יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

זוגיות ומשפחה כאתגר הכרתי את אורלי נתנאל בכנס מרצים .מאת: שרית יוכפז



האם תוכנית הכנה לזוגיות והורות לתלמידים ולסטודנטים עשויה לשפר את המצב שבו כ-15.000 זוגות מתגרשים בשנה?

האם ההכירות עם התלאות הרבות שקיימות בזוגיות עשויים לאפשר מסגרת משפחתית חכמה, שמתאימה את עצמה לשינויים שבני זוג עוברים ומתמודדים ביחד?
האם המדינה עשויה לחסוך כסף רב בעזרת הקמת מערכת תמיכה לבני זוג כאשר הם ניצבים על פי תהום?

הרעיון שעומד בבסיס הספר שלי " זוגיות והורות האתגר" שיצא בהוצאת אוריון וניתן גם לרכוש אותו 
באינטרנט, הינו שיש להכיר את הבעיות שעלולות להגיע עוד לפני הגיען. כפי שאף הרפתקן לא יעיז להתכונן למסע מורכב, כך על הזוגות להגיע מצוידים בידע מתבקש וכלים להתמודד עם כל הבעיות שיצופו במהלך חיי הזוגיות.

הדבר הבסיסי ביותר שזוג צריך לדעת שבאופן נורמאלי כל זוג נתמך בדרך כלל על ידי שני זוגות הורים. אם שני הזוגות הורים הללו מתפקדים היטב הרי יש להניח שהזוג הצעיר יגיע עם כלים לחיים בצורה מיטבית. יהיה להם הרבה יותר קל לצלוח את מהמורות החיים.

אם יש להם הורים עם בעיות, הרי יתכן שהבעיות הללו ירחיבו את מנעד היכולת שלהם להתמודד והם עשויים אפילו להגיע לתוצאות מוצלחות מאנשים שזכו לחיים נוחים ומיטיבים. אך יתכן גם שהם יהפכו במהלך חייהם לאנשים שמוותרים על התמודדויות ממקום של פחד.

שביל הזהב שזוגות אמורים למצוא הינו שביל של פשרה. שביל של גמישות האחד כלפי השני. שביל של הכלה. והכי חשוב שביל של אהבה. 

אהבה הינה חלק בלתי ניפרד מהחיים עצמם. בניסוי שערכו בבית יתומים, נתנו לקבוצה אחת את כל הדרוש על מנת לחיות אך המטפלים לא סיפקו ליתומים אהבה ובקבוצה השנייה ניתנו כל התנאים הדרושים לחיים ואהבה. הילדים בקבוצה הראשונה בחלקם מתו ובחלקם התקשו בחייהם בתקשורת עם זולתם. התקשו להקים משפחה ונפלו עול על החברה. בקבוצה השנייה הילדים הפכו לבוגרים שתרמו לחברה. חלקם נישאו, חלקם הביאו ילדים והפכו לתורמים לחברה. המסקנה המתבקשת היא שהמשאב הבסיסי שאדם צריך לדאוג לעצמו לאחר מזון, מים וחמצן הינו אהבה.

אהבה זו גם המילה המסבירה בגידות. אני קוראת לזה אהבה ב"מיקור חוץ". אנשים זקוקים לחיזוק היכולות שלהם ולעיתים הם ניתמכים על ידי בן זוג נוסף. מכיוון שזה כל כך נפוץ, המלחמה כנגד זה נועדה לכישלון מכלתחילה. מה שכן נכון לעשות הינו להביא לכך שכל אדם, במיוחד בזוגיות, ידע כיצד להעשיר את עצמו, להגדיל את היכולות שלו, את העושר הפנימי ואת האהבה שבתוכו. באופן הזה הצורך בבן זוג נוסף יהיה פחות מתבקש וקריטי.

הספר שלי נועד להוות מדריך לניהול זוגיות ומשפחה באופן אפקטיבי. מעין תוכנת וויז לניווט בצמתים ובתחנות שאנשים עוברים בהם. תכליתו לשפר את היכולת להתמודד בצמתים ובתחנות הללו. 
ההשכלה שלי הינה: דוקטורט בפילוסופיה של החינוך. 
מומלץ.
.

תגובה 1:

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...