יום ראשון, 18 בפברואר 2018

צעדת חוף הכרמל תוקדש למאבק להרחקת אסדות הגז ומיכל הקונדנסט למעמקי הים מאת: שרית יוכפז

בתמונה: אורן עוזרת 
צעדת חוף הכרמל תוקדש למאבק להרחקת אסדות הגז ומיכל הקונדנסט למעמקי הים

צעדת חוף הכרמל, שתתקיים השנה ב-24.3.2018, תעמוד השנה בסימן המאבק להרחקת אסדת  הגז מחוף הכרמל ולהוצאת מיכל הקונדנסט משטח המועצה. כך הודיע סגן ראש מועצת חוף הכרמל ומוביל מאבק הגז של המועצה, אורן עוזרד.
לדברי עוזרד: "כמידי שנה באביב המועצה מארגנת את צעדת חוף הכרמל. בשנים האחרונות המסלול הוא קטע החוף היפהפה שבין דור להבונים. הצעדה מושכת אליה אלפי צועדים מחוף הכרמל, יישובי הסביבה ואורחים מכל הארץ. אני רואה בצעדה הזדמנות לתמוך במאבק הציבורי שאנחנו מובילים בצוות מאבק הגז של המועצה להרחקת אסדת הגז מקו החוק ולהוצאת מיכל הקונדנסט משטח המועצה, כדי לקדם את המודעות לנושאים הקיומיים הללו ולסייע לנו להעביר את המסר החשוב לציבור הרחב ולמקדמי ההחלטות".
לדברי עוזרד: "ביקשתי ממירב אביב, מנכ"לית עמותת 'כרמלים', זרוע התיירות של המועצה המפיקה את הצעדה, לכנס צוות חשיבה ביחד עם מטה 'שומרי הבית' ולדון בדרכים הנכונות והמדויקות לשלב את מסרי מאבק הגז בצעדה באופן שייצור הד בדעת הקהל".
אסדת הקידוח ומיכל הקונדנסט: שני מפגעים סביבתיים
חברת נובל אנרג'י וחברת דלק של יצחק תשובה מתכננות להקים אסדות לטיפול בגז שמופק במאגר הגז "לוייתן" כ-10 קילומטר מערבה מחוף הכרמל. הקמת אסדות כה קרוב לחוף מהווה מפגע סביבתי שמכער ומזהם את הסביבה ומסכן את חיים של אלפי תושבים. זאת, למרות שבמאגרי הגז "כריש" ו"תנין" מתוכננת לקום אסדה במרחק של כ-70 קילומטרים מהחוף. בנוסף, מתכננת שותפות הגז להקים בשטח המועצה מתקן ענק שבו תאכסן כ-2500 חביות של קונדנסט – חומר שנוצר במהלך הפקת הגז ומורכב בחלקו הגדול מנפט גולמי. הקמת המאגר מהווה סכנה אדירה לתושבי האזור, עקב פליטת חומרים מזהמים והחשש לדליפה במקרה של תקלה, אסון טבע, פיגוע או מלחמה. חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה אף קבעה שאין לאכסן קונדנסט באזורי מגורים.
הרשויות המקומיות באזור, ובראשן מועצת חוף הכרמל, תושבים, יישובים וארגוני סביבה מנהלים מאבק מול הממשלה בדרישה להעביר את האסדה למרחק גדול יותר במעמקי הים ולהעברת מאגר הנפט הגולמי ("הקונדנסט") סמוך לאסדה בים. אורן עוזרד הינו ממובילי המאבק. עוזרד השתתף בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת שדנה בדרישה להעביר את אסדות הגז ומיכל הקונדנסט למעמקי הים והיה ממובילי ההפגנה שבה השתתפו מאות תושבים ופעילים מול ביתו של היזם יצחק תשובה.  בשבוע שעבר שלח עוזרד מכתב אישי לתשובה שבו התריע בפניו כי הוא מסכן את חיי התושבים ואף את חייו-שלו. עד כה לא קיבל עוזרד תשובה למכתבו החריף.

תגובה 1:

  1. יש לשים לב שנושא הקונדנסט הינו מיסוקנצפציה קריטית מכיוון שהמאגרים העיקריים הפעילים או שעתידים להיות פעילים בישראל, תמר ולוויתן, הוגדרו כעניים מאוד בקונדנסט. הדבר מיוחס לפרסום שגוי שנעשה בתום לב עם כניסת השותפויות לשוק.

    השבמחק

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...