יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

התקיים טקס השקה חגיגי של ספר חדש בעריכת שגריר סין בישראל, גאו מאושו. מאת: שרית יוכפז

הזמנה להשקה של הספר:"אתם ואנחנו-סיפורי ידידות בין סין וישראל
התקיים טקס השקה חגיגי של ספר חדש בעריכת שגריר סין בישראל, גאו מאושו. 

את האירוע יזמה הוצאת הספרים הבינלאומית 'קונטנטו נאו' בהובלת נתנאל סמריק, שפועלת מזה שנים לקידום היחסים התרבותיים בין סין לישראל באמצעות קידום ספריהם של סופרים ישראלים בסין, וסופרים סינים בישראל.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

באירוע השתתפו הממונה על היחסים מטעם שגרירות סין, קאי וואימינג, וכן בכירים דיפלומטיים נוספים, וסופרים ואנשי תקשורת סיניים וישראלים. ההתעניינות בין משתתפי האירוע הסינים והישראלים הייתה הדדית, והממונה על היחסים נשא מילים חמות על הרצון לחזק את היחסים בין ישראל וסין גם בתחום התרבות, על מנת לאפשר התקרבות אמתית בין שני העמים. הוא הוסיף ואמר שהוא מקווה שיציאת אוסף הסיפורים "אתם ואנחנו – סיפורי ידידות בין סין וישראל" תעזור לקידום הידידות וההבנה בין שני העמים.
במשך שנים התמקדה ההתעניינות של ממשלת סין בישראל בתחומי הטכנולוגיה, הצבא והדיפלומטיקה, אולם בשנים האחרונות חלה התקרבות גם בתחומים אחרים, ותחום הספרות הוא אחת הדוגמאות הבולטות לכך.
בית הוצאה לאור 'קונטנטו נאו' בהובלת נתנאל סמריק נמצא בחזית קידום המאמצים לקידום הקשרים בין סין לישראל זה מספר שנים. בחודש שעבר הושק הספר "שותף סוד" מאת דני יתום בסינית על ידי בית ההוצאה, וזכה להצלחה מסחררת בסין. ההוצאה עובדת כעת על תרגום והפצת ספרים נוספים מאת אישים וסופרים ישראלים בסין בחודשים הקרובים.  

"הרדיו הבינלאומי של סין" שנוסד במטרה לקדם את ההבנה ההדדית ואת הידידות בין העם הסיני לבין עמי העולם, סיקר גם הוא את האירוע וציין את נקודות הדמיון המפתיעות בין שתי התרבויות – הדגש על ערכים כמו לימוד, משפחה ותורה שעוברת בעל פה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...