הוכרזו הזוכים בפרסי מוצר השנה של ישראל 2014
הוכרזו הזוכים בפרסי מוצר השנה של ישראל
הערב בתל אביב הוכרזו המוצרים והשירותים החדשניים ביותר לשנת 2014 כפי שנבחרו על ידי הצרכנים הישראליים את תואר "החברה החדשנית של השנה" חלקו השנה שתיים: שופרסל וקבוצת שטראוס בישראל
עם חמש זכיות כל אחת * בפרס "חברת החלב החדשנית של השנה" זכתה תנובה שארבעה ממוצרי החלב שלה זכו בפרסים * בפרס "חברת מוצרי הצריכה החדשנית של השנה" זכתה פרוקטר אנד גמבל, שארבעה ממוצריה זכו בפרסים * לוגו הזהב של מוצר השנה הוענק ל-AHAVA בקטגוריית הקוסמטיקה היוקרתית
פרסי מוצר השנה מוענקים ב-30 מדינות ברחבי העולם, והערב, בטקס חגיגי שנערך זו השנה התשיעית בישראל, הוכרזו מוצרי השנה בישראל לשנת 2014 - המוצרים והשירותים הזוכים בפרסי החדשנות לשנה זו, כפי שנבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר הצרכנים המקיף מסוגו בישראל שערך מכון המחקר קנטאר מדיה (עם יותר מ-2,000 צרכנים משתתפים!) באופן זהה לזה הנערך בכל העולם.
בטקס השנתי במוזיאון תל אביב לאומנות בו השתתפו 550 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק ומנהלי השיווק של היצרנים הגדולים בישראל ביחד עם מנכ"לים של הקמעונאים המובילים, אנשי תקשורת, אנשי אקדמיה ובכירי המשק והכלכלה הוכרזו הזוכים בפרסי מוצר השנה: בשנת 2014 נשבר שיא הזכיות בתחרות בארץ כשחולקו 58 פרסים למוצרים ולשירותים החדשניים המשווקים בארץ, החל ממוצרי חלב, דרך משקאות, מוצרים לבית ומוצרי טיפוח, וכלה בשירותים ובמוצרי חשמל.
בין המוצרים הזוכים בתחום הטיפוח והקוסמטיקה- Face Cleaner של לייף, סדרת שפתוני רבלון ColorStay Ultimate Suede, סדרת טיפוח לגבר דאב מן, סדרת ג'נסיס Sebo Right של ד"ר פישר, סרום ™OSMOTER מרוכז של AHAVA, סדרת הקרמים Deep Moisture של ניוטרוג'ינה ועוד
.
במקביל למוצרים הזוכים הוכרזו שתי החברות שחלקו השנה בתואר "החברה החדשנית של השנה". בתואר חלקו שתיים: שופרסל וקבוצת שטראוס בישראל, שהוכתרו בתואר המיוחל לאחר שכל אחת מהחברות גרפה חמישה פרסי מוצר השנה בקטגוריות השונות.
חברות נוספות שבלטו השנה היו תנובה, שהוכתרה בטקס ל"חברת החלב החדשנית של השנה" לאחר שארבעה ממוצריה זכו בפרסים, חברת פרוקטר אנד גמבל שזכתה בתואר "חברת מוצרי הצריכה החדשנית של השנה" בזכות ארבעת פרסי מוצר השנה שבהם זכו מוצריה וסופר פארם וחוגלה וקימברלי - עם שלושה פרסים לכל חברה.
"אנו גאים ונרגשים לקבל את פרס החברה החדשנית המבטא את מחויבות שופרסל ללקוחותיה להובלת שוק הקמעונאות באיכות מוצרים ובחוויית הקניה והשירות" אמר איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, "גם בעתיד נמשיך לפעול לשיפור חוויית הקנייה, לפיתוח שירותים ומוצרים חדשים ולהובלת שוק הקמעונאות באמצעות חדשנות וחשיבה יצירתית".
לדברי ציון בלס מנכ"ל קבוצת שטראוס בישראל :"חדשנות היא מנוע הצמיחה שלנו ואנחנו משקיעים את מירב משאבינו כדי לחדש ולגוון את ההצעות שלנו לצרכנים, אנו שמחים שהצרכנים מוקירים זאת".
השנה גם הוענק לוגו מוצר השנה מזהב לזוכה בקטגוריית טיפוח הפנים היוקרתי: סרום ™OSMOTER מרוכז של AHAVA.
"פרסי מוצר השנה מהווים כיום את הפרס היוקרתי והנחשב ביותר בעולם בתחום החדשנות של מוצרים ושירותים בייחוד משום שמי שבוחר את הזוכים הם הצרכנים", אומרת אתי עמיעד, מנכ"ל פרסי מוצר השנה בישראל: "מניתוח המוצרים והשירותים שהוגשו השנה לפרסי מוצר השנה ניתן לזהות מספר מגמות מעניינות הקשורות בחדשנות: מועמדים הוגשו וזכו השנה יותר מוצרי מזון שהחדשנות שלהם היא מעולמות הבריאות: מוצרים ללא גלוטן, מוצרים עם פחות נתרן, מוצרים ללא סוכר וכדומה – הנותנים מענה לטרנד הבריאותי. עוד אנו רואים גידול משמעותי בזכיות בקטגוריות מתחום השירותים: ביטוחי בריאות, שירותים פיננסיים, אפליקציות לסלולר, תוכניות להטבות וכדומה – דבר המעיד על חדשנות ויצירתיות שמפגינות חברות שירותים בישראל. בנוסף – אנו רואים גידול משמעותי במועמדויות ובזכיות של מותגים פרטיים של קמעונאיים כדוגמת שופרסל וסופר-פארם, שהטמיעו אסטרטגיית מותג פרטי, ששמה במרכז את הצורך להציע לא רק חדשנות שאינה קיימת בקטגוריה אלא במקביל גם להציע אלטרנטיבות למותגים איכותיים קיימים אבל במחיר נמוך ומשתלם יותר".
מוצר השנה
מטרת הפרסים היא אחת – לעודד חדשנות, על ידי הענקת פרסים למשווקים, שהשיקו באותה שנה מוצרים ושירותים, שלא רק שהציגו חדשנות פורצת דרך, אלא גם קיבלו ציוני איכות גבוהים על ידי הצרכנים.
איך נבחרים המוצרים
בכל שנה, בכל מדינה [מעל 30 מדינות שונות], משווקים מגישים כמועמדים את המוצרים ואת השירותים
החדשניים ביותר שהשיקו במדינה באותה שנה.
צוות מומחים עצמאי, המוקם בכל מדינה, ומורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות, קמעונאים בכירים, עיתונאים ואנשי אקדמיה מדרג את המוצרים ואת השירותים המועמדים ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק על מנת לעבור לשלב הבא. בישראל, עמד השנה בראש צוות המומחים פרופסור יעקב הורניק, מחבר ספרי השיווק והפרסום הנודע, המשמש גם כדקאן בית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס, לצד צוות של בכירים נוספים אשר דירגו את כל השירותים והמוצרים שהוגשו.
. המוצרים והשירותים, שצוות המומחים החליט שהם חדשניים – עברו למחקר הצרכנים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה