יום שני, 8 באוקטובר 2018

לרוץ לצד ההיסטוריה של ארץ ישראל: מאת: שרית יוכפז


לרוץ לצד ההיסטוריה של ארץ ישראל: מאת: שרית יוכפז
מרוץ השליחים תנ"ך-תש"ח יתקיים בסוף השבוע
בימים חמישי ושישי (11-12.10) יתקיים במועצה אזורית מטה יהודה מרוץ השליחים הייחודי תנ"ך-תש"ח, בשיתוף מרתון ישראל * 2,500 רצים יתחרו לאורך יממה רצופה, במסלול בין הכרמים ואתרי ההיסטוריה של מטה יהודה * לצד מקצי השליחים יתקיימו מקצי אולטרה עד 100 ק"מ, ולראשונה יתווסף חצי מרתון לרשימת המסלולים

מרוץ השליחים תנ"ך תש"ח יתקיים בסוף השובע הקרוב (חמישי ושישי, 11-12.10.2018) זו הפעם השישית, בהשתתפות כ-2,500 רצים בעשרות קבוצות ריצה חובבניות ומקצועניות, אשר יגמעו במהלך יממה רצופה מרחק של 100 ק"מ. מרוץ השליחים תנ"ך-תש"ח הוא מסלול אתגרי לקבוצות ריצה, המשלב טבע עם אתרים היסטוריים מתקופת התנ"ך (עמק האלה, עמק איילון), מימי קום המדינה (דרך בורמה, שיירת הל"ה) ועד לימינו אנו (הכרמים והיקבים של יישובי מטה יהודה). לרגל המרוץ צפויות חסימות צירים בין השעות 18:00 ביום חמישי, ועד השעה 11:00 ביום שישי.
השנה יתקיים המרוץ בשיתוף חברת מרתון ישראל, ולצד מקצי השליחים יתקיימו גם מקצה אולטרה ליחידים (50 ו-100 ק"מ), ולראשונה מקצה חצי מרתון, במסלול מעגלי שיעבור בין הכרמים, היקבים ואתרי ההיסטוריה והנוף במטה יהודה. במרוץ ישתתפו אצנים מקצועיים וחובבים מרחבי הארץ, ביניהם מ"מ ראש המועצה האזורית מטה יהודה ניב ויזל – שייטול חלק בקבוצת ריצה של המועצה. בנוסף מקיימים תושבי מטה יהודה תחרות בין קבוצות ריצה של היישובים במועצה.
לוח הזמנים של המרוץ: ביום חמישי (11.10), החל מהשעה 16:00 יגיעו המתמודדים לכפר תנ"ך תש"ח, שיוקם לרגל המרוץ בסמוך לקיבוץ נחשון, והחל מהשעה 18:00 – הזנקה של הקבוצות ע"פ זמנים צפויים, לצד הזנקה של מקצה האולטרה ל-100 ק"מ. בשעה 2:00 בלילה יוזנקו מנחל שורק רצי מסלול האולטרה 50 ק"מ, ובשעה 6:30 יוזנקו רצי חצי המרתון. באותה שעה כבר צפויים להגיע לארוחת בוקר חגיגית ראשוני הרצים של מרוץ השליחים, כאשר בצהרי יום שישי יתקיים טקס חלוקת תעודות ומדליות לכלל המקצים. לצד ההזנקות והטקסים, יתקיימו לכל אורך היממה בכפר פעילות ללא הפסקה, ובין השאר מתחם מזון ושתייה (Food Trucks), אקספו מגוון, הופעה של הזמרת סי היימן ומסיבה ישראלית, פעילות פילאטיס ומתחם מנוחה.
עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל: "מרוץ תנ"ך-תש"ח הוא אחד ממרוצי הסיבולת המובילים בישראל שחושף את הנוף המרהיב והאטרקציות התיירותיות של מטה יואב יהודה. השנה יוזנק לראשונה במסגרתו חצי מרתון היקבים, שיכלול גם טעימות יין ומשתה גדול בתום הריצה. תמיד אמרנו שהריצה היא משכרת".
עוזי קאחו, מנהל מחלקת הספורט במועצה אזורית מטה יהודה: "אנחנו מתרגשים לערוך בפעם השישית את מרוץ תנ"ך תש"ח המשלב מקומות היסטוריים של מורשת מדינת ישראל והעם היהודי יחד עם נופים מרהיבים של הרי יהודה והכרמים שכה מייצגים את מטה יהודה. אני מזמין אתכם להצטרף לתושבי מטה יהודה בריצה המיוחדת הזאת ולהגיע למרוץ".
צילום אודי דביר מירוץ  2017

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...