יום ראשון, 16 ביולי 2017

במרכז הרפואי קפלן פועלת עמותת פ.ל.א, בהנהלתו של אלי בן זיקרי, מפתח תקווה. ומייצרת פאות משיער אמיתי, מאת: שרית יוכפז


אירוע התרמה למען בית מלאכה לייצור פאות לחולות סרטן
במרכז הרפואי קפלן

עמותת ידידי המרכז הרפואי קפלן קיימה אירוע התרמה לגיוס תרומות עבור בית מלאכה ייחודי מסוגו בארץ, הפועל במרכז הרפואי קפלן, באמצעות עמותת פ.ל.א (פאה לכל אישה). בבית המלאכה מיוצרות פאות עבור נשים וילדות חולות סרטן על ידי נשים מאוכלוסיות חלשות, אשר מקבלות הכשרה מקצועית לכך.

האירוע יתקיים בסינמטק תל אביב, בו יוקרן הסרט "להיות חלק מהאדום הזה". הסרט יצא לפני חודשיים בפסטיבל אפוס לסרטי אמנות ותרבות במוזיאון תל-אביב ונבחר לייצג את שוק הסרטים הדוקומנטריים הישראליים (דוקושוק של קרן קו פרו לשיווק סרטי תעודה).



כמו כן, תוצג תערוכת צילומים של הצלמת קארן גילרמן, בה תיעדה את חברתה הטובה שחלתה בסרטן, במהלך תקופת הטיפולים. הצילומים יועמדו למכירה וייתרמו למכון האונקולוגי במרכז הרפואי קפלן.

כ-250 מוזמנים, הגיעו  בהם בכירים ובעלי הון במשק ובחברה הישראלית, ויסוקר הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית.

כל ההכנסות מאירוע זה מיועדות לפעילותו של בית המלאכה לייצור פאות לחולות סרטן במרכז הרפואי קפלן ומוכרות כתרומה לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

עם ראש מחלקת בית חולים  קפלן

קצת רקע:

 בית המלאכה בפ"ת אשר מפעילה את בית המלאכה
אלי סיפר לי שתרם    פאת זקן לגבר דתי חרדי שחלה בסרטן. .שניתנות ללא כל עלות לחולות סרטן. זו העמותה היחידה בארץ שמעניקה לנשים וילדות חולות סרטן פאות ללא כל עלות.
בעבר  אלי בן זירי. חלה בסרטן ונרפא ב"ה ולכן הקדיש חיין  למטרה זו . זכה לאיש השנה  ע"י ליונס. 

ייחודיותו של בית המלאכה, מעבר למטרה הנעלה של מענה כל כך אינטימי וחשוב עבור חולות סרטן המטופלות במרכז הרפואי קפלן ובבתי חולים נוספים במרכז ודרום הארץ, היא בכך שהוא מספק הכשרה מקצועית, המוכרת על ידי משרד העבודה והרווחה, לנשים מקרב אוכלוסיות חלשות בקהילה.

עמותת פ.ל.א, הפועלת במרכז הרפואי קפלן, הוקמה על ידי אלי בן זיקרי, ספר בעל ניסיון רב בתחומו, לאחר שהוא עצמו חלה בסרטן מסוג לימפומה. המפגש של אלי עם נשים שאיבדו את שיערן במהלך הטיפולים הכימותרפיים, כמו גם החוויה האישית שלו באובדן השיער, הביאו אותו ללוות מטופלים ולהכינם לקראת השינויים הצפויים להם עם נשירת שערם בתהליך הכימותרפיה, תהליך שמתחיל בביקור החולה במספרה לפני הטיפולים, התאמת פאה,
 קיצור השיער עם תחילת הנשירה והתאמת הפאה לאחר מכן.


עמותת  פ.ל.א, שהוקמה על מנת לתת צורך לחולים אונקולוגיים המגיעים לטיפולים במרכז הרפואי, מעניקה פאה חינם לכל חולה אונקולוגית  גם תרומה לחולים גברים. על מנת לשפר את איכות החיים שלה, מתוך הבנה והכרה במצוקות הגופניות
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית 

תגובה 1:

  1. אירוע התרמה למען בית מלאכה לייצור פאות לחולות סרטן
    במרכז הרפואי קפלן.

    Most Amazing Places
    Of Our Amazing World החיים הטובים צרכנות לייף סטייל# שרית יוכפז

    השבמחק

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...