יום שני, 24 ביולי 2017

ספר חדש: " דן ושלג עוברים לארץ אחרת", ד"ר וגמן-רוזי, " הוצאת אופיר ביכורים מאת: שרית יוכפז





ד"ר אורית וגמן-רוזי, מתמחה בהכנה וליווי משפחות ויחידים היוצאים לרילוקשיין, מרצה בתחום הייעוץ החינוכי באוניברסיטת תל אביב, ולמדה ספרות עברית במהלך התואר הראשון. בשל אהבתה וקרבתה לספרות, והתמחותה בתחום הייעוץ, כתבה את הספר "דן ושלג עוברים לארץ אחרת" (אופיר ביכורים), שמטרתו לקדם שיח משמעותי עם הילדים סביב הנושאים השונים הקשורים ביציאתם לחו"ל.

ד"ר אורית וגמן-רוזי, דוקטור לייעוץ חינוכי, משיקה בימים אלו את ספר הביכורים שלה "דן ושלג עוברים לארץ אחרת". הספר, מעבר להיותו יצירה ספרותית, הוא אמצעי עבור ההורים, בהכנה של הילד לקראת יציאתו לסביבה חדשה (רילוקשיין).
דן, גיבור הסיפור, מקבל מאמו בשורה מפתיעה, הם עוזבים את הארץ ועוברים לגור באנגליה, מכיוון שאבא קיבל עבודה חדשה. אמו מסבירה לו שהוא יצטרך לארוז, את כל הצעצועים שלו, שיישלחו על גבי אונייה בים, להיפרד מחבריו בגן, להצטרף לגן חדש ולהכיר שם חברים חדשים. והכי חשוב, שלג הכלב שלו עובר ביחד איתם. דן ושלג עוברים יחדיו את התהליך במהלך הסיפור. הסיפור מסתיים בתחושת אופטימיות וחיוביות כלפי המעבר וכלפי המקום החדש אליו מגיעה המשפחה.
"אֲנִי מְחַכֶּה לַגַּן הֶחָדָשׁ," אָמַרְתִּי לְשֶׁלֶג.
"אֲנִי מְחַכֶּה גַּם לִלְמֹד מִלִּים חֲדָשׁוֹת בְּאַנְגְּלִית," הוֹסַפְתִּי.
הַב-הַב, עָנָה שֶׁלֶג בְּשִׂמְחָה ושכִשְׁכֵּשׁ בְּזְנָבוֹ.
יָדַעְתִּי שֶׁשֶּׁלֶג שָׂמֵחַ שֶׁהִגַּעְנוּ לְאַנְגְּלִיָּה.

"החלטתי להוציא לאור את הספר "דן ושלג עוברים לארץ אחרת", אומרת ד"ר וגמן-רוזי, "לאור פניות רבות של הורים אשר השתתפו בתהליכי הכנה לקראת רילוקשיין, אותם אני עורכת, וביקשו כלי עבורם אשר יהווה בסיס לשיח שלהם עם הילדים בתקופה שלקראת היציאה לחו"ל", מוסיפה אורית. "בתקופה זו לקראת היציאה עולים בקרב הילדים חששות ונשאלות שאלות ביחס להיבטים השונים של המעבר. באמצעות הספר, תוך הזדהות עם דמותו של דן, מבינים הילדים טוב יותר את משמעותו של כל שלב ושלב בתהליך המעבר".

אורית עוסקת בתחום הייעוץ שנים רבות, ומתמחה בייעוץ והכנת משפחות ויחידים לקראת רילוקשיין, באופן פרטני ובסדנאות הכנה לבוגרים ולילדים. מעבר לכך, לאורית ניסיון אישי רב, היא ומשפחתה יצאו פעמיים מהארץ לרילוקשיין.

בפעם הראשונה עם שני ילדים קטנים לקניה. ובפעם השנייה, כשהילדים כבר היו בוגרים יותר, ללונדון. אורית מספרת "שני הרילוקיישנים היו נפלאים, מעניינים ומצמיחים. חזרנו עם חוויות רבות, היכרות עם תרבויות חדשות, עם אנשים חדשים ועם תפיסת עולם רחבה". בעבודת המחקר שלה לדוקטורט, היא חקרה מאפיינים של צמיחה בעקבות חשיפה למצב של מעבר. הדבר מתקשר לתפיסתה שכאשר משפחה מקבלת הכנה נאותה ומקצועית לקראת היציאה לרילוקשיין, הדבר יישא פרי, והשנים הללו בחו"ל עשויות להוות תרומה משמעותית לכל אחד מבני המשפחה.

אורית ממליצה להורים: "היעזרו בבעלי מקצוע, המתמחים בנושא, שילוו אתכם מתהליך הבשורה אודות הנסיעה, דרך ההתמודדות עם השאלות והחששות העולים ועד הכנת הילדים לקראת ההסתגלות בגנים ובבתי הספר. הקריאה בספר בהחלט עשויה לסייע בתהליך זה"
מומלץ..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...