יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

הזמרת ז'נט יהודיאן רוטשטיין במופע חדש "מטהרן לירושלים ובחזרה" מאת: שרית יוכפז



הזמרת ז'נט יהודיאן רוטשטיין במופע חדש
"מטהרן לירושלים ובחזרה" 

ז'נט יהודיאן רוטשטיין: שירה, פיוט
יעקב מירון: חליל, מרינה טושיץ: עוד, אבנר כהן: כינור
ג'קי כהן: קלידים  יעקב לב שמח: זארב וכלי הקשה

יום ד' 3.1.18 בשעה 20:30
מרכז תרבות אתני ענבל, מתחם סוזן דלאל
יחיאלי 6 , נווה צדק, תל-אביב

כרטיסים ב 80 שקלים בטל.  טל: 03-5173711


סיפורה הייחודי של הפייטנית ג'נט רוטשטיין – שחזרה למורשתה הפרסית 
אחרי שנים,  משולב בפיוטים פרסיים אותנטיים ושירים ישראלים ממקור אירני 

ז'נט יהודיאן נולדה בטהרן למשפחה מאוד מוזיקלית וחמה. עם זאת החברה השמרנית מאוד הכבידה על הילדה היצירתית. היא גילתה את תנועת הנוער הציונית, נלחמה לעלות לישראל לבדה ואכן עלתה בגיל 15.
היא התחנכה במסגרת עליית הנוער בכפר חסידים, ולאחר מכן בכוחות עצמה, מימנה את לימודיה באוניברסיטה וסיימה תואר ראשון, שני ושלישי ברוקחות, מנהל עסקים ותזונה, בהתאמה. 
כל השנים האלו נאבקה על זהותה הישראלית והתרחקה מהפרסית. כחלק מהתנכרותה לתקופת ילדותה הדחיקה ז'נט את המוסיקה ששמעה , בעיקר מפי אביה. 
בשנת 1985 כשהצטרפה לשליחותו של בעלה, איתן רוטשטיין במערב אפריקה, מנותקת גם מישראל, מצאה את עצמה שרה שירים בפרסים לבתם הפעוטה נגה. השירים חזרו אליה בבהירות מדהימה והיא חיבקה אותם והחליטה להקדיש חלק ניכר מחייה לאיסוף, לימוד וביצוע של המוזיקה הפרסית העשירה על כל גווניה: הקלאסית, העממית ובעיקר היהודית. כל זאת במטרה לשמר עולם עתיק זה, שהלך ונעלם.

המוזיקה הפרסית נחשבת לאם כל מוזיקות המזרח. ממבואות איטיים רוויי געגועים ("מאוואלים") ועד לשירים עממיים קצביים הסוחפים בשמחת החיים שבהם וכן שירים עבריים ידועים שלחניהם פרסית, כמו פרח הלימון, עת יעלה ירח, שחרחורת , שיר העבודה והמלאכה, אשכולית ועוד..

ז'נט יהודיאן רוטשטיין הופיעה על במות מרכזיות והשתתפה בעשרות רבות של פסטיבלים וביניהם: הפסטיבל הווקאלי הבינלאומי בעכו, פסטיבל ישראל בירושלים, פסטיבל "שומעים עולם" במשכן לאומנויות הבמה, בפסטיבל לילות יפו, פסטיבל השלום בצוותא –תל אביב, פסטיבלי מספרי סיפורים במגדל דוד ועוד.

כמו כן הופיעה בעשרות רבות של פסטיבלים בחול וביניהם : בפסטיבלים הווקאליים "VOCHE DANIMA" בבארי באיטליה ו-   "TRE VOLTE  DIO"   , בפסטיבל היוקרתי במונפלייר, בשלזוויג- הולשטיין בגרמניה, בסיור הופעות ברחבי צרפת, קפריסין, מלטה ואוסטריה במסגרת פסטיבל"Une seul voixובפסטיבל-""DIALOG BETWEEN CIVILIZATIONS באוסטריה ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...