יום שבת, 13 באוגוסט 2016

הצגות חדשות שיועלו בתאטרון הקאמרי 2016-17 . מאת: שרית יוכפז


 מנ"כל הקאמרי נועם סמל והמנהל האומנותי עמרי ניצן  והציגו את הרפרטואר של התיאטרון לעונה הקרובה.
נועם סמל פורש בסוף השנה מניהול התיאטרון אחרי 24 שנים והודיע גם עמרי ניצן על פרישתו מתפקיד המנהל האומנותי.

ההצגות שיועלו השנה: 
זורבה
חייו ומעלליו של אלכסיס זורבה
עפ"י ספרו של חתן פרס נובל לספרות ניקוס קאזאנצאקיס
הצגה גדולה עם שירים יווניים
עיבוד לבמה: משה קפטן בימוי: צדי צרפתי
זורבה הוא גבר יווני סוער, כריזמטי, תאב חיים, נטול עכבות, איש למוד קרבות ובעל
נסיון חיים עשיר, המארח סופר אנגלי ומדריך אותו איך למצות את החיים עד תומם
ולקבל אותם כפי שהם, על כל חסרונותיהם ויתרונותיהם.
ספרו של ניקוס קאזאנצאקיס פורסם לראשונה ב-1948 ועובד לסרט מצליח ולמחזמר
אהוב שהשירים הכלולים בו הפכו לנחלת כולנו.
בתפקיד זורבה היווני:
עמוס תמם
החדר האחורי
מחזה ישראלי חדש מאת עדנה מזי"א ובבימויה
מחזה חדש פרי עטה של היוצרת שכתבה-ביימה בשנים האחרונות את ההצלחות הבלתי נשכחות המורדים, משחקים בחצר האחורית, רומן משפחתי, חולה אהבה בשיכון ג’. החדר האחורי הוא מחזה אישי, על משפחה מיוחדת במינה: אמא שהיא טיפוס חד-פעמי, אבא כנוע ודוד דומיננטי, המגדלים יחד את בנם היחיד אלי. עשרים שנה מאוחר יותר מגיעה לארץ בת דודתו של אלי, דפי, שהייתה חלק מהעבר המשפחתי, ומנסה לברר את פשר הניתוק של הבן ממשפחתו. אלי, סטנדאפיסט שופע הומור, מסרב לאחות את הקרעים, לגביו העבר הוא ארץ אחרת שאינו מעוניין לבקר בה. אבל דפי מתעקשת ובהדרגה נחשפים ארועים משפחתיים מטלטלים, שפורצים ומתגלים מחדש. בשיתוף עם תיאטרון בית ליסין.
המקרה של פרויד
מחזה ישראלי חדש מאת סביון ליברכט בימוי: עודד קוטלר
סביון ליברכט, מהבולטות במחזאים הישראלים, במחזה חדש, לראשונה בתיאטרון הקאמרי. וינה 1938 כמה חודשים אחרי ה"אנשלוס", השלטון הנאצי החדש ממנה נציגים מקומיים נאמנים לו להיות אחראים על רכוש היהודים העשירים. אלכס מתמנה לאחראי על ביתו של זיגמונד פרויד. בתחילה הוא פועל בקשיחות ובאכזריות האופיניים לשילטון החדש. בהדרגה פרויד מוצא מסילות לנשמתו, לילדותו ולזכרונותיו של הנאצי הממונה עליו. בסיומו של התהליך שאפשר לכנות אותו פסיכואנליטי, הממונה הנאצי מתרכך ודואג להציל את פרויד ואת בני משפחתו על ידי השגת אישור יציאה מאוסטריה הנאצית.
ניסויים בחיי משפחה
מחזה ישראלי חדש מאת שי גולדן בימוי: רוני פינקוביץ'
לדן רומנו, מתכנת מחשבים בן 45, יש בעיה: הוא פוטר במפתיע על ידי הבוס הציני שלו, בעיתוי הכי פחות מתאים לכך – בדיוק כשנישואיו לענת עולים על שרטון ועומדים להסתיים בגירושים מכוערים. דן מחליט לשמור את העניין לעצמו. מדי בוקר הוא מתלבש יפה ונוסע ל״עבודה״, כשבפועל הוא מכלה את היום במכוניתו, שותה ומעשן ומתפלל לנס. זוהי דרמת מתח פסיכולוגית, שנוגעת בפצעים החשופים והעמוקים ביותר של חיי המשפחה באופן כן ואמיץ, אבל גם משועשע ואירוני. ניסויים בחיי משפחה, מבוסס על רב המכר בשם הזה מאת הסופר, המחזאי בהצלחה רבה בתיאטרון הלאומי הבימה. ואיש הטלוויזיה שי גולדן. המחזה הקודם שלו הבן הטוב, מוצג למעלה משנה בהצלחה רבה בתיאטרון הלאומי הבימה.
המורדים
מאת עדנה מזי"א בימוי: עמרי ניצן
