יום שלישי, 6 במאי 2014

ספרים חדשים מומלצים בהוצאת אוריון 2014 . מאת: שרית יוכפז

ספר חדש: "הסוד של יהלי" מאת אינה דוידוביץ
מהו הסוד של יהלי?




כל הורה שואל את עצמו כיצד נכון להתמודד עם שקרים שילדים ממציאים לפעמים כדי 'לכסות' על אמת לא נעימה או מביכה, כדי להסתיר דברים שקרו והוא מתבייש בהם. ספר הילדים "הסוד של יהלי" שכתבה ואיירה אינה דוידוביץ, בהוצאת הספרים "אוריון", מעביר מסר חינוכי בצורה קלילה ונעימה, מעודד שיתוף, גילוי ולקיחת אחריות. הוא מבהיר לקוראים הצעירים וגם להוריהם כי שלמות אינה אפשרית, כולנו בני אדם, וכל אחד מאתנו שוגה.
                                      
יהלי הוא ילד רגיל, וכמו בן המשפחה הקטן ביותר הוא מתבונן על הוריו ועל אחיו הגדול בהערצה  וכמובן רוצה להיות כמוהם (כְּמוֹ אִמָּא - מֻשְׁלָם, כְּמוֹ אַבָּא - כֹּל יָכוֹל, לִהְיוֹת טַיָּס, נַגָּן אוֹ מַדְרִיךְ וַאֲפִלּוּ כֻּלָּם בְּיַחַד - אִם צָרִיךְ). המשפחה נהנית לצפות יחדיו בכוכבים באמצעות טלסקופ במרפסת. אבל מה קורה כשבוקר אחד מתגלה כשהטלסקופ נשבר? האם להודות ולגלות? ומה לעשות כשהסוד הנורא תופח וממלא את כל חלל הבית? כשהוא שובר טלסקופ, הוא מפחד לספר, הוא חושש מאכזבה של ההורים, פוחד שלא יוכל לגדול ולהיות כמו כל בני הבית. המשפחה האוהבת מוצאת דרך יצירתית להראות לו שיש מקום גם לטעויות. יהלי עצמו עובר תהליך הבנה חשוב במהלך המתרחש. ההורים מקלים על יהלי על ידי דוגמא אישית שמאפשרת לו להשתחרר מהסוד הכבד, כאשר  יהלי, המתוודה על שעשה, מקבל מאימו חיבוק חם והערכה על הדרך שבה בחר לנהוג והאומץ שגילה.

אינה דוידוביץ (41), אם ל- 3 בנות, תושבת כפר סבא, בעלת תואר בספרות אנגלית ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל-אביב, משלבת עבודה בניהול מוצר באמדוקס ("שדורשת דיוק ומשמעת") עם יצירה, ציור וכתיבה ("שדורשת חופש ושחרור") ועוסקת גם באיור, חברה באגודת המאיירים בישראל.  האיורים בספר הם פרי יצירתה.

אינה מספרת, כי "מניסיוני כאם לשלושה ילדים ומהתבוננות בהתנהגות של ילדים בכלל ראיתי שיש קשר ישיר בין הביטחון של הילד לחלוק דברים עם ההורים, גם אם זה דברים לא נעימים, לבין  התגובה של ההורים ולאווירה בבית באופן כללי. רק אווירה סולחת ומאפשרת טעויות ומתן דוגמא אישית של ההורה בתור דמות אנושית לא מושלמת, יכולים לגרום לפתיחות ולאפשר לילד להרגיש חופשי לדבר על כל דבר. חוסר מוכנות של הילדים להודות ולחלוק דברים לא נעימים נובע מפחד מתגובה של ההורה, מפחד להיענש, ועוד יותר מפחד לאכזב. את ההשראה לספרי שאבתי ממקרים וסיטואציות שנתקלתי בהן בתור אם".

