יום ראשון, 28 באוגוסט 2016

זוגלובק מציגה חזרה לבית הספר מאת: שרית יוכפז

זוגלובק מציגה חזרה לבית הספר

חזרה לבית ספר 2016
כריך עם פסטרמה הוא אחד הכריכים הפופולארים לבית ספר בקרב ילדים ובני נוער. לקראת החזרה לבי"ס מציגה זוגלובק מגוון טיפים ומתכונים שיעשו את החזרה לבית הספר טעימה:
אחד המאכלים הכי פופולריים בישראל הוא הכריך. הכריך הוא רכיב מרכזי בתפריט היומיומי של ילדים, בני נוער ומבוגרים ויש המגדירים אותו כארוחה ממש.
ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת זוגלובק, נותנת טיפים להרכבת הכריך האידאלי וקופסת אוכל שלמה, בריאה ומזינה לקראת החזרה לבית הספר: 
·        לחם מקמח מלא / לחמניה או פיתה מקמח מלא / טורטיה מגולגלת מקמח מלא /קרקרים מקמח מלא
·        ממרח בריא: טחינה, חומוס, אבוקדו, ממרח ירקות
·        ירקות קטנים לנשנוש כמו גזר גמדי, עגבניות שרי, או ירקות חתוכים או אפילו סלט וכמובן גם בתוך הכריך מומלץ לשלב ירקות
·        פרי – כל יום פרי אחר, אפילו סלט פירות היתרון של פרי בקופסא שהוא נשאר שלם ולא נמעך..
·        אפשר להוסיף כל מיני מרכיבים כמו מזלג קטן, כפית קטנה ומפית כמובן.