המחזה מציג שלושה דורות של מורדים במשפחה אחת בישראל: בן, אמו וסבתו. כל אחד מורד בתחומו ובתקופתו, החל בלח"י בשנות ה-40, דרך תנועת שמאל קיצונית בשנות השישים, ועד מרד נעורים קיומי וא-פוליטי בשנות התשעים. גם במחזה זה מבקשת המחזאית לברר את הזהות החילונית הישראלית דרך סיפור משפחתי.
משפט קסטנר
מאת מוטי לרנר בימוי: אילן רונן
האם קסטנר הציל או הפקיר יהודים? השאלה שנשאלה במשפט המפורסם ואחר כך עם רצח קסטנר על ידי מאשימיו, ממשיכה להדהד עד ימינו אלה. מוטי לרנר כתב גירסה חדשה בעקבות גילויים שנחשפו לאחרונה. ב-19 במרץ 1944 כובשים הנאצים את הונגריה ומתכוונים להשמיד את 600,000 יהודיה. המנהיג הציוני ישראל קסטנר מנהל מו"מ עם אייכמן להצלתם ומצליח להציל אלפים ספורים בלבד. בעלותו ארצה הואשם קסטנר בשיתוף פעולה עם הנאצים ובסיוע להשמדת יהודי הונגריה. ב-1957 זוכה מרוב ההאשמות אך נרצח בידי מחתרת ימנית קיצונית.
הילד חולם
מאת חנוך לוין בימוי: עמרי ניצן
ב 13 במאי 1939, בעקבות מאורעות הדמים של "ליל הבדולח", יצאה מנמל המבורג שבגרמניה הספינה "סנט לואיס" כשעל סיפונה 936 פליטים יהודים בדרכה לקובה. רשויות ההגירה הקובניות סרבו לקבלם. האנייה הרדופה החלה לנדוד מנמל לנמל בתקווה למצוא ארץ שתיאות לקלוט את נוסעיה. סיפור הספינה שהיווה את הבסיס לסרט "ספינת הארורים" שימש השראה ראשונית לחנוך לוין לכתיבת המחזה הילד חולם. יצירת המופת של לוין היא מסע בריחה לארץ רחוקה, לעבר הלא נודע, מנוסה מעבר מאיים לעתיד מנחם. הילד חולם שכולו חמלה ואהבת אדם, הוא אחת מפסגות המחזאות הישראלית: נוגע ללב, מרגש, מרתק, מבריק ותמציתי. בשיתוף עם התיאטרון הלאומי הבימה.
סיפורו של סוס
על פי סיפורו של לב טולסטוי עיבוד: מרק רזובסקי בימוי: גלעד קמחי
ארוע תיאטרוני מיוחד במינו על פי הסיפור של לב טולסטוי. המחזה מגולל את מסעו של סוס שנולד שונה, אחר מכל אחיו הסוסים – כולו מנומר. גורלו נחרץ דווקא מפני שהפליא ביכולותיו. הסוס המנומר נולד להנהיג, אך כשהוא מתאהב בסוסה היפה ביותר ומממש את אהבתו, הוא מעורר את קנאת חבריו המביאים לסירוסו. מושפל ודחוי הוא עובר מיד ליד עד שהוא חוזר בזקנתו, בדרך לא דרך, לאורווה בה נולד. טולסטוי, שהטבע האנושי עמד במרכז כתיבתו, מלווה במבט עצוב ומפוכח את הסוס המיוסר, וחוקר באמצעותו עולם אכזר של יצרים. תיאטרון תנועה יפהפה מלא אהבה וחמלה.
ריקוד בשניים
מאת מארק סנט ג'רמיין. בימוי: אילן אלדד
המחזה מספר את סיפורם של סנגה, רקדנית ניו-יורקית ששברה את הברך בתאונה וחוששת להתנתח, והשכן הצעיר שלה, פרופסור למדעי כדור הארץ, הלוקה בתסמונת אספרגר. למרות החשדנות והחששות ההדדיים הולכת ומתפתחת בין השניים ידידות ייחודית, יוצאת דופן, שבמהלכה יגלו כי המשותף ביניהם רב משחשבו. סיפור מרגש, אינטימי ושובה לב, הנוגע בסוגיה שמעסיקה אנשים רבים. המחזה מסקרן לכל אורכו, חכם ואנושי.
אותלו
מאת ויליאם שקספיר בעברית ובערבית בימוי: איתי טיראן
פרויקט תיאטרוני ייחודי, אותו יבצעו השחקנים, היהודים והערבים, בעברית ובערבית, לסירוגין ובהתאם למיקום ולקהל אשר יבוא לצפות בהצגה – כל אחד בלשונו. לצורך כך ילמדו כל משתתפי ההצגה את הטקסט כולו בעברית ובערבית.
יש למה לצפות תהנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...