שרית יוכפז בעלת המגזין

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית יוכפז

תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, לייף סטייל, סקירת על מסיבות עיתונאים ועוד...

שרית יוכפז

שרית יוכפז

חפש במגזין זה

רשומות פופולריות

ארכיון המגזין

יום חמישי, 31 במאי 2018

נמסטה במטבח: בשר ההודו ממציא את עצמו מחדש עם מתכונים שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול. מומלץ. מאת: שרית יוכפז





לא רק שווארמה:

נמסטה במטבח: בשר ההודו ממציא את עצמו מחדש עם מתכונים שכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול

ויש בונוס: זה בריא ומזין!

כנאפה בשר הודו, לחמניות באו מאודות במלית בשר הודו טחון, המבורגרים עסיסיים, על שיפוד, בכריך, בסיר או על מחבת: ההודו כובש את המטבחים בישראל ואתם לא תאמינו כמה שזה #טעיםמאודו וכל כך פשוט להכנה. הוא קל לטיפול, נח לבישול וערכיו התזונתיים אף משתפרים במהלך הבישול בשל שינויים במבנה החלבון, אז אל תתפלאו אם ההודו עומד להיות הכוכב הגדול של מנות הקיץ.  

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


עלייתו של בשר ההודו לא מגיעה יש מאין. כשבכל העולם שמים דגש גדול יותר על בריאות ותזונה, הוא הדבר האמתי: רזה יותר, מכיל חלבון, חומצות אמינו וכמות גדולה של b12 וברזל. בעזרת הכנה קלה יכול לשמש ההודו למגוון מנות כמו קציצות, סטייק, מילוי לכריך, פסטרמה, שיפודים, שווארמה ביתית ועוד, וטעמיו העדינים מאפשרים לו לחבור לטעמים רבים ומגוונים לפי הטעם שלכם.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם גלית אמיגה ומולי לוייט

נעים מאודו
ככלל, בשר הודו הוא בשר רזה יותר. אחוזי השומן בתרנגול הודו עומדים בממוצע על בין 3-5 אחוזים, בשעה שבעוף 6-8 אחוזים ובבקר – 5-30 אחוזים, תלוי כמובן בנתח.

בנוסף בדומה לסוגי בשר אחרים הודו מכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה מאוד. כלומר הוא מכיל את כל חומצות האמינו להן גוף האדם זקוק לבניה ולתחזוקה.
בשר הודו מספק גם צריכה גבוה של ויטמינים ומינרלים. 100 ג' בשר הודו מכילים:

·        כמחצית התצרוכת היומית המומלצת של וויטמין B12  (כ-0.3-1.6 מיקרוגרם כאשר ההמלצות לצריכה יומית למבוגרים 2.4-2.6 מיקרוגרם) הנחוץ ליצירת הדם, לתפקוד תקין של מערכת העצבים, לבנייה תקינה של העצם ומניע אוסטאופורוזיס.

·         ברזל - כ-1.4 מיליגרם כאשר ההמלצות לצריכה יומית  של מבוגרים היא 8 מ"ג ביום  (יש לשים לב כי ההמלצה לאישה בגילאי הפוריות עומדת על  18 מ"ג ביום). בנוסף, מחקרים מראים כי ברזל  מן החי נספג טוב יותר מברזל מן הצומח.

·        מרכיב נוסף חשוב מאוד שיש בהודו בכמות גדולה הוא הסלניום. 29-38 מיקרוגרם ב-100 גר", לעומת  20-24 מיקרוגרם בעוף ו-30-35 מיקרוגרם בבקר, כאשר הצריכה המומלצת למבוגר הנה 55 מיקרוגרם ביום. לסלניום תפקיד חשוב לגוף האדם, הוא נחוץ בהגנה על DNA, משמש כאנטי- אוקסידנטמסיוע במניע מחלות סרטן, במניעת מחלות לב וכלי דם, בשמירה על פעילות תקינה של בלוטת התריס והמוח.

*חשוב לציין שהערכים התזונתיים של מזונות, מהחי ומהצומח, אינם אבסולוטיים אלא תלויים בגורמים רבים, כולל גיאוגרפיים. הנתונים נלקחו מטבלאות מזון אמריקאיות, שהן מפורטות ומבוססות.


