יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

מתי כספי מארח את קרן פלס במופע ההתרמה השנתי של עמותת 'רוח נשית' המקדמת עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות/מאת: שרית יוכפז

מתי כספי מארח את קרן פלס
במופע ההתרמה השנתי של עמותת 'רוח נשית'
המקדמת עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות

בערב יוענק זו השנה השנייה "אות קטן"- למעורבות חברתית וקדום צדק מגדרי בקרב נשות ואנשי אקדמיה ע"ש פרופ' יוסי קטן ז"ל.
השנה יוענק האות לפרופ' רות הלפרין קדרי




ערב ההתרמה יתקיים ב-15.12.14, באולם סמולארש באוניברסיטת תל-אביב

קרוב ל-200 אלף נשים בישראל נפגעות אלימות בישראל. "אלימות אינה המכה האחרונה", נשים שנפגעו מאלימות ממשיכות לסבול מהשלכות האלימות במשך כל חייהן.
למרות השיפור בדרכי הטיפול המוצעים לנשים נפגעות אלימות, כמעט ולא עוסקים היום בישראל בהשלכות התעסוקתיות והכלכליות ההרסניות על חייהן של הנשים.

רק 1/4  מהנשים הנפגעות מדווחות לגורם רשמי כדי לקבל סיוע. רוב הנשים נמנעות מלקבל סיוע מהפחד שעם עזיבת בן הזוג והבית הן ידרדרו לעוני ולא יוכלו לפרנס את ילדיהן.
ההשפעות הכלכליות ההרסניות של אלימות, אינן רק לטווח הקצר והמידי, אלא הן משבשות את יכולתן של נשים לרכוש השכלה ומקצוע, להשתלב בשוק העבודה, להתמיד בעבודתן, להתקדם ולממש את כישוריהן.
הקשר בין אלימות לתלות כלכלית הינו מעגלי. התלות הכלכלית מקשה על היחלצות מהיחסים האלימים ומהעוני. רבות מנפגעות האלימות נאלצות לחזור אל אזורי הסכנה מהם נמלטו ולשוב אל מעגל האלימות.

עמותת רוח נשית שואפת לחולל שינוי במדיניות החברתית והכלכלית, בטיפול בקורבנות האלימות ופועלת לבסס את כוחן הכלכלי של הנשים ולהחזיר לידיהן את השליטה על חייהן.
רוח נשית משקיעה: בשיקום כלכלי ארוך טווח של נפגעות אלימות, בהעלאת המודעות לקשר שבין תלות כלכלית לאלימות כלפי נשים ובקידום מחקר בישראל.
לצד כל זאת, רוח נשית פועלת להעלות לסדר היום הציבורי את מחויבותה של המדינה לשיקום כלכלי של נפגעות אלימות ולקדם חקיקה ושינוי מדניות לצדק כלכלי- תעסוקתי.

כאמור, השנה התגייסו לטובת המופע הזמר מתי כספי שיארח את הזמרת קרן פלס.. את הטקס תנחה השחקנית והיוצרת, פעילת העמותה בשבע השנים האחרונות ומי שעיצבה את תכשיט השושנה, הנמכר בחנויות גראס ומניב הכנסה עצמאית לעמותה, השחקנית יעל אבקסיס.
אירוע ההתרמה, הנערך זו השנה השביעית, נועד לגייס כספים, להעלאת מודעות, לרתום מתנדבות ומעסיקים פוטנציאלים שיקלטו נשים נפגעות אלימות למסגרתם. 'רוח נשית' מבוססת על מערך של מתנדבות, המשמשות כמנטוריות ומאמנות לנשים שנפגעו מאלימות, וצוות מקצועי המלווה את הנשים מרגע הגעתן לעמותה ועד עזיבתן לאחר תקופה של כשנתיים וחצי.


השנה, בפעם השנייה, יתקיים טקס מיוחד- "אות קטן: על שם פרופסור יוסי קטן ז"ל אשר היווה דוגמא ומופת לעשייה ומעורבות חברתית. פרופסור יוסי קטן ז"ל שימש כחבר הועד המנהל לעמותת 'רוח נשית' ופעל למען המשך קיומה של העמותה. מטרת אות קטן היא לקדם מעורבות חברתית התנדבותית של חוקרים וחוקרות אקדמיים התורמת להגברת העשייה החברתית-מגדרית ולצדק חברתי-מגדרי.  אות קטן יוענק השנה לפרופ' רות הלפרין קדרי, מרכז רקמן, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן.
עבור עבודתה ההתנדבותית לקידום צדק חברתי מגדרי באמצעות השפעתה על הסגל והסטודנטיות/ים באוניברסיטת בר אילן, תרומתה לקידומן של נשים מוחלשות ומודרות בישראל, קידומם של השיח והעשייה הפמיניסטית במגזר הדתי האורתודוקסי, והשפעתה על חייהן של נשים במדינות העולם כולו,  על כל אלה ועוד  מוענק לה פרס אות קטן ע"י פרופ' יוסף קטן ז"ל.



"רוח נשית" הוקמה בשנת 2007 על ידי מכי נאמן, המשמשת מאז כמנכ"לית העמותה והינה עמותה ללא מטרות רווח, החותרת לחולל שינוי חברתי לקידום כוחן הכלכלי של נשים נפגעות אלימות בישראל. "רוח נשית" מסייעת לאותן נשים להגיע לעצמאות כלכלית, לצמוח ולהתעצם על ידי רכישת ידע מקצועי ומיומנויות תעסוקתיות, שילובן בעבודה מכבדת ומתגמלת, ועוזרת להן בתכנון מקצועי וכלכלי לטווח ארוך.



מחירי הכרטיסים נעים בין 150-1000 ₪ בטל 072-2507770 או באתר העמותה www.ruach-nashit.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...