יום רביעי, 12 באפריל 2017

דיאטה? הצחקתם אותי - דבי ינקו חדד. ממליצה: שרית יוכפז




פוחדים להשמין בחג? מומלץ לצחוק על זה

"חגי ישראל מזמנים שפע הזדמנויות לאכילה; הסיפור העומד מאחורי כל החגים היהודיים, למעט שלושת הרגלים, הוא: "הם ניסו להרוג אותנו, הם נכשלו - בואו נאכל"... לכל חג יש לנו את המאכל החגיגי המיוחד, ולמרבה הפלא, אף אחד מהם לא דיאטטי"

תובנה מצחיקה זו אודות החיים והרזייה,  בצירוף תובנות נוספות, כולן מלאות הומור והיגיון צרוף, מאוגדות בספרה החדש של דבי ינקו חדד - "דיאטה?! הצחקת אותי", הספר שמצליח להכניס (כמעט) את כל הבדיחות והמנהגים הקשורים לדיאטה, למסגרת של כריכה רכה ועל הדרך, מציע דרכי פעולה להתמודדות עם הנושא – ואולי החשוב מכולם, מבהיר לנו שזו בעיה קולקטיבית, או כמו שדבי מגדירה את זה "תראו שאתם לא לבד ונורמליים לחלוטין, גם אם הספורט היחיד שאתם עושים הוא צעידה אל המקרר"
הספר הוא תולדה של מחקר, שערכה דבי, מרצה וחוקרת בנושא הומור, לצורך עבודת התזה שלה, שעסקה בדרך בה "נושא ההרזיה משתלב ביומיום ואיך נשים מושפעות מתרבות המעודדת הרזיה, ומאופנת הדיאטות הרווחת". וכך, בנוסף להומור והחיוך שלא ירד מהשפתיים, נלמד למה בעצם כל כך קשה לנו לרזות?  
אנחנו צוחקים על דיאטה כדי להתמודד עם קושי. כאשר עורכים מיפוי של הבדיחות בנושא, מקבלים "מפה" של כל הסיבות שבגינן קשה לנו לרדת במשקל. ולכן, אם נבין טוב יותר את ה"למה", כלומר, האם זה  מסיבות תרבותיות, פסיכולוגיות, טכניות (פרקטיות) ואפילו ביולוגיות (הגוף לא עושה מה שבא לנו שהוא יעשה) נבין בקלות את תהליך ההרזיה, נוכל להחליט האם בכלל מתאים לנו לבצע תהליך כזה, ואיך לעשות אותו הכי נכון עבורנו... ואז נפענח גם את הסוד השמור מכולם – איך לאכול את העוגה (כן, גם זו הכשרה לפסח) ולהשאיר את הקלוריות בצלחת...
.
על המחברת - דבי ינקו-חדד

דבי ינקו-חדד, צחוקולטיירית, מרצה על הומור ומנחה סדנאות צחוק וסדנאות שוקולד. עובדת עם קבוצות מכל הסוגים בכל הארץ, מאז 2006 . מחברת הספר "דיאטה?! הצחקת אותי". הספורט החביב עליה הוא שופינג.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...