יום רביעי, 30 ביולי 2014

סטודנטים מהאוניברסיטה העברית החליטו לקחת את תדמית ישראל לידיים ויזמו כנס מקצועי בו ישתתפו עשרים עוזרים פרלמנטריים ממדינות האיחוד האירופי בכדי להכיר את המציאות הישראלית . מאת: שרית יוכפז

3-7 באוגוסט, 2014 - PARLEY
על אף המצב הביטחוני מנהיגי העתיד של האיחוד האירופאי מגיעים לישראל לדבר
סטודנטים מהאוניברסיטה העברית החליטו לקחת את תדמית ישראל לידיים ויזמו כנס מקצועי בו ישתתפו 20 עוזרים פרלמנטריים ממדינות האיחוד האירופי בכדי להכיר את המציאות הישראלית.
 
אוגוסט 2014, הזירה הבין לאומית רועשת והמורכבויות העומדות בפני המערך הדיפלומטי של ישראל הולכים וגוברים. קשה להפנות את המבט הצידה מהמאורעות האחרונים הפוקדים את אזורינו. בכל זאת, כאשר צרפתי, גרמנייה, בולגרי וקפריסאית נכנסים לחדר עם קבוצה של סטודנטים ישראלים לדבר על פוליטיקה זה עלול להישמע כמו התחלה של בדיחה אך עבור סטודנטים מהאוניברסיטה העברית, מדובר על צוהר לעתיד אחר.
 
ב-3 לאוגוסט יתכנסו בירושלים 20 עוזרים פרלמנטריים אירופאים שיקחו חלק ב-Parley, כנס בן חמישה
ימים שנועד לחשוף את המנהיגות האירופית הצעירה לזירה החברתית- פוליטית בישראל ולחזק את קשרי הדור הבא של מקבלי ההחלטות האירופאיים והישראלים.
 
העוזרים הפרלמנטריים כולם, אנשי מקצוע מבטיחים בתחילת דרכם העובדים בצמוד לדמויות מפתח בעולם הפוליטי באירופה. אולימפיוס כריסטופי אחד ממשתתפי הכנס הסביר את המניע שדחף אותו להשתתף ב-Parley: ״עוד מימי נעורי בלימסול הייתי מעורב בזירה הפוליטית ותמיד הכרתי בחשיבות היחסים עם מדינת ישראל, Parley היא הזדמנות חד פעמית ללמוד על מה שקורה בזירה הפולטית הבינלאומית, להפיק לקחים ולבנות עתיד משותף טוב יותר״.
 
הכנס יכלול הרצאות עם אישי ציבור כגון ראש השב״כ בדימוס אבי דיכטר והסופר סול זינגר (Start up nation), פאנלים בהשתתפות ח"כים כגון בעז טופורבסקי, מיכל רוזין וציפי חוטובלי, סיורים בנקודות מפתח אסטרטגיות בישראל וביקורים במפעלים של חברות מסחריות מובילות כגון ענקית התרופות הישראלית  ״טבע״. כל זאת בכדי לחשוף את באי הכנס למציאות הישראלית על שלל גווניה. בנוסף יפגשו המשתתפים עם מקביליהם הישראליים, העוזרים הפרלמנטריים שלנו.
 
לדבריה של אמילי רוז, סטודנטית ללימודי המזרח התיכון וממארגני הכנס ״Every action starts from an interaction" (כל עשייה מתחילה ממפגש) . זהו הגרעין שלאורו נולד הרעיון ל- Parley ועל פיו מתנהלת העשייה. שלל פעילויות, הרצאות ומפגשים הם הפלטפורמה ליצירת מפגש בלתי אמצעי, ישיר, כן ומושכל בין מנהיגי העתיד של העולם. מפגש כזה נועד לאפשר מרחב חשיבה רחב לגיבוש דעה מושכלת על מורכבויות האזור ולתרגם את דעה זו למדיניות שתטיב עם ישראל בעתיד.
 
הכנס הוא יוזמה התנדבותית של 22 סטודנטים מצטיינים מהאוניברסיטה העברית משלל תחומי הלימודים הלוקחים חלק בתוכנית מנהיגות השנתית בדיפלומטיה ציבורית של ארגון StandWithUsStandWithUs הינו ארגון חינוכי בינלאומי הפועל לחיזוק מעמד ישראל בעולם על-ידי קיום של תכניות מנהיגות לסטודנטים, הכשרות, הרצאות, כנסים ופעילות רחבה ברשתות החברתיות. כחלק מתוכנית הFellowship, נדרשים הסטודנטים ליזום פרוייקט כלשהו שיטיב את עמידתה של ישראל בזירה הבין לאומית ויציג את ישראל כפי שהם מכירים אותה למובילי דעה ברחבי העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר. מאת: שרית יוכפז

  חב' סאפנס משיקה סדרת חטיפים חדשה -   AFTER חטיפי AFTER הינם חטיפי דגנים מצופים בחמאת בוטנים במילוי קרם מתוק.   בשלב הראשון בסדרה ...