יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

ספר-דאייה מאת מורי סמואל הוצאה עצמית מאת: שרית יוכפז




"דאייה היא סאגה משפחתית כובשת... מעוררת מחשבה, מרגשת, ועשירה בפרטים היסטוריים." Kirkus Reviews
"דאייה הוא רומן כובש בזכות עלילתו הסוחפת, הדמויות החזקות והרקע ההיסטורי המרתק... הקצב המהיר מעצים את ההנאה." Forward
דאייה
מאת מורי סמואל
הוצאה עצמית
דאייה, הרומן השני של מורי סמואל, הוא סאגה כובשת של משפחה יהודית ממרוקו המשתרעת על פני ארבעים שנה, ומתארת את נדודיהם לקזבלנקה, פריז, ניו יורק, ולריביירה הצרפתית.
הציר העלילתי מתפתח על פני זמן, מרחב ומערכות יחסים מפותלות ומסעירות שמונעות על ידי רגשות עזים. האהבה היא שמפעילה את הדמויות ובעיקר את האישה הדומיננטית והחזקה, על גלגוליה השונים, שמושכת בחוטים ומפעילה את כל הדמויות ברומן.
בלשון ציורית עזה וחושנית מתוודע הקורא לדמויות בסיפור, לנאמנותן המוחלטת למשפחה, אבל גם לשינויים בהשקפת עולמם על רקע  מאורעות התקופה, המתירנות של שנות השישים, ומרד הסטודנטים בפריז.
זהו רומן חובק עולם וחובק תקופה, המתמקד בנושאים על-זמניים כמו נאמנות ובגידה, מחויבות והגשמה עצמית, ומחירה של האהבה.
מורי סמואל נולד וגדל ביפו. בגיל צעיר נסע לארצות הברית, למד הנדסת חשמל בפוליטכניק של קליפורניה ומשם פנה לעולם העסקים בתחום הטכנולוגיה. לזכותו נזקפות עשרים שנות יזמות מוצלחות ביצירה, בנייה, וניהול חברות פרטיות וציבוריות. בשנת 2003 עזב סמואל את עולם העסקים והחליט להעשיר את הידע שלו בתחום הפילוסופיה והספרות באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, באוקספורד שבאנגליה ובסורבון שבפריז. ב-2010 עבר לפריז ושם כתב את שנה אחת ויום אחד  (ידיעות ספרים/פן הוצאה לאור, 2015). דאייה הוא ספרו השני, ובימים אלה הוא שוקד על כתיבת הרומן השלישי שלו. מורי סמואל נשוי לליסה ולזוג שלושה בנים וחמישה נכדים.
מומלץ.


תגובה 1:

  1. לאחר שסיימתי את ספרו הראשון של מורי סמואל ״שנה אחת ויום אחד״, חיכיתי בכליון עיניים לצאת ספרו הבא, ואכן לא התאכזבתי.
    ״דאיה״ - סיפור חיים מרתק של דמויות מעולמות שונים, שקשורות זו לזו על יד אשה אקזוטית שארוגים בה בד בבד יצרים חייתיים ושיקול דעת חד וקר. סיפור חייה של דאיה, שנולדה בשבט נוודים ברברי בהרי האטלס של מרוקו, מתגלגל לפריז, לונדון וניו יורק. בכל מקום, היא מתאימה את עצמה לסיטואציה, כשהיצרים הפראיים והלוהטים שבה סוערים מתחת לפני השטח.
    מפרק לפרק, הדמויות מתפתחות, והעלילה נארגת לרקמת חיים מסועפת וצבעונית של דמויות, מקומות, ואירועים מלאי אתגרים ודילמות. ״מה אני הייתי עושה במצב כזה״ שאלתי את עצמי לא פעם תוך כדי קריאה. לא יכולתי להניח את הספר המרתק הזה.
    לשון הכתיבה של מורי סמואל עשירה וקולחת. חווית הקריאה היתה מהנה. מומלץ מאד.

    השבמחק

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...