יום שני, 18 בינואר 2016

כנס בריאטריה 2016, הינו הכנס המקיף בתחום המתקיים לראשונה בישראל. בכנס ישתתפו טובי המנתחים והמומחים בתחום 22.1.2016 בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב. מאת: שרית יוכפז



עברתם קיצור קיבה? היזהרו גם מהתרופות "הרגילות"

התרופות התמימות, הרגילות, שאנו נוטלים לשיכוך כאבים, כגון אדוויל ונורופן, עלולות להיות קריטיות ומסוכנות למי שעברו ניתוחים בריאטריים, ניתוחים לקיצור קיבה, כך מזהירה ד"ר כרמיל עזרן, הממונה על הרוקחות הקלינית בהרצליה מדיקל סנטר. "בעקבות ניתוח בריאטרי אף תרופה אינה תמימה, כולן, כולל תרופות ללא מרשם, דורשות התייחסות". כל מה שצריך לדעת על לפני ואחרי ניתוחים וטיפולים בהשמנת יתר בכתבה שלפניכם
.
אשר תרצה בכנס -דר' עזרן-השנתי לטיפול בהשמנת יתר ובאורח חיים בריא, שיתקיים ביום שישי 22.01.2016 בגני התערוכה, בתל אביב, מציינת כי, "בעקבות הניתוח משתנה מערכת העיכול, כך שההתייחסות לתרופות ותוספים אינה יכולה להישאר כפי שהיא באדם עם מערכת עיכול רגילה".
"בעקבות הניתוח משתנה הטיפול התרופתי באופן רציף ולאורך שנים, הן בשל שינויים בספיגת התרופות  וויטמינים והן בשל שיפור ושינוי במחלות כרוניות. אף תרופה אינה תמימה וכולן דורשות התייחסות כולל תרופות ללא מרשם כגון אדוויל ונורופן, גלולות למניעת הריון וכלה בתרופות מורכבות יותר למחלות כגון פרקינסון ואפילפסיה", מבהירה ד"ר עזרן.
"לעתים בחירת סוג הניתוח עלולה להשתנות בעקבות מחלות הרקע והתרופות שמטופלים נוטלים לפני הניתוח. עלינו להגיע למצב של איזון ושמירה על איזון המחלות גם אחרי הניתוח. השפעת התרופות עלולה להיות קריטית למטופלים, בעיקר אם מדובר במחלות נפשיות או במחלות הרגישות במיוחד לטיפול התרופתי. מטופל עלול להרגיש הבדל אך לא לקשר כי מדובר בשינויים תרופתיים או חסרים תזונתיים המשפיעים על הרגשתו".
"הידע וההתייחסות לנושא התרופתי החלו רק בשנתיים-שלוש האחרונות בישראל אך עדיין ישנם פערי ידע עצומים בתחום, הן בצוות הרפואי בקהילה והן במחקרים המדעיים. יעוץ תרופתי לפני הניתוח ומעקב לאחריו עלולים להיות קריטיים להצלחת המטופל, אך החשוב ביותר הוא שהמטופל יהיה קשוב לתחושותיו ולגופו", אומרת ד"ר עזרן.


כל מה שצריך לדעת בנושא קיצורי קיבה 
הניתוחים הבריאטריים (קיצורי קיבה) הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד

 זאת בזכות שיעורי ההצלחה הגבוהים שלהם. אולם, יש לדעת לשמור על מספר כללים חשובים, על מנת להבטיח את הצלחת הניתוח גם לאחר שנים.

לקראת כנס בריאטריה 2016 שיתקיים ביום ו' 22.1.2016 בגני התערוכה בתל אביב, אספנו מספר טיפים ועצות מטובי המומחים בתחום זה שיסייעו לכם לעבור בהצלחה את הניתוח ולהתמיד בשינוי לאורך שנים.

בדקו את כיסויי קופת החולים שלכם וכן כיסוי של ביטוחים משלימים. אתם יכולים להיות מופתעים לטובה פעמים רבות.

שתפו את הסביבה הקרובה אליכם: מערכת התמיכה הגדולה שלכם תגיע בסופו של דבר מתוך הסביבה הקרובה ביותר אליכם.

הגיעו רגועים לבית החולים בשעה שנקבעה לכם. הגעה רגועה תורמת לתחושת הביטחון שלכם ובסופו של דבר מסייעת גם להצלחת הניתוח.

לאחר הניתוח אל תתביישו לשתף את הצוות הרפואי בתחושותיכם, הם כאן על מנת לעזור לכם ולנטר את ההחלמה שלכם בצורה הטובה ביותר.

תהליך ההחלמה לאחר הניתוח חיוני לעתיד החדש שלכם. תנו לגופכם את כל הזמן הנדרש.
החיים החדשים שלכם: התרגלו כמה שיותר מהר ל"אני" החדש שלכם, הוא עתיד להפוך לחבר/ה הטוב ביותר להמשך חייכם.

ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת רפואית מלב"י, במרכז לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל, מדגישה כי יש לבדוק היטב האם אתם מועמדים מתאימים לניתוח, וקבלו החלטה תוך בחינה של כל השיקולים העומדים בפניכם בדרך לניתוח. הגיעו מוכנים לניתוח ולאחר ביצוע בדיקות רפואיות.
לדברי ד"ר סובחי אבו עביד, מנהל תחום ניתוחים בריאטריים, במרכז הרפואי איכילוב, יש לדעת את הפרוצדורה הניתוחית והחלופות כולל השינוי הצפוי באורח החיים.
"מעקב ארוך טווח הינו קריטי להצלחה לאורך שנים רבות", אומר ד"ר סובחי ומציין נקודות נוספות:

מעקב תקופתי – מומלץ ורצוי לבצע אחת לחצי שנה בדיקות דם כלליות ופרטניות לרמת ויטמינים ומינרלים. יש לעקוב אחרי מחלות נלוות כמו סכרת ויתר לחץ דם בתקופה המיידית לאחר הניתוח – להתאמת מינון או הפסקת טיפול. כל תופעה או כאבי בטן שעלולים לצוץ בהמשך, גם שנים אחרי ניתוח, יש לברר אם זה קשור לניתוח. מעקב דיאטנית וקבוצות תמיכה חשובות ביותר להצלחת תהליך הירידה במשקל. להימנע מהריון שנה אחרי ניתוח בריאטרי. לא לבצע תיקוני עודפי עור לפחות שנה לאחר הניתוח. לבצע בירור מקיף טרום ניתוח, כולל גסטרוסקופיה וצילום קיבה, בכדי לבחור את סוג הניתוח המתאים.  

אופיר תשובה M.Sc, פסיכותרפיסט קוגנטיבי-התנהגותי מוסמך, מדגיש כי, הניתוח הוא כלי, לא מטרה: "צריך לדעת "להשתמש" בקיבה החדשה כך שתעזור למנותח להגיע. הניתוח עצמו לא עושה את העבודה.

את הניתוח האמיתי צריך לעשות בראש; יש צורך בשינוי התפיסתי שיש לעשות לאחר הניתוח, לשנות את כל התפיסה לגבי אורח החיים".
"גם אני במרכז": שימו גם את עצמכם במרכז בכל הנוגע למה שחשוב, עד עכשיו רובכם לא עשיתם כך". הוא אומר. 

שלומי הרט, מנטור קבוצת התמיכה "להגשים את החלום", אומר כי, הניתוח אינו "מקל קסמים", בסה"כ מקל הליכה. צריך לעשות פעולות כדי שיצליח.

"השרוול עובד - כשעובדים איתו: הניתוח הוא כלי עזר, כדי שהוא יפעל, צריך לדעת להשתמש בו, הניתוח מגיע עם הוראות הפעלה: השתמש בהן-יהיו תוצאות, התמדה היא לא מילה גסה: אם נתמיד ונחזור זה יפעל ויעזור. הניתוח הוא כמו "ריסטארט" למחשב: מחברים אתכם מחדש, תבחרו באיזו תוכנת הפעלה תירצו להשתמש".

כך תטפלו בעור עודף
פרופ' ליאור הלר, מומחה בכירורגיה פלסטית וכללית, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבי"ח אסף הרופא, מומחה בניתוחי עיצוב הגוף ומנתח בכיר באסיא מדיקל, אומר כי, לאחר ירידה משמעותית במשקל, אם בעקבות ניתוח בריאטרי או לא, רוב האנשים שנהנים מגופם החדש והמשופר עדיין נאלצים להתמודד עם עור עודף ורופף, אשר גורם למבוכה ולקושי ליהנות מגופם החדש.

"החדשות הטובות הן, שישנו מגוון רחב של פתרונות לעיצוב הגוף לאחר ניתוח בריאטרי או ירידה במשקל, בהתאם לאזורים הבעייתיים, אשר כשמם, יכולים לעזור לעצב את הגוף לאחר שינוי מהותי זה של צמצום והרזייה". 

עיצוב הגוף מתייחס לתחום של הליכים כירורגיים (ניתוחיים) בתחום הכירורגיה הפלסטית אשר נועדו לטפל באזורים בעלי עודפי עור ו/או שומן.

