יום שני, 31 ביולי 2017

תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", אשר הוצגה בישראל מטעם עמותת מגן לזכויות אנוש, במתחם התחנה ירושלים. מאת: שרית יוכפז



2,385 מבקרים בתערוכה על פסיכיאטריה
ב- 22.7.17 נסגרה תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", אשר הוצגה בישראל מטעם עמותת מגן לזכויות אנוש, במתחם התחנה ירושלים.
בטכס הסיום נכחו כ 50 אורחים. המנחה אילה סמית השיקה את התערוכה על בריאות הנפש הראשונה בבירה ירושלים עוד מנתה בפני הקהל את הישגיה של העמותה עד כה במישור המשפטי, כמו תיקון איסור יחסי מין בהסכמה בין מטפל למטופל ותיקון נוסף מינוי סנגור ציבורי לכל מאושפז בכפיה. וציינה שיש עוד הרבה לעשות בשדה המשפטי
דר' חסאן מרהג'י, פרשן פוליטי של ערוץ הטלביזיה 24I אמר: "מדינות רבות מצטיירות כנאורות ואנושיות משתמשות בשיטות עינוי וגם בסימום באמצעות כדורים. לפסיכיאטריה אין שום כלים להוכיח שבעיות נפש הן מחלות". רוב היועצים לבריאות במדינות ערב הם פסיכיאטרים ווהעובדה היא שרוב האוכלוסייה נוטלת כדורים פסיכיאטרים.
"אורחת העמותה עו"ד ורוניקה ברומברג בירכה את מתנדבי העמותה על עבודה נפלאה. ועל שיתוף הפעולה מזה 18 שנה בכנסת ובפעילות משפטית נגד עוולות משרד הרווחה וטיפולים פסיכיאטרים  

דובר נוסף היה דר' אמרם דולב שסיפר על חוסר היכולת של פסיכיאטריה לרפא ממש נפגעי נפש, על המפגש עם מקים עמותת מגן בארה"ב פרופסור תומאס זאס המנוח, ועל ספרו החדש שיצא זה עתה  בריאות הנפש ופוליטיקה, ובו פרקים נבחרים על התנועה האנטי פסיכיאטרית.
עדויות מהתערוכה,
מורה: דעתי על פסיכיאטריה לא היתה חיובית לפני הסיור שלי בתערוכה, אבל עכשיו היא הרבה יותר שלילית

נטורופתית: ידעתי תמיד שמשתמשים בפסיכיאטריה במקרים שונים אבל עכשיו אחרי הסיור שלי בתערוכה אני בשוק!!

אומן: הנוכחות שלכם פה היא קריטית! השארו פה!
התערוכה המוצגת בפעם הרביעית בישראל סוקרת הפרות זכויות אדם של הפסיכיאטריה לאורך ההיסטוריה, וכוללת מיצגי וידאו ומצגות על הקשר של פסיכיאטריה, לשואה, לדיכוי גזעים ומיעוטים,  לתעשיית התרופות, טיפולים בכפייה, פגיעה באוכלוסיות חלשות, תיוג וסימום של ילדים ונוער אלימות ופשיעה. התערוכה תחזור ותוצג בישראל עד שתחום בריאות הנפש יטוהר; עד שייפסקו הנהלים המזיקים והכפייתיים של הפסיכיאטריה, וזכויות האדם וכבודו יוחזרו למטופלים.

יהודה קורן 
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...