יום שבת, 18 במרץ 2023

"החלוץ - חינוך דרך ספורט" ממשיך את המסורת ויעניק זו השנה העשירית את "אות ההגינות" בכדורגל הישראל. מאת: שרית יוכפז

 

                       בצילום- עומר לבנת מעניק לעידן וורד את אות ההגינות


 

אשרת עיני, אוריאל דסקל וניר אלון יעמדו בראש ועדה מיוחדת שתבחר את 'הכדורגלן ההוגן בישראל'
מאת: שרית יוכפז

 

"החלוץ - חינוך דרך ספורט" ממשיך את המסורת ויעניק זו השנה העשירית את "אות ההגינות" בכדורגל הישראלי. השנה הוחלט כי ועדת היגוי מיוחדת תבחר את הזוכה. ניר אלון: הוגנות לפני הכל" מייסד "החלוץ", עומר ליבנת: "רואים במפעל זה, על אחת כמה וכמה בתקופה משוסעת זו, כדבר חשוב מאוד עבור הכדורגל הישראלי"


כולם יודעים מדי מחזור, סיבוב או שנה מיהו בעצם הכדורגלן הטוב ביותר, מלך השערים והבישולים של הליגה או אפילו זה שרץ הכי מהר או מוסר הכי הרבה מסירות מדויקות בכל משחק. דבר אחד קצת נשכח בדרך: מיהו בעצם השחקן ההוגן ביותר בכדורגל הישראלי? החל משנת 2014 - וכממעט לאורך עשור - הרימו בארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" את הכפפה והעניקו מדי שנה לכדורגלנים/ות או קבוצות את "אות ההגינות". גם השנה ב"חלוץ ממשיכים את המסורת" ויעשו זאת בעזרת ועדת היגוי מקצועית ומיוחדת שנבחרה מראש ואשר תבחר את הכדורגלן ההוגן בישראל.


השנה, כאמור, ב"חלוץ" החליטו להרחיב את פעולת אות ההגינות ולהקים ועדה שתבחן את מידת השפעתו החיובית של הכדורגלן/ית על החברה ותעניק לו את האות. הוועדה תורכב מארבעה חברים: כתב ועורך בעיתון כלכליסט אוריאל דסקל; שחקנית ופרשנית הכדורגל אשרת עיני; ראש חטיבת הספורט בהתאחדות ניר אלון ומייסד ומוביל "החלוץ - חינוך דרך ספורט", עומר ליבנת.


קצת רקע על הבחירה: כאמור, החל משנת 2014 בחרו בארגון "החלוץ" להעניק לכדורגלנים/כדורגלניות בארץ את "אות ההגינות", התפיסה מגיעה מתוך הנחה שספורט וחברה הולכים יד ביד זה עם זה ולספורטאים יש תפקיד מלבד הספורט - תפקיד חברתי. ולכן בחרו להעניק שם כל שנה אות לכדורגלן/ית/ קבוצה שאנחנו רואים בה מודל לחיקוי, ספורטאי שראה והבין את היותו דמות ציבורית מעבר לספורטאי. כמו כן, השתמש בכוח זה לטובת החברה והקהילה, ספורטאי שבחר לראות שספורט וחברה קשורים זה בזה ויש בכוחו של הספורט לשנות את החברה ולקדם אותה לערכים של שוויון, סולידאריות, הוגנות וסובלנות. האות ניתן לכדורגלן/ית במסגרת משחקי "החלוץ", הטורניר השנתי של הארגון ובו מוענק גם גביע לקבוצה ההוגנת. בשנים האחרונות הוענקו אות ההגינות לעידן ורד, דני עמוס, קבוצת הנוער של רהט ועוד.


ראש חטיבת הספורט בהתאחדות, ניר אלון: "גם עוד כשהייתי שחקן, הוגנות והגינות מבחינתי זה מעל הכל. לכן שמחתי ש'החלוץ' פנוי אלי וביקשו ממני להשתתף במיזם הנפלא הזה. אני מחפש דמות שהיא מודל לחיקוי לבני הנוער. כזו שתיתן השראה לאו דווקא בניצחונות, אלא בניצחונות הערכיים על המגרש. כזה שיודע לעשות הפרדה, ואיך שהשריקה לסיום נשמעת הופך את היריב על המגרש לחבר".


מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת, אמר: "התחלנו עם מפעל 'אות ההגינות' על מנת לחזק ולהעצים את השחקנים שבוחרים בחייהם בדרך של סולידריות והוגנות בספורט. אנו רואים במפעל זה, על אחת כמה וכמה בתקופה משוסעת זו, כדבר חשוב מאוד עבור הכדורגל בישראל, וכמגדלור עבור הכדורגלנים שרוצים לקדם חברה טובה יותר. השנה בחרנו להביא לוועדת אות ההגינות את אשרת עיני, אוריאל דסקל וניר אלון, ועדה שמורכבת משלושה אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, שפועלים למען עולם ספורט ערכי, חברתי ואנושי. כל אחד ואחת בדרכו מוסיפים גוונים של שוויון וצדק בתוך העשייה שלהם. היה לי עונג גדול לעבוד איתם כתף אל כתף ואני מצפה להעמקת השותפות בתקופה קרובה".


ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, פועל בעשרות ישובים לאורך אורכה ורוחבה של ישראל. הפעילויות מגוונת וכוללת, בין השאר, קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וקידספורט, עצמאית בשטח - הכנה לצה"ל, טורנירים וימי ספורט. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט. בשנה האחרונה "החלוץ" נמצא בצמיחה אדירה, מאות קבוצות חדשות נפתחו ברחבי הארץ, אחת מתוכניות הדגל זה "קורס מנהיגות צעירה". במסגרת הפרויקט הייחודי והחדשני, בני הנוער מקבלים הכשרה מקצועית וספורטיבית ופועלים כעוזרי מאמן בהתנדבות בקבוצות החלוץ במרכזים קהילתיים ברחבי העיר וזוכים להדריך את הדור הצעיר לצד פעילות ספורט לילדות ונשים והפעלת הגיל הרך.

 

בצילום- עומר לבנת מעניק לעידן וורד את אות ההגינות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...