הליכים של עיצוב הגוף ניתן לבצע במטופלים בעלי משקל תקין, מטופלים אשר השילו מעליהם קילוגרמים רבים בעזרת דיאטה ופעילות גופנית, ומטופלים אשר השילו מעליהם את הקילוגרמים העודפים באמצעות ניתוח בריאטרי.  

לדברי פרופ' הלר, "לפני שניגשים לתהליך של עיצוב הגוף, חשוב להגיע למשקל יציב. באופן אידיאלי, המטופל צריך להיות במשקל יציב לפחות  6 חודשים לפני עיצוב הגוף. משקל יציב הוא חשוב מאחר שתנודות במשקל, בין אם עלייה או ירידה במשקל, עלולות להשפיע לשלילה על התוצאות האסתטיות של תהליך עיצוב הגוף ולהעלות את הסיכון לצורך בביצוע הליך נוסף של עיצוב הגוף בהמשך".

באשר לאיכות העור של מטופלים אשר היו לשעבר במשקל עודף רב וירדו משמעותית במשקל משתנה. אומר פרופ' הלר כי, שינוי זה מעלה את הסיכון להחלמה ירודה של פצעים, בעיות הקשורות לצלקות ורפיון של העור אשר עלול להוביל לבעיות אסתטיות, כולם מעלים את הסיכון לצורך בחזרה על ההליך הרפואי. 

"מטופלים אשר ירדו משמעותית במשקל פעמים רבות זקוקים לבצע כמה הליכים ניתוחיים על מנת לטפל בעור ובשומן העודפים באזורים שונים בגופם. מנקודת מבט בטיחותית והחלמתית, לא תמיד מומלץ לבצע את כל ההליכים הללו בניתוח יחיד. 
לרוב, הליכים של הסרת עור ושומן עודפים מאזור הבטן או הרמה של אזור הגוף התחתון מבוצעים בשלב ראשון. הקטנת חזה או הרמת חזה יכולים להתבצע בשילוב הרמת זרוע או ירך פנימית. 

ההליכים הנותרים לרוב מבוצעים בשלב שלישי. אם יש כמות רבה של עור או שומן עודפים באזור הפנים, ניתן לבצע הרמת פנים, אשר לרוב מבוצעת בשלב האחרון. 
לרוב, פרק הזמן בין השלבים השונים הוא כ- 3 חודשים, על מנת לאפשר לגוף התאוששות והחלמה. 
יחד עם זאת חשוב לציין שאם המועמד לניתוח במצב בריאותי המאפשר זאת ניתן להגדיל את מספר האיזורים המטופלים בניתוח אחד".




כנס בריאטריה 2016, הינו הכנס המקיף בתחום המתקיים לראשונה בישראל. בכנס ישתתפו טובי המנתחים והמומחים בתחום ובהם: ד"ר אסנת רזיאל, מומחית בכירורגיה בריאטרית וכירורגיה פולשנית, מנהלת רפואית מלב"י, במרכז לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל.
ד"ר סובחי אבו עביד, מנהל תחום ניתוחים בריאטריים, בי"ח איכילוב

בתמונה: ד"ר סובחי  אבו עביד משמאל.



שלומי הרט, מנטור פורום להגשים את החלום; ד"ר דין קרן, גסטרואנטרולוג ומנהל המרפאה לגסטרואנטרולוגיה בריאטרית בבי"ח בני ציון, מומחה התזונה של אסיא מדיקל

ד"ר כרמיל עזרן, ממונה על רוקחות קלינית, הרצליה מדיקל סנטר
אופיר תשובה, פסיכותרפיסט קוגניטיבי-התנהגותי; ד"ר נאסר סקרן, מומחה בכירורגיה בריאטרית, מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית ובריאטרית בבי"ח העמק בעפולה
גלית ניניו, סטייליסטית ויועצת תדמית

אילנה ניקיפורובה, דיאטנית בריאטרית.

 חווה זינגבויים, מומחית לקוסמטיקה רפואית; 
פרופ' ליאור הלר, מומחה בניתוחי עיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית בבי"ח אסף הרופא, מנתח בכיר באסיא מדיקל .
ומיכל צפיר, מאמנת לאורח חיים בריא.

מומלץ.כנס מרתק וחשוב.




לאתר הכנס:  http://bit.ly/BSC2016

צילמה: שרית יוכפז כתבה: שרית יוכפז עורכת "החיים הטובים. צרכנות לייף סטייל" .sarit0404@yahoo.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...