יום שלישי, 21 ביוני 2022

עיריית תל אביב-יפו מורידה את הכלים החשמליים מהמדרכות ומתחילה בפעולות הסברה טרום אכיפה בשבילי האופניים מאת: שרית יוכפז

 



עיריית תל אביב-יפו מורידה את הכלים החשמליים מהמדרכות ומתחילה בפעולות הסברה טרום אכיפה בשבילי האופניים מאת: שרית יוכפז

 

#מבצע אכיפה והסברה נרחב להחזרת הביטחון של הולכי הרגל והרוכבים עצמם

# מדרכות- אכיפה ללא פשרות הכוללת תפיסת כלים חשמליים

# שבילי אופניים- שית
וף פעולה עם הרלב"ד לחלוקת עלוני הסברה לפני ביצוע אכיפה בעקבות האישור להגדלת סמכויות הפקחים העירוניים

 

בשבוע שעבר החלה עיריית תל אביב-יפו בתגבור משמעותי של מערך האכיפה העירוני ברחבי העיר כנגד רכיבה אסורה על המדרכות באופניים וקורקינטים חשמליים. האכיפה מתבצעת על ידי עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה, שמטרתה צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים. הפעילות תתמקד בשתי פעולות עיקריות: אכיפה ללא פשרות במדרכות והסברה על שבילי האופניים. החל מתחילת המבצע נתפסו 51 כלים וניתנו 1,179 דו"חות על רכיבה אסורה על המדרכה.

 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. כזכור, פעלתי רבות למען מתן סמכויות אכיפה נוספות ונרחבות לפקחים העירוניים מול הממשלה ואני מברך על המהלך החשוב שמאפשר משילות גבוהה יותר של הרשויות והגדלת סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים במלחמה בעבירות התנועה המדוברות. עם זאת, יש לזכור שהמלאכה עדיין לא הושלמה ושיש להמשיך ולדרוש מהממשלה גם חובת ציות לפקחים וחובת התקנת לוחיות רישוי על הכלים".

 

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "אכיפה מאסיבית ויעילה היא מפתח חשוב להעלאת הבטיחות ברחובות העיר ואנו צריכים לוודא שהיא מתקיימת  24/7, 365 ימים בשנה. לכן, מעבר לאכיפה של הפיקוח ולמבצעי אכיפה מבורכים של המשטרה, אני דורשת רישוי לכלים דו-גלגליים כדי שתתאפשר אכיפה אלקטרונית שהיא כידוע היעילה ביותר וכן, תוספת אמצעים שיאפשרו אכיפת מהירות רכיבה ונהיגה והתמקדות בכלים לא תקניים, כולל בנקודות המכירה".

 

כמו ערים רבות בעולם, מעודדת העירייה את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי לרבות אופניים וכלים זעירים. המגמה שהחלה בשנים האחרונות התרחבה עם גידול מתמיד בכמות המשתמשים כולל קהלים חדשים שנהנים מתשתיות משופרות וניידות נוחה, זולה ומהירה. נכון לרגע זה מתבצעות בעיר כ-170 אלף רכיבות אופניים ביום, כ-25% יותר מבשנה שעברה. לאור גידול משמעותי בהיקף השימוש, נדרשת פעולה נמרצת בכמה ערוצים על מנת להבטיח את בטיחות כלל משתמשי הדרך בדגש על הולכי הרגל. העירייה משקיעה אנרגיות רבות לייצר משילות במרחב הציבורי ולמגר את עבירות הרוכבים באמצעות פריסת מערך אכיפה לרבות באמצעות פקחים ייעודיים ואמצעים אלקטרוניים. בשנת 2021 נתנו רשמו פקחי העירייה 40,484 דוחות לעבירות שבוצעו על ידי רוכבים.

