יום שישי, 5 בינואר 2018

נחנכו ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי חדשים של מד"א מאת: שרית יוכפז



בתרומת משפחת אדלסון:
נחנכו ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי חדשים של מד"א
בטקס חגיגי שהתקיים היום (ה') במוזיאון ארץ ישראל שבתל אביב, נחנכו ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי שנתרמו על ידי מר שלדון וד"ר מרים אדלסון * האמבולנסים הממוגנים עתידים להציל חיים ביהודה ושומרון * מנכ"ל מד"א, אלי בין, בישר לבני המשפחה כי בניין המטה הארצי החדש של מד"א, המוקם בימים אלו ברמלה, יקרא על שם משפחת אדלסון





בטקס חגיגי שהתקיים היום (ה') במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, נחנכו ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי חדשים, שנתרמו למד"א על ידי מר שלדון וד"ר מרים אדלסון. האמבולנסים הממוגנים עתידים לפעול ולהציל חיים באזור יהודה ושומרון - בישובים חברון, אפרת, עופרה וקרני שומרון. אמבולנס ממוגן חמישי תרומת המשפחה נמצא בימים אלו בתהליכי ייצור ויצורף לכוחות בקרוב. בשיאו של הטקס בישר מנכ"ל מד"א לבני המשפחה כי בניין המטה הארצי החדש של מד"א, אשר מוקם בימים אלו ברמלה, ייקרא על שם משפחת אדלסון. בנוסף, ייקרא המרכז להכשרת פאראמדיקים, שיוקם כחלק מבניין המטה החדש, על שמם של הוריה של ד"ר מרים אדלסון, שמחה ומנוחה פרבשטיין ז"ל. מנוחה ז"ל, אימה של ד"ר מרים הייתה מראשוני המתנדבים במד"א.

האמבולנס ממוגן הירי הראשון במד"א נחנך בשנת 2009 וכיום, בתוספת האמבולנסים שנחנכו, יש במד"א 48 אמבולנסים ממוגני ירי. האמבולנסים ממוגני הירי החדשים תוצרת שברולט ארה"ב יכולים לשמש כאמבולנס או כניידת טיפול נמרץ כאשר המיגון המיוחד מורכב בארץ עפ"י מפרט פיקוד העורף והם מאובזר בציוד מיוחד שלא מעמיס על המשקל. החובשים והפאראמדיקים של מד"א הנוהגים על האמבולנסים ממוגני הירי עברו השתלמות בנהיגה בזמן איום ותנאי ירי. האמבולנסים ממוגני הירי מוצבים ביהודה ושומרון, גבול הצפון ובעוטף עזה והם חלק מרכבי ההצלה שנותנים מענה בעת אירוע פח"ע-ירי ומטרתם להביא את הצוותים הרפואיים בבטחה לאירוע כאשר הזירה עדיין לא בטוחה ובזמן הפינוי הם מהווים מרחב בטוח לחולה ולצוות.

ד"ר מרים אדלסון בירכה באירוע: "בעברי עבדתי כרופאה ממש כאן בתל אביב, ולכן האמבולנסים של מד"א הם מראה מוכר לי כמו גם הפנים הנפלאות והזוהרות של הנהגים והפאראמדיקים. המהירות היעילות והחמלה שבהם מגיבים האמבולנסים לנזקקים הם מדד לעומק המוסרי של החברה. מד"א הינו מוביל עולמי בטיפול רפואי דחוף, זה מראה שהחברה הישראלית נמצאת במצב טוב מאוד. מגן דוד אדום, אנו גאים בכם, כבוד גדול הוא לנו, לעזור לכם."

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אמבולנס ממוגן ירי זה אמבולנס שנותן ביטחון רב גם לצוותים הרפואיים וגם לפצועים ולחולים שצריכים לנסוע בו בתוך שטחים שצריך לתת בהם מענה בגלל ירי או בגלל התקפות טרור כאלו ואחרות. בזכות נדיבותם וטוב ליבם המיוחד של הזוג אדלסון השירות מציל החיים אותו מעניק מד"א לאזרחי מדינת ישראל מקבל היום חיזוק משמעותי. בני הזוג אדלסון  אני מתכבד לבשר לכם כי הנהלת מד"א החליטה להעניק לכם את הכבוד הגדול ביותר בתולדות מגן אדום מאז הקמתו, ולקרוא למטה הארצי החדש של מד"א, שממנו תנוהל רפואת החיים בשגרה ובחירום, על שם משפחת אדלסון. לצידו יוקם המרכז הלאומי להכשרת פאראמדיקים שיחנך ויכשיר פארמדיקים חדשים שיקרא על שם הוריה של מרים, שאמה הייתה  מתנדבת במד"א. אנו סבורים שזהו המעט שיכולנו לעשות על מנת להנציח את הפעילות הברוכה ואת התמיכה הרבה שלכם במד"א. בשקט, בצניעות ובענווה אתם תומכים בצורה נדיבה ומשמעותית בהקמת בנק הדם הלאומי של מדינת ישראל, שיהיה תת קרקעי וממוגן מפגיעת טילים ורעידות אדמה. בנק הדם החדש יבטיח את המשך אספקת הדם לתושבי מדינת ישראל גם בשגרה וגם בחירום."

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...