יום רביעי, 1 באפריל 2020

חושבים שאתם יודעים הכל על ניקיונות פסח? תחשבו שוב. התייעצנו עם המומחים לנושא, הלא הם המיקרוביולוגים של חברת דייסון, והם חזרו אלינו עם עצות שרק מי שרואים יצורים חיים במיקרוסקופ יכולים לתת. לקרוא ולשפשף. מאת שרית יוכפז



חושבים שאתם יודעים הכל על ניקיונות פסח? תחשבו שוב. התייעצנו עם המומחים לנושא, הלא הם המיקרוביולוגים של חברת דייסון, והם חזרו אלינו עם עצות שרק מי שרואים יצורים חיים במיקרוסקופ יכולים לתת. לקרוא ולשפשף.

·        המזרנים שלכם נראים לכם נקיים בגלל שהם מכוסים בסדינים? האמת היא שיש לכם שותפים למיטה בדמות מיליוני פריטים של קרדיות אבק ותאי עור מתים, מהם הן ניזונות היטב. שאבו את המזרנים שלכם על בסיס קבוע בעזרת שואבי אבק בעלי בעלי פילטרHEPA  מתקדם אשר מונעים את חזרת החלקיקים לחדר דרך האוויר הנפלט מהם. אל תשכחו להפוך את המזרן ולשאוב גם את צידו התחתון.

·        מצעים זקוקים לכביסה בטמפרטורה גבוהה בכדי להסיר את האלרגנים שבהם. 60 עד 90 מעלות צלזיוס יספקו את התוצאה הרצויה של פירוק אותם אלרגנים (חלבונים) והפחתת הסיכוי לאלרגיות של בני הבית.

·        שמיכות וכריות אינן יהלומים, כלומר הן לא מיועדות לשימוש נצחי וצוברות קרדיות אבק ותאי עור מתים בעצמן. כבסו את השמיכות והכריות הניתנות לכביסה על פי הוראות היצרן, אם הדבר אינו אפשרי, זה הזמן להתחדש בכלי מיטה חדשים.

·        מכירים את החלק העליון של ארונות המטבח שלכם? כנראה שלא, כי אף אחד כמעט ולא מגיע לגובה הזה. המשטחים הללו הם "אתר נופש" לאבק, שיוצא לטייל באמצעות משבי רוח בכל חלקי המטבח. השתמשו באביזרי שואב האבק המיועדים למקומות צרים וגבוהים או במטליות לחות טבולות בחומר ניקוי כדי לנקות אזורים נסתרים אלו. לא לשכוח גם את צדי הארונות.

·        כאשר אתה מנקים אבק ממשטחים בבית, השתמשו במטלית לחה נקייה או במגבוני לחות ולא במטלית יבשה. חלקיקי האבק ילכדו בהן ביתר קלות. פתרון טוב יותר הוא פשוט להפעיל את שואב האבק שלכם עם האביזר המתאים.

·        סיימתם לנקות אבק עם מטלית לחה? חבל שלא התחלתם ישר עם שואב האבק כפי שהמלצנו לכם. חלקיקי האבק שניקיתם עם מטלית נמצאים כעת על הרצפה ועומדים לעבור לכל חלקי הבית אם לא תבצעו פעולת שאיבה מהירה.



·        רק בגלל שהספה שלכם מונחת במקום אחד קבוע, לא אומר שהיא לא צוברת אבק ולכלוך תחתיה. פסח הוא הזדמנות לעשות קצת כושר גופני ולהזיז את הרהיטים ברחבי הבית בכדי להגיע גם ללכלוך שנעלם מהעין.

·        זוכרים את קרדית האבק במזרן ובכלי המיטה? מתברר שהיא אוהבת לחיות עם שאר האבק, תאי העור המתים וחלקיקי המזון שנפלו לכם, בתוך הספה והכורסאות שלכם. שאבו באופן קבוע את הספות והכורסאות, רצוי בעזרת מברשת חובטת למזרנים  וכבסו את חלקי הריפוד שניתן להסיר ולשטוף במים וחומר ניקוי.

·        זה שאתה תלוי לא אומר שאתה מוגן. וילונות בד, גלילה, ונציאנים, רומאים ובעצם כל וילון קיים, צוברים אבק והרבה. זו כנראה הסיבה שהווילון הלבן שלכם הפך קצת לבז'. השתמשו בשואב אבק או כבסו אותם אם הדבר פרקטי ואפשרי.


·        לראות את האור זו לא פעולה רק ל"רוחניקים", צריך להביט בנורות בבית כדי לקלוט שיש עליהן מלא אבק. האבק הזה עלול להישרף ולייצר תרכובות אורגניות נדיפות וריחות או להתפזר ברחבי החדר באמצעות האוויר החם שמסביב לנורות. הפתרון: לנתק את אספקת החשמל ולנקות עם מטלית יבשה.

·        כולם יודעים איך לנקות את המקרר והפריזר; מרוקנים, עוברים על משטחים עם חומר ניקוי ומים חמים והופ, סיימנו. אז זהו, שלא. שואב האבק שלכם יישמח להגיע מתחת למקרר ומאחוריו ולסייע למערכת הקירור בגב המכשיר להשיג ביצועים משופרים ללא עומס של לכלוך.

·        רוצים למצוא את הדולרים שסבתא פעם נתנה לכם או מכתב מאהוב מהתיכון? המקום לחפש אותם, ועל הדרך לנקות אותם, הוא עמוק במגירות הארון והשידות. האזורים שאתם כמעט אף פעם לא מרוקנים אך שומרים בהם את הבגדים, יכולים להכיל קרדיות אבק, כי היכן שיש אבק יכולה להיות קרדית אבק. יש בזה הגיון.

פסח נקי ושמח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...