יום שלישי, 2 באוקטובר 2018

"בציפורני עצמי" הצגה המבוססת על סיפור חייה המרגש של הדס נתן, הכולל את סיפור החלמתה מדיכאון לאחר לידה. מאת: שרית יוכפז


"בציפורני עצמי"
הצגה המבוססת על סיפור חייה המרגש של הדס נתן, הכולל את סיפור החלמתה מדיכאון לאחר לידה, לאחר חודשים ארוכים במוסדות לחולי נפש

בעיית דיבור קשה שהפכה אותה לילדה חריגה במערכת החינוך, דיכאון לאחר לידה, אשפוזים חוזרים ונשנים במוסדות לחולי נפש, ובסוף – סיפור החלמה יוצא דופן של אשה מעוררת השראה. זהו תמצית סיפור חייה יוצא הדופן של הדס נתן, שחוותה דיכאון לאחר לידת בתה השלישית (מתוך ארבע).
הדס בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בחוג לבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה. בוגרת הנחיית התערבויות מוקדמות החלמה IMR, NECT. בהצגה "בציפורני עצמי" היא מביאה לבמה את סיפורה האישי, וגם מגלמת בה את דמותה.
היא נולדה למשפחה ציונית דתית עם בעיית דיבור קשה, שהקשתה עליה להתקבל בחברה ולחיות חיים נורמטיבים. לאחר לידת ביתה השלישית חלתה בדיכאון ונכנסה למשבר נפשי קשה. בהצגה היא מגלמת  את דמותה וחוזרת למצבים הקשים איתם התמודדה, אך כעת ממקום אחר - של שליטה עצמית ותרפייה.
ההצגה עוסקת בהתמודדות עם מחלות נפש וחושפת בפני הצופה את הקושי העצום, הכאב, והרצון העז להתגבר ולחזור לחיים נורמטיביים. ההצגה עוסקת בנושא שיש בו סטיגמה חברתית גדולה ומעלה את המודעות להתמודדויות עם מחלות נפש.
הדס מספרת ש "כל אחד עובר משברים שונים בחיים. המטרה שלי בהצגה היא לתת לו, למשפחתו, למורים ולסובבים אותו כלים ליציאה ולצמיחה מתוך כל משבר שהוא".
בהצגה משלבת הדס אלמנטים בתחום תיאטרון המחול והיא מלווה במוזיקה מקורית שהולחנה במיוחד עבורה. בסיום ההצגה היא מקפידה לקיים דיון בהשתתפות הקהל.




בימוי: רוחמה גמרמן
שחקנית, זמרת ורקדנית: מיכל שרביט
מלים לשירים: הדס נתן 
לחן: עדי צזרה ישועה, וציביה ענת הירש
כתיבה ראשונית: מזי עמר
צילומי תדמית: בוגדן סוקול

ההצגות הקרובות יתקיימו:
תאטרון "פלא", רח' ריב"ל 25 תל אביב בשעה 20:00
עלות כרטיס: 70 שקלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...