יום ראשון, 11 באפריל 2021

מתחם הצמחים המיוחד של הכנסת להצלת זנים הנמצאים בסכנת הכחדה התחדש בצמח נוסף שקיבלה הכנסת מהגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים /מאת שרית יוכפז


 חסינות בוטאנית-מאת שרית יוכפז

 

מתחם הצמחים המיוחד של הכנסת להצלת זנים הנמצאים בסכנת הכחדה התחדש בצמח נוסף שקיבלה הכנסת מהגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים לרגל השבעת הכנסת ה-24. המרווה רחבת הגביע  נשתלה במתחם מיוחד

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים העניק לכנסת ה-24 את צמח המרווה רחבת-גביע, צמח הנמצא בסכנת הכחדה בארץ. המרווה רחבת גביע גדלה רק בחרמון ובהרי יהודה. בהרי יהודה נותרו רק שלושה צמחים. באישור רשות הטבע והגנים, הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים קטם כמה ענפים, והשריש אותם כחלק מפרויקט הצלת צמחי הבר הנדירים.

למרווה רחבת גביע עלים ריחניים המתאימים לתה ופריחה סגולה יפה באביב. לאחר הפריחה גביעי הפרחים גדלים מאד וגם הם תורמים למופע היפה של הצמח.

המרווה רחבת גביע נשתלה במתחם מיוחד לצמחים נדירים המצויים בסכנת הכחדה בגינת הכנסת כחלק ממסורת שהחלה בכנסות הקודמות ובמסגרתה הגן הבוטני מעניק לכנסת צמחים הנמצאים בסכנת הכחדה בכל תחילת מושב כנסת. זהו הצמח השלישי שנשתל בכנסת כאשר הכנסת ה-22 קיבלה את העץ הנדיר- "פיקוס בת-שקמה", הכנסת ה-23 קיבלה את "בן-חוזרר הררי" וכעת מקבלת הכנסת את "המרווה רחבת הגביע".

 

גנני הכנסת קיבלו הכשרה  מד"ר אורי פרגמן-ספיר, המנהל המדעי של הגן הבוטני ואחד הבוטנאים המוכרים בעולם, זאת כדי לשמור על הצמחים הנדירים שהגיעו לגינת הכנסת וזאת כדי שיוכלו לפרוח ויזכו למעין "חסינות פרלמנטרית" מהכחדה.

 

סמי בקלש מנכ"ל הכנסת שנחשבת לפרלמנט הירוק בעולם אמר כי "הכנסת ממשיכה במסורת להיות בית גידול של כל אותם זנים נדירים ומיוחדים הקיימים בישראל". במהלך טקס הנטיעה הסביר בקלש כי הכנסת מתגאה במסורת שהשתרשה לשמור על צמחים ישראליים נדירים. "שתלנו את המרווה רחבת הגביע במתחם מרכזי בגינות הכנסת. כולי תקווה כי הגברת המודעות לסכנת הכחדתו של הצמח היפה הזה תעזור במשימה החשובה להצלתו ותתן לו חסינות פרלמנטרית מהכחדה".

 

תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני ציין כי " אנו ממשיכים את המסורת בה התחלנו ב2019 בכנסת ה-22 עם הענקת העץ המאוד נדיר פיקוס בת שקמה לכנסת ישראל. הפעם החלטנו להעניק לכנסת ה-24 את המרווה רחבת גביע בשאיפה שהמרווה תביא סוף סוף לשקט, שלווה ואחדות בעם שלנו, כאשר אנו מקווים שזהו השתיל האחרון בתקופה הקרובה שיעניק הגן הבוטני לכנסת ישראל בארבע השנים האחרונות".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...