אז איך מכינים את הכריך הכי מדליק שיהיה גם בריא וגם טעים?
·        אי אפשר בלי - כל הילדים צריכים לקחת אוכל לבית הספר , ארוחת העשר היא תחנת התדלוק שלהם. המזון מספק אנרגיה לטווח הקצר ולטווח הארוך וכמובן חשוב שיהיה ממרכיבים בריאים ואבות מזון שיספקו את מה שדרוש לילדים לגדילה ולהתפתחות תקינה.
·        תכנון זה הכיוון - אפשר לתכנן ביחד עם הילדים את תפריט הכריכים השבועי, ואפילו להכין טבלה ולתלות על המקרר. כשילד מרגיש שהוא שותף לתכנון, יש סיכוי גבוה יותר שיאכל את מה שמגיע בקופסא
·        קופסת הפלא - קופסת אוכל היא דרך נהדרת לשמור על האוכל טרי, טעים ובעיקר בצורתו המקורית. אפשר לשלב ירקות ופירות שהילד אוהב בלי שהם ימעכו בתיק. ככה הוא גם לא יכתים את הספרים והמחברות. הכריך לא נמעך, הפירות נשארים שלמים, הרבה יותר כייף לפתוח בבית הספר ארוחה כזאת ולזלול אותה בהנאה. מומלץ לקנות קופסא חדשה לשנה החדשה, כשקונים תיקים, מחברות וטושים. שיתוף הילד בחווית הקניה היא חלק מההשקעה בעתיד. כדאי להשקיע בקופסא איכותית.
·        מלא בריאות - את הכריך כדאי להכין מלחם או לחמניה או אפילו טורטיה מקמח מלא. הם משביעים יותר בהשוואה לקמח לבן, מפעילים את מערכת העיכול ושומרים על איזון של רמות הכולסטרול והסוכר בדם. לילדים שלא אוהבים "את הדברים האלה בתוך הלחם" אפשר לבחור לחם מקמח מלא שנראה אחיד במרקם שלו.
·        ומה באמצע? בין שתי הפרוסות חשוב להכניס חלבון. פסטרמה רגילה או דק דק דק של זוגלובק  היא אפשרות מצוינת – דלת קלוריות , שומן וכולסטרול ועשירה בחלבון איכותי ממקור בשרי. 
·        מתוק שלי - למי שממש חייב כריך עם ממרח מתוק, כדאי להחליט על יום אחד בשבוע שבו מכינים כריך כזה ובשאר הימים להיצמד לבריאות. וגם אז עדיף ממרח חלבה מטחינה ודבש או סילאן או ריבה  מפרי בלבד ואם ממש חייבים שוקולד, אז לבחור שוקולד המכיל כמה שפחות סוכר וכמה שיותר מוצקי קקאו.
·        כן, ילדים אוכלים גם ירקות –שימו בכריך או לידו  כל ירק שהילד אוהב ומוכן לאכול. גם 3 עיגולי מלפפון בכריך או פרוסת עגבניה, עדיפים על כלום. כדאי שהירק יגיע חתוך ונוח לאכילה ולשם כך רצוי לבחור ירקות קשים כמו מלפפון, גזר, קולרבי וכו'. מניסיון, דווקא ילדים שמביאים ירקות לבית הספר מספרים איך החברים אוהבים לנשנש את החטיף הבריא.
·        זזנו ? עכשיו אוכלים !-למדו את הילדים שבמיוחד לאחר שיעור של פעילות גופנית חשוב לאכול שילוב נכון של פחמימות וחלבונים – והכי נוח בבית ספר- כריך פסטרמה או עם חזה או כתף בקר
·        והרבה אהבה – הכריך הוא הדרך של ההורה להיות עם הילד בבית הספר, לשלוח איתו משהו שמעיד על ההשקעה והרצון לשמור על הבריאות שלו. צרפו פתק קטן או מדבקה. זה תמיד גורם ליום להראות יפה יותר !
טיפים לגילאי – 6 – 12:
·        KEEP IT SIMPLE - ילדים צעירים אוהבים בדרך כלל אוכל פשוט. הכינו להם כריך עם מרכיבים פשוטים וסכמו איתם מראש מה יהיה בו
·        יפה זה טעים - ילדים אוהבים אוכל מקושט – סדרו אותו יפה בקופסא, הקפידו על אריזה נעימה ואסטטית, אולי מדבקה או פתק עם חיוך.
טיפים לנוער – 12 – 18:
·        הצלצול השני - בני נוער נמצאים שעות ארוכות בבית הספר, לפעמים הם ממשיכים מבית הספר ישירות לחוגים. ולכן חשוב לארגן להם ארוחה שניה שאותה יאכלו בשעה 12 – 13 כדי להמשיך את היום שבעים, רגועים ומלאי אנרגיה.
·        כריך עם בשר - מאוד מתאים שהארוחה השניה תהיה כריך עם בשר. נתחי כתף וחזה בקר מעניקים תחושה של ארוחת צהריים קלה, עשירים בחלבון, ברזל וויטמין - 12 דלים בשומן ובקלוריות ויש להם טעם מצוין.
·        לא רוצה לחם? לא חייבים - את הנערות שנוטות לוותר על הכריך כי "לחם זה משמין" אפשר לצייד בקופסת דק דק דק ( רק 150 קלוריות דלות שומן ומשביעות) בתוספת קרקרים קטנים מקמח מלא  וירקות חתוכים. את הארוחה הזאת הן לא יחזירו הביתה!
·        זה שלי מהבית –בני נוער קונים בהרבה מקרים אוכל בקפיטריה של בית הספר. רוב המזון הנמכר שם הוא  טוסטים עמוסי גבינה צהובה או פיתה עם שניצל מטוגן בתוכה. אם יהיה להם כריך טעים ובריא בקופסת אוכל מתוקתקת ושווה,  הכריך הזה יהווה תחרות מצוינת למה שמוצע למכירה בקפיטריות.
קופסא 1: כריך סירה "דקדק" זוגלובק
·        לחמנייה חיטה מלאה, חתוכה כ"סירה" באמצע
·        טחינה
·        פסטרמה דקדק + בקר דקדק של זוגלובק
·        חצאי עיגולי מלפפון
·        ריבועי גמבה ופלפל צהוב
·        עוד בקופסא:
·        תירס שלם
·        עגבניות שרי
·        ענבים
·        פלחי נקטרינה
קופסא 2:כריכוני סושי לחמנייה עם פרוסות כתף בקר זוגלובק 
·        לחמנייה לבנה
·        פסטרמה כתף בקר של זגולובק
·        אבוקדו חתוך לרצועות
·        פלפל כתום חתוך לרצועות
·        נבטים דקים
עוד בקופסא:
פלחי אפרסק
·        מיץ תפוזים
קופסא 3: כריכי ציור עם פסטרמה זוגלובק ועם שיפודי ענבים ירוקים 
·        לחם קל כהה
·        פסטרמה דבש זוגלובק
·        גזר
·        עגבניות שרי
·        מיונז, חרדל
·        ענבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...