יום ראשון, 30 במאי 2021

האתגר הבא של אומת הסטרטאפ: הנגשת רשתות המזון לאנשים עם מוגבלויות /מאת שרית יוכפז

 האתגר הבא של אומת הסטרטאפ: הנגשת רשתות המזון לאנשים עם מוגבלויות מאת שרית יוכפז

 

פרויקט מיוחד של מרכזי החדשנות בHIT- מכון טכנולוגי חולון ואפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, יחד עם עמותת נגישות ישראל ובשיתוף רשת שופרסל ושמטרתו יצירת פתרונות לאתגרים אותם חווים אנשים עם מוגבלויות בפעולה שנראית לעתים בסיסית כל כך - רכישה בסופרמרקט.

 

הפרויקט התרכז בהנגשת חווית קנייה עבור שלושת האוכלוסיות הבאות:

  1. אנשים עם מוגלות בהתניידות
  2. לקויי ראייה
  3. קשישים

רשת שופרסל, המפעילה למעלה מ-300 סניפים בפריסה ארצית, לוקחת חלק פעיל בפרויקט והביעה נכונות לשלב רעיונות ותוצרים שיעלו במהלכו.

 

לטובת האירוע, הגיעו מרצים  ומנטורים המתמודדים עם מוגבלות, כדי לשתף את הסטודנטים בקשיים שהם חווים בעת קנייה. בין הדוברים גם יובל וגנר, מייסד ויו"ר עמותת נגישות ישראל, טייס מסוק קרב שבעקבות תאונת טיס הפך למשותק.

 

הרעיונות הוצגו בפני חבר שופטים שהורכב על ידי נציגים מ: HIT מכון טכנולוגי חולון, מכללת אפקה, עמותת נגישות ישראל ורשת שופרסל.

בין הרעיונות שהועלו על ידי הצוותים: טכנולוגיה מסייעת המאפשרת התמצאות וקבלת מידע למשתמש במדף המוצרים תוך שימוש בכלי שמע פשוט ואוטומטי בדומה לזה הקיים במוזיאונים והתקן המתלבש על דופן עגלת הסופר המאפשר נסיעה ונעילה נוחה ובטוחה של שקיות מוצרים עבור אנשים המוגבלים בתנועה.

 

אמש הוכרז התוצר הזוכה, של שני צוותי סטודנטים שהציגו רעיון דומה – הנגשת מזון שנרכש במעדניות הבשר והגבינות, באמצעות מדף מודולרי שאליו יגיעו בקלות לקוחות הישובים בכיסאות גלגלים.

 

אלון ברנע, סגן נשיא אפקה לפיתוח: "אחד הערכים שהוא נר לרגלינו במכללת אפקה בבואנו להכשיר את המהנדסים הבאים של ישראל, הוא ערך האתיקה  , והתיחסות אמיתית לנגישות הינה חלק ממנה. לא ייתכן  שמהנדס או מהנדסת  בבואם למצוא פתרון לבעיה חברתית, אנושית, או טכנולוגית – לא יקחו בחשבון את כלל החברה בתוכה הם חיים. מכאן זה אך טבעי שנקדם ונברך על שיתוף הפעולה   עם עמותת  נגישות ישראל, HIT ושופרסל ואני סמוך ובטוח שאנו נראה תוצרים שביכולתם להביא לשינוי אמיתי בשטח".

לדברי טלי מלאך בנאים, ראש מרכז היזמות ב HIT: הסטודנטים משני המוסדות עבדו יחד בשיתוף פעולה, כדי לפתח פתרונות חדשניים וקלים יחסית ליישום בסניפי הרשת, במטרה לשנות את חווית הקנייה העתידית של בעלי מוגבלויות ברשתות המזון.

 

פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "קניית מזון בסופר נתפסת לרוב כמשימה פשוטה ויומיומית, אך עבור אנשים עם מוגבלות היא קשה עד בלתי אפשרית. לישראל כמעצמה טכנולוגית יש את כל הכלים והידע להפוך את רשתות המזון ליותר נגישים עבור כולם והפתרונות של הסטודנטים יחוללו מהפיכה בתחום".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...