יום שני, 18 בינואר 2021

בניו יורק, נערכים לפתיחת מסעדות ותיאטראות עם בדיקות מהירות תוך 15 דקות מאת: שרית יוכפז



 בניו יורק, נערכים לפתיחת מסעדות ותיאטראות עם בדיקות מהירות תוך 15 דקות מאת: שרית יוכפז

 

רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC דיווחה השבוע כי מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, רוצה לפתוח את המסעדות והתיאטראות בניו יורק על ידי השקת תחנות לביצוע בדיקות קורונה מהירות בעיר ניו יורק ובסופו של דבר להקים מאות תחנות בדיקה במרכזי ערים נוספות ברחבי המדינה. קואומו הסביר כי הרעיון הוא, שאדם יוכל להיבדק ותוך 15 דקות ללכת לארוחת ערב או לסרט ואף הודיע כי יפעל לקידום המהלך מול יתר הערים להפחתת המכשולים הבירוקרטיים. קואומו המכהן כמושל מטעם המפלגה הדמוקרטית, נחשב ידיד חם של ישראל ואף הגיע לביקור בארץ באוגוסט 2014, בעת מבצע צוק איתן.

 

גם בישראל נערכות כיום בדיקות קורונה מהירות, עיקר השימוש מתבצע בטכנולוגיה של סופיה המאפשרת לקבל תשובה תוך 15 דקות ופועלת באישור ה - FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. מדובר במכשיר נייד אשר פותח על ידי ענקית האיבחון האמריקאית קווידל (Quidel) בעזרתו ניתן לבדוק כ – 40 איש בשעה.

 

מדינת ישראל רכשה עד היום כ – 300 מכשירים חכמים וכבר בוצעו בעזרתם כ - 175,000 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בדיור מוגן, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים. בנוסף בוצעו כ - 56,000 אלף בדיקות מיידיות בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

 

קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר מטמיעה את מערכת סופיה גם במגזר העסקי והפרטי וכן מאפשרת להזמין מערך בידוק מיידי למתן תשובה תוך 15 דקות, באמצעות חברות לשירותי דיגום מהיר.

 

יצוין כי בימים אלו מתנהל דיון על פרויקט התו הירוק אשר בכפוף לפתיחת המשק, יכלול בין היתר הצגת בדיקה מוקדמת או ביצוע בדיקה מהירה בכניסה למופעי תרבות אירועי ספורט וכן למוזיאונים ויתכן גם שיכלול חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, קניונים, מלונות ובריכות שחיה. בנוסף ביוזמת יו"ר ועדת החוקה, של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם הצגת בדיקות מוקדמות או בדיקות מהירות בכניסה אך טרם התקבלה החלטה.

 

בנוסף לארצות הברית וישראל, מדינות רבות נוספות משתמשות בבדיקות סופיה מיידיות בכניסה לאירועים, כמו אנגליה, איטליה, בלגיה, גרמניה, הולנד וסלובקיה. באוסטריה כבר נערכים כנסים ואירועים כשבכניסה מופעלים חמישה מכשירי בדיקה. בסופיה ישראל נבנו על סמך הניסיון הרב, נוהלי עבודה ותרשימי זרימה לתחנות בדיקות המוניות בכניסות לאירועים והפרוטוקולים כבר נמצאים בשימוש משרד הבריאות. ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה ובמהלך השנה יצמח השימוש בהן לכ - 70 מיליון בדיקות לחודש.

 

* * צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות

מאת שרית יוכפז

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...