יום שני, 29 ביולי 2013

טיפים יעילים לאמבטיה הראשונה מאת מותג התינוקות המוביל ג'ונסונס בייבי מאת:שרית יוכפז


Your baby is a Royal too…
האמבטיה הראשונה של התינוק המלכותי
טיפים יעילים לאמבטיה הראשונה מאת מותג התינוקות המוביל ג'ונסונס בייבי

במותג התינוקות המוביל בעולם Johnson's baby מברכים את משפחת המלוכה הבריטית על הולדת יורש העצר ומאמינים כי כל תינוק שנולד ראוי לטיפול מלכותי מהרגע הראשון.
שמירה על עור התינוק חיונית לבריאתו ושעת האמבטיה היא חוויה נהדרת , המעצימה את הקשר בין התינוק להוריו. להלן מספר טיפים יעילים שיהפכו את חווית האמבטיה הראשונה לנעימה ובטיחותית במיוחד.
בשבוע הראשון, עד שחבל התבור נושר והאזור מחלים, מומלץ לרחוץ תינוקות במים פושרים עם מטלית רחצה לחה. רחצו את פניו ואת ידיו של התינוק לעתים קרובות, ונקו אותו היטב אחרי כל החלפת חיתול.

·        שימוש בכמות גדולה של סבונים, שמפו וקצף אמבט עלולים לייבש את עור התינוק ולגרום לו לפריחות, לכן יש להשתמש בכמות מדודה וכן לתת לתינוקך לשבת במים מלאים סבון זמן רב מדי, תנו לו לשחק בתחילת האמבטיה, ושמרו את השמפו והסבון לסופה.
·        אל תרשו לילד לגעת בברזים.

כיצד לרחוץ את התינוק
1.                   אספו את כל האביזרים הנחוצים לאמבטיה, ופרסו מגבת, חיתול ובגדים נקיים.
מלאו את האמבט ב-5-8 סנטימטר של מים פושרים, אבל לא חמים (כ-32 מעלות צלסיוס).
2.                   הביאו את התינוק לאזור האמבט והפשיטו אותו לגמרי. (במידה והתינוק בוכה כל פעם שרוחצים אותו, השאירו לו את החיתול בהתחלה. כך תהיה לו תחושת בטחון רבה יותר במים).
3.                   החליקו את התינוק לאמבט בהדרגה, כאשר הרגליים נכנסות למים קודם. תמכו בצוואר ובראש התינוק ביד אחת. שפכו עליו מי אמבט לאורך כל הרחצה, כדי שלא יהיה לו קר מדי.
4.                   השתמשו במעט סבון עדין (סבון רב מדי ייבש את עור התינוק) ורחצו את התינוק ביד או באמצעות מטלית רחצה מלמעלה למטה, מקדימה לאחור. רחצו את ראשו במטלית רטובה עם סבון. השתמשו בכדורי צמר גפן לחים (ללא סבון) כדי לנקות את עיניו ופניו. אם הצטברו לו ריריות יבשות בפינות הנחיריים או העיניים, טפחו עליהן בעדינות כדי לרככן לפני שתנגבו אותן. לגבי אברי המין של התינוק, מספיקה להם רחצה יומיומית רגילה.
5.                   רחצו את התינוק ביסודיות עם מים רבים ונגבו אותו עם מגבת נקייה. לאחר מכן הוציאו אותו מהאמבט כאשר אתם תומכים בצווארו ובראשו ביד אחת, ובחלקו התחתון בשנייה, כאשר האצבעות שלכם חובקות את אחת הירכיים שלו (תינוקות רטובים הם חלקלקים).
6.                   עטפו את התינוק במגבת קפוצ'ון ונגבו אותו בעדינות. (אם עורו עדיין מתקלף לאחר הלידה, ניתן למרוח קרם לחות עדין לתינוקות לאחר המקלחת, אבל זהו עור יבש שבמילא יתקלף מעצמו). חתלו אותו, הלבישו אותו, ונשקו אותו על ראשו המדיף ניחוחות נעימים.

        7 .חפשו סבונים עדינים או נטולי חומציות, המיועדים במיוחד לתינוקות,               


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...