ישראכרט מובילות את מהפכת התשלום הדיגיטלי בתחבורה הציבורית בישראל
לראשונה יוכלו נוסעי רכבת ישראל לטעון את כרטיסי רב קו באמצעות האינטרנט או הסמארטפון
רכבת ישראל וישראכרט מקימות
רכבת ישראל יוצאת במהלך ראשוני בישראל שמאפשר לנוסעיה לטעון את כרטיסי הרב-קו באינטרנט או באפליקציה סלולרית באמצעות כרטיס אשראי. חברת ישראכרט זכתה במכרז רכבת ישראל לסליקת כרטיסי האשראי והקמת מערכת לרכישת כרטיסי נסיעה דרך האינטרנט, לראשונה בחברת תחבורה ציבורית בישראל.
מהלך זה צפוי לתרום לשיפור השירות ללקוחות הרכבת, לקיצור זמני שירות בתחנות, צמצום תלות במזומן ואפשרות לרכישת כרטיס מכל מקום.
כיום, לקוחות הרכבת בעלי כרטיס מגנטי 'רב קו' יכולים להטעין חוזי נסיעה בתחנות הרכבת בלבד. כרטיס ה'רב קו' הינו כרטיס אישי המאפשר זיהוי לקוח וקבלת הנחות של עד 50% ממחיר הנסיעה ברכבת. כמו כן, קיים ביטוח על תוכן הכרטיס במקרה של תקלה או אובדן הכרטיס.
כעת, עומדים חברת רכבת ישראל וישראכרט להקים אתר אינטרנט ייעודי (זמין מהסמארטפון או מהמחשב) בו ניתן יהיה לרכוש ולהטעין חוזי נסיעה היישר אל כרטיס ה'רב קו'. בדרך זו, יוכלו לקוחות הרכבת לחסוך את זמן ההמתנה בקופות ולהגיע לרכבת ממש בסמוך למועד נסיעתה.
ברבעון הראשון של 2015 נרשם ממוצע יומי של כ-188 אלף נסיעות ברכבות אשר הסתכמו להכנסות של כ- 180.8 מיליוני ₪, כאשר כ 37% מכלל הנסיעות ברכבת מתבצע באמצעות חוזים תקופתיים בכרטיסי רב קו ('גמיש 30' או 'גמיש 7').
תהליך ההטענה החדש המוצע לציבור הנוסעים נותן מענה להנחיית משרד התחבורה בדבר הצורך בטעינת כרטיסי רב-קו באינטרנט.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל אמר היום: "בשנים האחרונות עוברת רכבת ישראל מהפכה טכנולוגית, כמעט בכל מישור מתחומי פעילותה – החל מהקטרים החדשים הכוללים טכנולוגיות מתקדמות, דרך מערכות בטיחות חדשניות, ציוד מתקדם לתחזוקת רכבות ושירותים חדשים לשיפור השירות ללקוחות הרכבת ובהם אפליקציה מתקדמת, אינטרנט אלחוטי ועוד. כעת, עושה החברה צעד משמעותי נוסף בתחום השירות , ותהיה הראשונה בישראל בין חברות התחבורה הציבורית שתאפשר הטענת כרטיס הרב-קו דרך האינטרנט".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה