יום רביעי, 20 בינואר 2016

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי שיערך השנה ביום שישי, ה- 18/3/201 מאת: שרית יוכפז


60 סינים ועשרות אלפי רצים לא טועים: למרות המצב הביטחוני, שיא בהרשמה למרתון ווינר ירושלים הבינלאומי
כ-5,384 איש, מתוכם 751 אצנים מחו"ל, כבר נרשמו למקצים השונים במרתון שיערך ב-18 במרץ. מדובר בכמעט פי שלושה מכמות האצנים הזרים שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה
על אף המצב הביטחוני, שיא במספר הנרשמים למרתון ווינר ירושלים הבינלאומי שיערך השנה ביום שישי, ה- 18/3/2016. נכון לרגע זה, חודשיים בדיוק לפני המרוץ, 5,384 איש נרשמו כבר למקצים השונים, זאת לעומת 3,911 נרשמים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוכם 751 נרשמים מחו"ל לעומת 302 נרשמים מחו"ל בשנה שעברה בתקופה הזו של השנה. כ-910 איש מתוך הנרשמים עד כה הולכים לרוץ את המרתון המלא, 1,835 מתוכם צפויים לרוץ חצי מרתון, ועוד כ-2,500 צפויים לרוץ במקצים השונים של ה-10 ק"מ, 5 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ עממי, מרוץ משפחות של 1.7 ק"מ ומרוץ קהילות של 800 מטר. בנוסף יתקיים גם מרוץ מיוחד של אופני יד לאורך 8.5 ק"מ.
מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי יתקיים השנה בפעם ה-6, וגם השנה צפויים להגיע במיוחד לישראל אצנים רבים מהעולם על מנת להתחרות בבירה. בין הארצות שמהן יגיעו אצנים: אינדונזיה, מונקו, ג'מייקה, אוזבקיסטן, צ'ילה, ארגנטינה, בלגיה, אוסטריה, קולומביה, צ'כיה, אסטוניה, דנמרק, אתיופיה, פינלנד, יוון, גרנדה, גוואטמלה, הונג קונג, הונגריה, אירלנד, איטליה, יפן, קניה, ליטא, לוקסמבורג, מקסיקו, הולנד, קנדה, נגריה, נורבגיה, פולין, פורטו ריקו, רומניה, רוסיה, סינגפור, דרום אפריקה, ספרד, שבדיה, שוויצריה, טאיוואן, טורקיה, אוקראינה, וכן קבוצות גדולות מברזיל, צרפת, גרמניה, בריטניה, ארצות הברית, וסין שצפויה כאמור לשלוח לפחות 60 אצנים.
גם השנה לקראת המרתון מתקיימים מרוצי "חימום", הראשון - מרוץ הגן הבוטני לזכרו של דוד שלומוביץ ז"ל, עובד עיריית ירושלים שנפטר במהלך ריצת מרתון, התקיים כבר בשישי האחרון בהשתתפות כ-400 רצים. בחודש הבא, ב -19.2, ייערך מרוץ חימום נוסף- מרוץ בגין שחולף דרך תחנות משמעותיות בחייו של בגין- מלון המלך דוד, תחנת הרכבת הישנה,  שכונת מלחה ועוד.
ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים: "מספר השיא של הנרשמים עד כה למרתון, מצביע על כך שלא הישראלים ולא התיירים, יאפשרו לטרור לשתק את העיר או את שגרת חייהם. כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצרי נשימה, מלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי, וישנם לא מעט רצי מרתון אשר מחפשים את האתגר הזה שלא קיים במרתונים אחרים בעולם. מרתון ווינר ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם כניו-יורק, ברלין, לונדון ופריז המקיימות מרתון בינלאומי. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מחוויה ספורטיבית-תרבותית בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של העיר - השנה, אולי יותר מתמיד חשוב לחזק את ירושלים!"
מרתון ווינר ירושלים הוא ייחודי ביופיו ולאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.
המרתון שעורכת עיריית ירושלים ומנוהל על ידי אגף הספורט בעירייה, מתקיים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט. בשנה שעברה לקחו חלק במרתון כ-25 אלף רצים מלמעלה מ-50 מדינות שונות, כ-6,000 מתוכם רצו למען עמותות ומטרות חברתיות שונות, דבר ההופך את מרתון ווינר ירושלים למרוץ החברתי ביותר בישראל. בשנה שעברה נחנך גם המקצה הראשון מסוגו שהוקדש למשפחות.
עד ה-5.2 צפויה אף הנחה של בין 30-20 שקלים, תלוי במסלול, לנרשמים למרוץ. להרשמה ופרטים נוספים אודות המסלולים, והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון: http://www.jerusalem-marathon.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...