 

לצד כל אלה, אנו מאמינים שהחלק הארי של הרוכבים והרוכבות הם תושבים ומבקרים שומרי חוק ויש חשיבות להגברת מערך ההסברה והחינוך. אנו פועלים בבתי הספר בתוכניות ייעודיות להסברה וחינוך לחוקי התנועה והרכיבה, השקנו השבוע קמפיין הסברה בשיתוף הרלב"ד ומשטרת ישראל, שמטרתו להזכיר לרוכבות ולרוכבים שכל חוקי התנועה שחלים על רכבים פרטיים חלים גם עליהם זהו קמפיין כלל ארצי, שעבר אצלנו כמה שינויים כדי שיתאים יותר לקהל התל אביבי- יפואי. בין היתר, הקמפיין יכלול: שילוט חוצות נרחב, בילבורדים, סרטון הסברה, תשדירים ברדיו, מדבקות על גבי שבילי אופניים, סדנות לרכיבה בטוחה לנועד ועוד.

***לינק לסרטון של הרלב"ד:  אם זה נראה כמו ברווז אז זה ברווז? תנו לגיא להסביר 🦆




 

בנוסף אנו פועלים ביתר שאת לייצר תשתית רכיבה מופרדת שתבטיח את בטיחות הולכי הרגל ורוכבי האופניים. היקף השבילים בעיר, כ-165 ק"מ גבוה מכל עיר אחרת ואנו פועלים להרחיבו ולחבר את רשת השבילים כך שהרוכבים לא יסעו על המדרכות.

 

פעילות האכיפה במדרכות:

החל משבוע שעבר מוצבים פקחי העירייה במשמרות שונות במיקומים מרכזיים ומשתנים ברחבי העיר ויבצעו אכיפה מוגברת, לרבות החרמת כלים חשמליים הנוסעים בניגוד לחוק במדרכות. הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף, תשלום האגרה עבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.

בין היתר, יוצב במסגרת האכיפה בליל אירועי לילה לבן (30/6) במרכז העיר, סימולטור לרכיבה בטוחה. מדובר בפיילוט שנעשה בשיתוף המשטרה ועיריית תל אביב-יפו, כאשר במהלך לילה זה תעמיד המשטרה עמדה של משקפי מציאות מדומה, שכל מי שייתפס בעבירה על קורקינט חשמלי, יתבקש לפנות הצידה ולהתנסות בסימולציה בארוך 5 דקות של רכיבה מתקדמת. 

 

פעילות הסברתית טרום אכיפה בשבילי אופניים:

לאור אישור ועדת הכלכלה של הכנסת אתמול את הרחבת סמכויות האכיפה לפקחים עירוניים, יחלו פקחי העירייה בשבוע הבא בפעילות הסברה נרחבת לאורך שבילי האופניים, כשבשלב הראשון לא ייתנו דו"חות כנגד עבירות המתבצעות בשבילי אופניים אלא אזהרות, עלוני הסברה ואף תשורה בדמות פנס אופניים. כזכור, עיריית תל אביב-יפו פעלה רבות מול הממשלה למען קבלת סמכויות אכיפה נוספות לפקחים וראש העירייה, רון חולדאי, אף שלח לפני מספר חודשים לשרי התחבורה, הפנים, בטחון פנים ומשפטים מכתב שבו דרש אסדרה ואכיפה של כלים חשמליים ואת הרחבת סמכויות האכיפה של פקחי הרשויות המקומיות.

תקנות התעבורה הנאכפות ע"י פקחי העירייה בשבילי האופניים וסכום הקנס שיינתן:

  • אי חבישת קסדה – קנס בגובה 1,000 ₪
  • רכיבה מתחת לגיל 16 – קנס בגובה 1,000 ₪
  • רכיבה ללא מבחן תיאוריה או אישור הכשרה – קנס בגובה 750 ₪
  • איסור הרכבה – קנסות בדרגות משתנות בתווך של 100-250 ₪
  • שימוש בשתי אוזניות בתחום שבילי האופניים – קנס בגובה 250 ₪
  • שימוש בטלפון נייד בתחום שבילי האופניים – קנס בגובה 1,000 ₪
  • רכיבה בניגוד לכיוון תמרור וחץ

 

מצ"ב תמונות לשימוש חופשי. קרדיט צילום: גיא יחיאלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...