יום חמישי, 4 ביוני 2015

הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכת הזכוכית הגדולה בישראל זכוכית ישראלית 2015 במוזאון ארץ ישראל. מאת שרית יוכפז


הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכת הזכוכית הגדולה בישראל

זכוכית ישראלית 2015

62 אמנים מציגים את מיטב הזכוכית עכשווית - גישות רעננות וחדשות בתצוגה מרתקת של כ-100 עבודות מגוונות, מפריטים זעירים עד לפסלים ומיצבי ענק.

תאריך נעילה: 20.6.15


 לאור הביקוש, שיח גלריה נוסף: בהשתתפות אוצרת התערוכה אנריאטה אליעזר ברונר והאמנים לואי בן-כליפא, מירה מיילור, חן פייפר והיולי ליברמן

5.6.15 יום שישי, 11:00  | כלול במחיר הכניסה למוזיאון 




"זכוכית ישראלית 2015" מציגה מגוון מקיף של עבודות המשקף את היצירה העכשווית המקומית בזכוכית. זאת הפעם השלישית שהמוזיאון מקיים תערוכה המבקשת לספק במה לאמנים היוצרים בזכוכית ולהציג תמונת מצב עדכנית, לתרום לשיח המתקיים, להמריץ ולמנף את הפעילות ולהעשיר את החקירה בתחום. בתערוכה יוצגו כמאה עבודות מארבע השנים האחרונות.                                                                                                                                                                                                                                                    

התערוכה מקבצת יחד אמני זכוכית מבוססים לצד אמנים בתחילת דרכם, כמו גם אמנים שאינם משתייכים  במובהק לעולם הזכוכית ומגיעים מתחומי אמנות אחרים כמו ציור, פיסול, עיצוב גרפי, עיצוב טקסטיל, עיצוב תכשיטים, עיצוב תעשייתי ועוד.


רוחב היריעה ומגוון העבודות מדגימים גישות אמנותיות חדשניות ועיסוק בסוגיות עכשוויות לצד טווח רחב של תהליכי עבודה (החל מעיבוד זכוכית לוהטת כגון הניפוח, דרך עיבוד זכוכית חמה כגון יציקה, התכה ועד עיבוד זכוכית קרה). אופני הטיפול בזכוכית משקפים כמה מן הדרכים היצירתיות ורבות הדמיון שבהן נעשה שימוש בחומר כמו גם את רבגוניותו ככלי ביטוי אמנותי. הזכוכית מתפקדת כרקמה מקשרת בין תהליכים טכניים, גישות אסתטיות, שפות חזותיות ופרקטיקות אמנותיות.


אנריאטה אליעזר ברונר, אוצרת התערוכה: "עם הפיכתה של הזכוכית למדיום אמנותי, ניתן לגלות בה איכויות שהן מעבר לאסתטיקה של החומר ולמיומנות הטכנית של היוצר. יותר ויותר, מופיעה הזכוכית כנושאת מסר אמנותי, כנקודת מוצא - ופחות כמטרה בפני עצמה. התערוכה, על ריבוי הפנים שבה, מציעה גישות רעננות וכיוונים חדשים בתחום זה. העבודות בתערוכה - מפריטים זעירים ואינטימיים ועד לפסלים גדולים, מיצירות דו-ממדיות ועד למיצבים - מציגות מנעד תמטי רחב ומתכתבות עם תחומי ידע ותרבות. הן נעות בין הפיגורטיבי למופשט, בין הריאליסטי לאשלייתי, בין האישי לאוניברסלי, בין דו-שיח פואטי עם הטבע לסוגיות אקולוגיות - אך הזכוכית עוברת בכולן כחוט השני ומנוצלת באופן אסתטי ומטאפורי".  

למידע נוסף: אתר מוזיאון ארץ-ישראל, תל אביב  www.eretzmuseum.org.il
שעות פתיחה: ראשון עד רביעי 16:00-10:00, חמישי 20:00-10:00, שישי 14:00-10:00, שבת 16:00-10:00
מחירים: ילדים- ללא תשלום עד גיל 18, מבוגר – 48 ₪, תושב תל-אביב - 38 ₪, גמלאי – 24 ₪

http://sarit-life-style.blogspot.co.il/2015/06/2015.html


**
קרדיט צילום: ליאוניד פדרול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...