יום חמישי, 19 בנובמבר 2020

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל החליטה לעצור את הירי בכלבים משוטטים שהתבצע על-ידי רשות הטבע והגנים.מאת: שרית יוכפז

 השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל החליטה לעצור את הירי בכלבים משוטטים שהתבצע על-ידי רשות הטבע והגנים; השרה גמליאל: ״ירי על-ידי האמונים על הגנת חיות הבר ושמירה על ערכי טבע - חוטא לתפקידם"


 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "ירי בכלבים משוטטים לא הוכח כפתרון להתפשטות מחלת הכלבת ובעיית הכלבים המשוטטים ולכן השינוי שאנחנו מבצעים כעת יביא לגישה הומנית כלפי הכלבים והקפדה כי הירי יתבצע כמוצא אחרון. ירי בכלבים משוטטים על-ידי פקחי רשות הטבע והגנים, שאמונים על הגנת חיות הבר ועל שמירת ערכי טבע - חוטא לתפקידם".

 

יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים טל גלבוע: "אני מברכת את השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל על ביטול הירי בכלבים שנעשה עד כה בכל חלקי מדינת ישראל ע"י רשות הטבע והגנים. הטיפול בכלבים משוטטים במדינה אינו יכול להתבצע באמצעות ירי באש חיה, אלא מצריך טיפול עמוק ורוחבי ע"י משרד החקלאות. כמדינה מתוקנת, עלינו להתקדם בתחום הטיפול בבעלי החיים, וההחלטה החשובה של השרה גמליאל היא צעד משמעותי בתחום".

 

מנכ"לית תנו לחיות לחיות יעל ארקין: "אנחנו מברכים על החלטתה של השרה גילה גמליאל ומודים לה על הקשבתה ופעילותה בנושא. זהו צעד גדול וחשוב בדרך להפסקת הירי הנרחב בכלבים בישראל, שמעבר להיותו אכזרי ביותר - גם לא מהווה פתרון לבעיית הכלבים המשוטטים. פתרונות עומק שימנעו את התרבותם של כלבים משוטטים, ובראשם מבצעי עיקור וסירוס נרחבים הם הדרך היעילה וההומנית לטפל בבעיית הכלבים המשוטטים בישראל".

 

בשנים האחרונות הורחב תחום פעילותם של פקחי רשות הטבע והגנים, כך שבמסגרת הסמכתם על ידי שר החקלאות לפי פקודת הכלבת, הם הוסמכו לירות בכלבים משוטטים בכל השטחים הפתוחים במדינת ישראל. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל החליטה להגביל כעת את הסמכת פקחי רשות הטבע והגנים באופן התואם את תפקידם, כך שיובטח כי ירי בכלבים יתבצע אך ורק במקרים המתאימים ואך ורק בשטחים המנוהלים על-ידי הרשות – שמורות טבע, גנים לאומיים, ובתחום רצועה של עד 500 מטר המקיפה אותם.

 

לפני כעשור, השר להגנת הסביבה דאז קבע נוהל טיפול בכלבים משוטטים ומתפראים (כלבים מבויתים שהפכו לפרא), שמטרתו לאפשר ולהבהיר את דרכי הפעולה לפקחים שיוסמכו לעשות שימוש באמצעי של ירי בכלבים משוטטים לצורך מניעת כלבת והתפשטותה לחיות הבר. זאת, במקרים המתאמים לכך בלבד ורק בתחומים המוגדרים בנוהל: בשמורת וגנים מוכרזים ומאושרים ברצועה של עד 500 מטר המקיפה אותם.

 

בשנת 2017, בעקבות פניות ממשרד החקלאות ומרשות הטבע והגנים לשר להגנת הסביבה דאז, להסיר את מגבלת הירי ולהתיר למפקחים הרשות לירות בכלבים משוטטים בכל השטחים הפתוחים של מדינת ישראל, השר הסיר  את המגבלות והתיר את הירי בכל השטחים הפתוחים במדינה, החל משנת 2018.

 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל סבורה, כי משרד החקלאות, האמון על פקודת הכלבת, צריך לרכז את הפתרונות להתפשטות המחלה בצורה היקפית ונרחבת, מבלי שרשות הטבע והגנים, האמונה על הגנת חיות הבר וערכי הטבע, תשמש כזרוע מבצעת של משרד החקלאות ותיאלץ להביא למותם של בעלי חיים. משום כך, השרה החליטה לאסור על ירי בכלבים משוטטים על ידי רשות הטבע והגנים ובכך לבטל את ההחלטה של קודמה בתפקיד.

 

בשנים האחרונות הורחב תחום פעילותם של פקחי רשות הטבע והגנים, כך שבמסגרת הסמכתם על ידי שר החקלאות לפי פקודת הכלבת, הם הוסמכו לירות בכלבים משוטטים בכל השטחים הפתוחים במדינת ישראל. השרה להגנת הסביבה החליטה להשיב את הנוהל כפי שנקבע בשנת 2011 ולהגביל את הסמכת פקחי רשות הטבע והגנים באופן התואם את  תפקידם כך שיובטח כי ירי בכלבים יתבצע אך ורק במקרים המתאימים ואך ורק בשטחים המנוהלים על ידי הרשות – שמורות הטבע, הגנים הלאומיים, ובתחום רצועה של עד 500 מטר המקיפה אותם.

 

בשנת 2011, השר להגנת הסביבה קבע נוהל טיפול בכלבים משוטטים ומתפראים שמטרתו היא לאפשר ולהבהיר את דרכי הפעולה לפקחים שיוסמכו לעשות שימוש באמצעי של ירי בכלבים משוטטים לצורך מניעת כלבת והתפשטותה לחיות הבר. זאת, במקרים המתאמים לכך בלבד ורק בתחומים המוגדרים בנוהל: בשמורת וגנים מוכרזים ומאושרים ברצועה של עד 500 מטר המקיפה אותם.

 

בשנת 2017, בעקבות פניות ממשרד החקלאות ומרשות הטבע והגנים לשר להגנת הסביבה דאז, להסיר את מגבלת הירי ולהתיר למפקחים הרשות לירות בכלבים משוטטים בכל השטחים הפתוחים של מדינת ישראל, השר הסיר  את המגבלות והתיר את הירי בכל השטחים הפתוחים במדינה, החל משנת 2018.

 

השרה להגנת הסביבה סבורה, כי משרד החקלאות, האמון על פקודת הכלבת, צריך לתכלל את הפתרונות להתפשטות המחלה בצורה היקפית ונרחבת, מבלי שרשות הטבע והגנים, האמונה על הגנת חיות הבר וערכי הטבע, תאלץ להביא למותם של בעלי חיים כזרוע המבצעת של משרד החקלאות.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...