יום ראשון, 19 ביולי 2015

אהבה בעיר הגדולה אתרים מדברים אהבה 30 ביולי בתל אביב מאת: שרית יוכפז

אהבה בעיר הגדולה
30 ביולי בתל אביב

צילם :גדי דגון
לרגל ט"ו באב, תקיים המועצה לשימור אתרי ישראל את אירועי "אהבה בעיר הגדולה", במגוון אתרי מורשת בתל אביב, אשר יתנו לנו הצצה דרך אמנות הדיבור, התיאטרון, המחול והשירה לסיפורי האהבה הגדולים של האומה

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל בשיתוף עם עיריית תל־אביב-יפו יקיימו זו השנה החמישית , לרגל טו באב את אירועי "אהבה בעיר הגדולה". במסגרת האירוע יתקיימו ב-14 מוזיאונים ואתרי מורשת באזור תל אביב יפו הצגות ומופעים תיאטרלים ומוסיקליים יחודיים שיתנו הצצה לסיפורי האהבה הגדולים של מנהיגי האומה, החלוצים ולוחמי המחתרות.
כל האירועים יתקיימו בערב ט"ו באב, 30 ביולי בין השעות  18:00-22:00 בתל אביב.
"החיבור המיוחד שבין ירח מלא, אווירה נוסטלגית ואתרים היסטוריים פעילים, מבטיחים כמדי שנה חג אהבה מושלם. אומר עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, הסיפורים והבתים בהם התרחשו האירועים מעוררים את הדמיון ומספקים את הסקרנות לדעת ולגעת בסיפורי הראשונים על מעשיהם , חלומותיהם והמורשת הנפלאה שהותירו לנו, בני הדורות הבאים אחריהם. אנו מזמינים את המוני אוהבי המורשת ללילה עטוף באורות, צלילים, הפעלות והדרכות מיוחדות באתרי תל-אביב וסביבתה  ובכך סוגרים מעגל שבין עבר, הווה ועתיד"
האתרים והאירועים: בית בן גוריון - "אין עליך אחותי" , ערב של דיאלוגים, מקאמות, שירה וצחוק עם דורי בן זאב ורוביק רוזנטל, בית ביאליק, "שירה על חוט תיל" מופע מוזיקלי בהשתתפות המשוררים: ארז ביטון, רוניסומק, אופיר משרקי, נעם פרתום, יותם חיימוביץ ויקיר בן-משה, המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין "מרוב אהבה" מופע מוסיקלי  בהשראת הצמד  יוסי בנאי ורבקה מיכאלי. מיטב השירים של יוסי בנאי  בשילוב מערכונים חדשים על אהבה וזוגיות.
בית העצמאות "נשים יוצרות אמנות באהבה" סיפוריהן של נשים פורצות דרך באמנות בתל אביב. בית יוסף באו " "אמנות ואהבה" ערב הקראת שיריו הרומנטיים של יוסף באו בשיתוף משוררים מאגודת הסופרים העברים שיקראו שירים פרי עטם בהשראתו. בהשתתפות הרצל חקק, יו"ר אגודת הסופרים העברים, ובהנחייתו של בלפור חקק, יו"ר הוועדה למיזמים מיוחדים. בית רוקח "שעה בחולות" הצגה קסומה בה שני שחקנים, בובות תיאטרון וחפצים מרהיבים, המביאים בהומור ובאהבה תמונות מימיה הראשונים של שכונת נווה צדק. מוזיאון בית ראובן היצירה "תכף אשוב" מתבוננת בבני זוג המנסים להתקיים בתוך מרחב של זוגיות בעידן העכשווי ובודקת באמצעות גוף ותנועה את מהותה של אינטימיות. 
מוזיאון האצ"ל בתש"ח "אהבת נעוריי" ערב שירי אהבה עם הזמרת קרני אלדד, בליווי סיפורי אהבה של לוחמי אצ"ל שנרקמו במחתרת. מוזיאון ז'בוטינסקי בשיתוף עם מוזיאון האצ"ל "מדריגל – האשה שאתו", אהבת יוענה וזאב ז'בוטינסקי. באמצעות הרצאה המלווה בקריאת מכתבים ובשירה, נחשף לאהבתם של יוענה וזאב ז'בוטינסקי. בהשתתפות שרת התרבות והספורט מירי רגב, דן כנר, ורדה גולדברגר ועוד. מוזיאון חוסמסה "נשות ההגנה באות לספר" הדרכה תיאטרלית בחוסמסה  במהלכה ישולבו דמויות נשיות שיספרו את סיפור ההגנה מזווית נשית. מוזיאון לח"י יציג את "אהבה בין השורות" חוויה תיאטרלית ייחודית. שחקני תיאטרון הכרכרה במחזה המבוסס על סיפורי אהבה של גבר לאישה, אהבה למולדת, רעות ואחווה של לוחם לחברו. מוזיאון נחום גוטמן לאמנות "מתאהבים במוזיאון" סיור תיאטרלי בין יצירותיו של נחום גוטמן. בליווי שחקן ומדריך.

בנוסף במרכזי המבקרים:
במרכז מבקרים מקוה ישראל "נשים יד ביד עם מקואים" נספר את סיפורן של נשים מיוחדות במקוה ישראל, על רקע המציאות המקואית בתקופות העבר. חיה קראוזה אשתו של המנהל האגדי אליהו קראוזה, לאה נייגו היפה, אשתו של יוסף נייגו המנהל הכריזמתי, התלמידה גאולה פרדקין ביתה של גיסיה, מחלוצת הלוחמות בעד שוויון בין התלמידים בבית הספר. הסיפורים יוצגו כדיאלוגים תיאטרלים במהלך סיור מודרך באתרים הנפלאים של מקוה ישראל.
ובמרכז מבקרים שרונה-הקריה ״הוא אהב אותה והיא אותו - אהבות אפופות מסתורין בשרונה" סיור תיאטרלי בין סמטאות שרונה המחודשת. בין בתי המושבה הציוריים החלה לפרוח אהבה אסורה בין רות ולר הטמפלרית לקצין סקוטי. שנים לאחר מכן, ערב הקמת המדינה היהודית פוגשת חיילת ההגנה בחייל בריטי והשניים מתאהבים רגע לפני עזיבתו את ארץ ישראל.

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל  אמונה על שמירת המורשת הבנויה של העם והארץ, ופועלת לשיקום, שימור ופיתוח של מבנים ואתרים היסטוריים בארץ ישראל למען הדורות הבאים. לצד השימור הפיזי, מושם דגש רב על הפעילות החינוכית להכרת תולדות המדינה והערכים שהובילו את מייסדיה. המועצה מרכזת את פעילותם של כ 160 אתרי מורשת ברחבי הארץ המשמשים כאתרי ביקור ומוזיאונים הפתוחים לקהל הרחב, המציגים ומתעדים אורח חיים והווי, אירועים והתפתחויות בחיי היישוב והארץ במקום התרחשותם. 

כל האירועים יתקיימו בט"ו באב, יום חמישי, 30 ביולי 2015 בין השעות 18:00-22:00 בתל אביב
מצ"ב לוח אירועים ובו הפרטים המלאים, מחירים, וטלפונים להזמנה.
ריכוז כל האירועים באתר של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...