ספר שירים חדש: "בין אתמול למחר" מאת אלה חומוטובסקי


ספר השירים "בין אתמול למחר" מאת אלה חומוטובסקי, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא ספר האוצר בקרבו גם מעין אוטוביוגרפיה, דיוקנאות ואירועים ראויים לציון בחייה,  כמו עלייתה לארץ.  השירים מסודרים לפי פרקים, בכל פרק מספר שירים. הפרקים כוללים שירים על מלאכת הכתיבה, על מהותו של שיר, שירי נוף וטבע, עונות השנה, שירים שחודרים פנימה אל תוך חיי הנפש. כלול בו פרק ובו שני שירים על חתולים, ופרק תמונות באלבום, שבו שירים על עצמה. השירים עוסקים גם בשתי מולדות – כשתי אמהות. כל אחת היא אוהבת וכואבת גם יחד. היא מרגישה ויודעת כי ישראל הוא ביתה, וזאת, ללא כל ספק, המולדת שלה, אך לעולם לא תוכל להתנתק מחבל הטבור הקושר אותה בחוטים הבלתי נראים אך החזקים למדי עם מולדתה הראשונה. מולדת שבה נולדה ובה חוותה את החוויות של שחר חייה: הילדות, הנעורים, הבגרות המוקדמת, הנישואים והולדת הבת הראשונה, והעיקר - ההחלטה לעזוב הכול וללכת לארץ אחרת, כדי להתחיל שם חיים חדשים.


אלה חומוטובסקי (43), אם ל- 3, תושבת ערד, גננת במקצועה, פסנתרנית, מדריכת פילאטיס, מספרת סיפורים לגיל רך. עלתה מאוקראינה לפני כ- 19 שנה. ספר השירים 'בין אתמול למחר' הוא ספרה הראשון.
הסוד של יהלי כתבה ואיירה אינה דוידוביץ, 


ספר חדש: " השמיים של ליאולה " מאת ד"ר יפעת נבו
למי שהחשיבה היא לו עונג ומרפא


"השמיים של ליאולה" מאת ד"ר יפעת נבו, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא סיפור קסום ומעורר השראה על יצורונת בשם ליאולה שבוראת לעצמה עולם בו המסקרן, היפה, ההוגן והראוי תופסים את מקומם הנכון. זהו לא רק סיפור של מסע התבגרות, אלא גם מסה הגותית על 'הראוי והנכון' בעולם. על רקע זה ליאולה מנהלת דין ודברים נוקב עם אלוהים, ממנו היא דורשת לא רק הסברים באשר להתנהגות של ברואיו, אלא גם תובעת ממנו לעמוד באחריות של 'היות אלוהים'; והוא עונה, ומסביר, וחושף את סיבותיו.

ליאולה הילדה מגלמת את הקסם של התום האנושי; ליאולה המתבגרת מגלמת את העוצמה שביכולת להסתכל למציאות בעיניים מבלי להתבלבל; ליאולה, כדמות, מגלמת את תפיסת "האדם המורד" של אלבר קאמי, מהיותה מסוגלת לתחום גבולות של 'עד כאן' מבחינתה, כפרט אנושי, מבלי להטיל את עמדתה על זולתה. כילדה, הנמצאת במסע התבגרות, היא בוראת לעצמה, בדמיון ובמציאות, את הדמויות שהיא נזקקת לתמיכתן, אם זה 'אלוהים' שעומד לרשותה כשהיא נזקקת לו, ואם זו 'אימא' שעונה על צרכיה.  ליאולה מוכיחה שוב ושוב את יכולותיה להפוך אויב לאוהב ולהביא את ה'קשוחים' להוציא מעצמם את הטוב האנושי, וליהנות מכך. עם זאת היא יודעת גם לנתק מגע מאלה שהיא לא מוצאת בהם את הסיכוי להמרה, כדי שהיא תוכל להמשיך הלאה.



השמיים של ליאולה מאת ד"ר יפעת נבו, הוצאת הספרים אוריון, 140 עמודים, מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il .מומלץ. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...