יום רביעי, 4 במאי 2016

מאות מרופאי ואחיות בית החולים בילינסון הצטרפו לפרויקט "נאמני חיים" של מד"א :מאת: שרית יוכפז


בי"ח בלינסון שותף לפרויקט "נאמן חיים" של מד"א להצלת חיים בקהילה
אתמול (ג') בין השעות 09:00 בבוקר ל-15:00 בצהרים נערך אירוע הרשמה חגיגי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לתוכנית נאמני חיים של מד"א * מאות רופאים ואחיות, בהם גם ד"ר ערן הלפרן מנהל בית חולים בילינסון הצטרפו לפרויקט מציל החיים המאפשר באמצעות אפליקציה מיוחדת של מד"א להזניק אותם לכל  מקרה בו נדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אובדן הכרה ודום לב המתרחשים במרחק של דקות בודדות מנאמן החיים

באירוע הרשמה החגיגי שנערך אתמול (ג') הוזמנו כל הצוותים בבית החולים להצטרף למאגר מצילי החיים, בעמדות הרשמה שהוקמו על ידי נציגי מד"א. בכך, הידע המקצועי ונסיונם של הצוותים יהיה לעזר רב בעת אירועי אמת בכל מקום שהוא גם מחוץ לכותלי בית החולים.

בין המצטרפים החדשים לפרויקט 'נאמן חיים' של מד"א היו גם מנהל בית חולים בילינסון ד"ר ערן הלפרן ביחד עם שני סגניו ד"ר ערן רוטמן וד"ר גדי נוימן. "הדקות הראשונות באירוע לבבי או בתאונת דרכים הן קריטיות להצלת חיים לכן הפרויקט של מגן דוד אדום בעל חשיבות עצומה. אני גאה לשלב ידיים עם מד"א במסגרת נאמני החיים ויחד עם כ- 250 אנשי צוות רפואי וביניהם רופאים ואחיות הצטרפתי גם אני היום לפרוייקט." סיכם ד"ר ערן הלפרן מנהל בית חולים בילינסון

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני - שזכה לשם "נאמני חיים" - הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.
אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות למאות הרופאים והאחיות של בי"ח בילינסון שהצטרפו לפרויקט "נאמני החיים" ואני בטוח שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו אלפי אנשי רפואה ואני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף לפרויקט ולקחת חלק במשימה החשובה הזו של הצלת החיים. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים יום יום, שעה שעה בכל פינה ברחבי ישראל. אין לי ספק שבזכות המיזם הזה ניתן להציל מידי שנה עוד חולים הודות לזמן תגובה של שניות ודקות בודדות". 

להרשמה לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א בכתובת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...