מולי לויט, מנכ"ל מועצת הלול: "לאור תהליכים העולמיים המקדמים צריכת בשר רזה,  מועצת הלול  ממשיכה להוביל מהלך לקידום צריכת בשר הודו. הישראלים מכירים את ההודו בעיקר באמצעות דוכני השווארמה – מאכל אהוב ואהוד מחוץ לבית, אך אנו שמנו לנו למטרה להגביר את הצריכה הביתית תוך שאנו נותנים מענה  למגוון נושאים: הקולינרי, הבריאותי והכלכלי, שכן מחירו של ההודו נמוך ממחיר הבשרים האדומים ונוח לכל משק בית. כך שאם מוסיפים לזה את מגוון השימושים והטעמים הקולינריים שמאפשר 
השימוש בבשר ההודו ואת הערכים  הבריאותיים  - אנחנו יוצרים משוואה מנצחת עבור משק הבית הישראלי"
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם בר

אודות המועצה לענף הלול


המועצה לענף הלול מייצגת את מכלול הגורמים הקשורים בשלוחות הלול, תחום המגלגל למעלה מ-5 מיליארד ש"ח – לרבות ענף בשר ההודו, המייצר כ-90 אלף טון בשר בשנה, ענף ההטלה (ביצי מאכל) בו עוסקים כ- 3,000 מגדלים המשווקים כ-2 מיליארד ביצים וענף הפטם, המייצר כחצי מיליון טון בשר פטם בשנה. למועצה לענף הלול ממשק מתמיד אל מול המגדלים, המשווקים, הצרכנים, ומשרדי הממשלה.


התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

צילום: שרית יוכפז
פסטרמה הודו בסילאן ורוטב סויה

אופן הכנת המתכון:

המצרכים :
·         חצי חזה הודו נקבה נקי מעור ומשומן.
המרינדה:
·         כוס מים רותחים.
·         כף מלח גס.
·         כף סוכר.
·         2 כפות רוטב סויה.
·         2 כפות פפריקה מתוקה.
·         1 כפית ג'ינג'ר מגורר.
·         4 שיני שום כתושות.
לציפוי הנתח:
·         4 כפות סילאן.
·         2 כפות שמן.
·         1 כף סויה.
·         1 כפית פפריקה מתוקה.
·         חצי כפית שבבי צ'ילי יבש חריף.
אופן ההכנה:
1.      קושרים את נתח ההודו בחוט שמשון, כך שמקפלים את פנימה את הקצוות הדקים (הרעיון הוא ליצור נתח אחיד בעוביו לאפייה שגם יהיה קל לפריסה בהמשך).
2.      מכינים את המרינדה: מערבבים מלח וסוכר במים רותחים, עד להמסה ומצננים לחלוטין. מערבבים בתבנית אינגליש קייק את המים המתובלים עם יתר חומרי המרינדה. מניחים את הנתח בתוך המשרה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ליממה. משתדלים להפוך את הנתח בתוך המרינדה כל שש-שמונה שעות.
3.      שעה לפני הצלייה מוציאים את הנתח מהמקרר ומניחים על רשת מעל לתבנית.
4.      מחממים תנור ל- 250 מעלות.
5.      מערבבים את חומרי הציפוי, ומורחים בהם את הנתח.
6.      יוצקים כוס וחצי מים לתבנית שמתחת לרשת כדי ליצור סביבה לחה.
7.      מכניסים את נתח ההודו המונח על גבי הרשת ומעל התבנית, 10 דקות. מורידים את חום התנור ל- 160 מעלות ואופים למשך שעה.
8.      חשוב: מניחים לנתח להתקרר 15 דקות לפני שמנסים לפרוס.
9.      מגישים חם או מצננים לגמרי ומכניסים למקרר.
10.  כריך 1: ממרח זיתים, חסה, מלפפון ירוק, חרדל דיז'ון.
11.  כריך 2: ממרח אבוקדו, חסה, עגבניה.

12.  כריך 3: ממרח עגבניות, חסה ופלפל קלוי.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

צילום: שרית יוכפז


שיפודי הודו וירקות בסגנון יווני

אופן הכנת המתכון:
המצרכים (12 שיפודים):
·         1 ק"ג נתחי שווארמה הודו חתוכים לקוביות.
·         6 כפות שמן זית.
·         מיץ סחוט מ- 2 לימונים.
·         3 שיני שום קצוצות.
·         1 כף אורגנו יבש.
·         12 עגבניות שרי.
·         1 פלפל אדום חתוך לקוביות.
·         12 פטריות שמפיניון קטנות.
·         מלח ופלפל שחור גרוס.

אופן ההכנה:
·         מערבבים את נתחי ההודו עם שמן זית, מיץ לימון, שום ואורגנו למשך שעתיים בקירור.
·         משפדים אותם על שיפודים עם שרי, פלפל ופטריה.

·         צולים על גריל ומוסיפים מלח ופלפל לפני ההגשה.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

צילום: שרית יוכפז
בסדנת בישול לבלוגריות במבשלים חוויה נהינתי מאוד.

טעים מומלץ.#טעיםמאודו

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה