יום ראשון, 9 ביולי 2017

באירוע חשיפת המרצים של לירון זהבי iLecture. פגשתי את לירון גליקמן -מאמנת לקשרים עסקיים.-מאת: שרית יוכפז

באירוע חשיפת המרצים של לירון זהבי iLecture. 
יצירת קשרים עסקיים.
 כמה טיפים  מפי לירון  גליקמן:


עובד בארגון- כך תבנה רשת קשרים שעובדת בשבילך?



"ומה הארגון רוצה מהעובדים?" שאלתי.
תפוקה טובה, מציאת פתרונות, שיתופי פעולה, מכירות והכנסות.



השילוב בין השניים אפשרי לחלוטין, זה מוכח מחקרית שעובדים וארגונים יכולים לקבל את מה שהם מבקשים וצריכים ברגע שהעובד יצור ויטפח מערכות יחסים וקשרים רחבים בכל שדרות הארגון. 



אנו חיים בעולם שבו לגוגל יש מגלשה במשרדים, לכל חברת ההייטק שמכבדת את עצמה יש שולחן סנוקר, ועוד פינוקים והפעלות רבות שלא נחסכים מהעובדים! האם זה הפתרון האפשרי לתת לעובד ולארגון את מה שהם רוצים?



התשובה היא לא. בפועל רוב האנשים נצמדים למי שהם מכירים, לא מייצרים יותר מידי קשרים חדשים בתוך הארגון והאמת זה הגיוני ומובן. האם מישהו אי פעם לימד אתכם כיצד ליצור קשרים? האם אי פעם סיפרו לכם כמה זה יכול למנף אתכם כעובדים ברמת ההנאה, הסיפוק, השייכות, הידע, ההרגשה היעילות וכמה מנקודה זו העבודה שלכם יכולה להשתפר פלאים והקידום והצלחה יבואו יד ביד אתם.



כמאמנת ליצירת קשרים עסקיים היה לי הכבוד לעבוד עם אלפי אנשים במעל 10 מדינות, ובסופו של דבר אנשים עושים עסקים עם אנשים. המרכיב האנושי הוא הבסיס להכל. התפקיד שלי הוא לפתוח דלת, זווית הסתכלות חדשה על יצירת קשרים - נעימה יותר, נגישה, בטוחה ומעצימה אותי ואת מי שסביבי כולל את הארגון.
הגיע הזמן לשים את פעילות יצירת הקשרים בעדיפות יותר גבוהה לצד תפוקת עבודה טובה.



צירפתי כמה טיפים שיסייעו לכם לייצר קשרים בצורה אסטרטגית ואותנטית ולשפר את ההרגשה והתפוקה שלכם במקום העבודה, בו אתם מבלים כל כך הרבה זמן:




1. הביאו את ה"אני האותנטי" שלכם למקום העבודה-
נכון זה הרבה יותר קל להגיד מאשר לבצע, אבל ככה מייצרים חיבור אמיתי בין אנשים. על פי רוב, כולנו מתחברים לכנות, לפגיעות לאמת, אם כך, איך להביא את עצמכם האותנטיים למקום העבודה? יש כמה דרכים יעילות: טיפ מרכזי, תכינו לעצמכם רשימה של נושאים שאתם מאוד אוהבים ומתרגשים מהם. נושאים שכל פעם שאתם מדברים עליהם העיניים שלכם נפתחות, הפנים שלכם מוארות וברור לכל מי שסביבכם שזה נושא שבוער בכם. זה יכול להיות הילדים שלכם, יעד לחופשה מדהימה שהייתה לכם, תחביב שאתם מתרגשים לגביו ועוד.. התלהבות מדבקת וככה גם עם אנשים, הם ידבקו אליכם.



2. תכינו לכם "תוכנית -אנשים"-
תבינו לאן אתם רוצים להגיע- מה המטרות החודשית, שנתיות והקרייריסטיות. הבינו וסמנו אנשים בארגון שיכולים לעזור לכם להשיג את התוצאות שאתם מעוניינים בהן. מכאן תתחילו לבנות ולטפח את הקשרים הכנים איתם לאורך זמן, הרבה לפני שאתם צריכים את עזרתם.
תוכנית פעולה כזו עוזרת לכם להיות ממוקדים וליצור קשרים נכונים ואסטרטגיים עבורכם.



3. הכירו לפחות שני אנשים חדשים בכל שבוע- צאו מאזור הנוחות ותפתחו להכרויות חדשות עם אנשים בארגון שיכולים ללמד אתכם דברים חדשים ואולי לעזור לכם ברמה האישית והמקצועית, וכמובן להיות עוד בן אדם, חבר, שיעשה לכם את היום לקצת יותר מהנה! כמה טיפים ליצירת חיבור ובניית קשר חדש עם אנשים: הראשון זה הקשבה, כולנו אוהבים לדבר על עצמנו, תשאלו שאלות, תתעניינו באחרים וככה הם יתחברו אליכם יותר. תנו מחמאות, מילה טובה, ככל שהן יותר ספציפיות ככה הן מתקבלות כנות יותר. השתמשו בשמו של אדם מספר פעמים; אומרים שהשם שלנו הוא הצליל הכי מתוק עבורנו. תזכרו שאנשים לא תמיד יזכרו מה אמרתם ומה עשיתם אבל הם תמיד יזכרו איך נתתם להם להרגיש.



4. שמרו את מערכות היחסים שאתם יוצרים- מצאו דרכים יצירתיות לתת מחוות קטנות או יחס לאותם אנשים שנמצאים ברשת הקשרים שלכם. הם לא חייבים להיות החברים הכי טובים שלכם אבל דאגו לשמור על הקשר באופן מתמשך וביצירתיות. כדוגמא: הזמנה לארוחת צהריים, משלוח מייל עם כתבה שבטוח תעניין אותם, הבאת עוגה או כיבוד למשרד, נתינה של מידע או חפץ שיכול להועיל לאותו בנאדם ועוד.



5. מהו הסוד הגדול ליצירת רשת קשרים שעובדת בשבילכם? - כזו שמהווה רשת ביטחון עבורכם, אנשים שיסייעו לכם בכל שאלה ודבר ויהיו השגרירים שייצגו אתכם בכבוד מול אנשים אחרים והנהלה. הסוד הגדול לבניית רשת קשרים שעובדת בשבילכם הוא לעבוד בשבילה קודם. להיות בשביל האחר, לטפח את הקשרים וזה ישתלם לכם, לכל הנוגעים, ולארגון.



הכותבת היא לירון גליקמן , מאמנת בינלאומית ליצירת קשרים עסקיים ויועצת לועדה חיצונית של האו"ם. 

לירון גליקמן 
מאמנת בינלאומית ליצירת קשרים עסקיים
054-4355509


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155531192222560&id=680607559



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...