יום שלישי, 29 באוגוסט 2017

לקראת החגים, טיפים לעיצוב חדר הילדים - התמודדות עם חלל קטן מאת: שרית יוכפז


לקראת החגים,
טיפים לעיצוב חדר הילדים - התמודדות עם חלל קטן
חדר הילדים הוא חלל אחד שמספק לילדים מקום למשחקים ושהייה נעימה, לשינה נוחה ואוירה שקטה, וללימודים שגם יאפרו שקט וריכוז. לכן תכנון חדר הילדים צריך להיות מעוצב ופונקציונלי, שיהיה גם מרווח ונוח לשהייה ובנוסף יהיה שקט, רגוע ואינטימי. בתקופת 'לפני החגים' מקבלת משמעות חזקה בהיבט זה, התארגנות הבית וחידושו לפי הצרכים המשתנים של משתכני הבית. בחללי חדר קטנים, נצטרך למצוא פתרונות יצירתיים על מנת לאפשר לילדנו חלל מרווח ונוח בהתאם לגודל החדר.

לדברי אסף טייכמן סמנכ"ל רהיטי דורון: "פתרונות לניצול מרבי של החלל הם רבים, שימוש חכם באזורי אחסון נגישים ולפי צרכי השימוש יאפשרו שהייה נעימה בחדר וניצול יעיל של החלל"

לדבריו: " בחירה מושכלת של שולחן העבודה לחדר, המתאים לצרכים החדשים. לדוגמא: קיימים סגנונות שולחנות עם מגירות מובנות או מג' נפרדות וחיצוניות לשולחן, שולחנות עבודה פינתיים או ישרים, יש אפילו אפשרות חכמה לבחור שולחן בתוך שולחן, המאפשר הגדלה משמעותית של משטחי העבודה בעת הצורך וסגירתם כשאין שימוש ובכך לקבל חלל שהייה גדול יותר בחלל"

טיפים מאסף טייכמן לחיסכון במקום בחדר הילדים:
·         ניצול חכם של פינות החדר - אם יש לכם פינה בחדר, עשו בה שימוש והשתמשו בה למשטח עבודה. מערכת לימוד פינתית מתלבשת על פינת החדר ויוצרת חלל למידה איכותי ויעיל וניתן לשלב בה שידות אחסון גדולות וקטנות לפי צרכי השימוש. כמו כן, שימוש נכון בשידות השולחן מייצר חללי עבודה נוספים כגון עבור מדפסות וסורקים או מוצרי חשמל אחרים ואפילו ניתן לייצר פינת ישיבה מקורית ע"י הוספת כריות מושב מעל השידה.

·         שולחן לימוד קטן - בחללים קטנים ניתן להסתפק בשולחן עבודה של 100 ס"מ ואף רצוי להוסיף לו שידת מגירות על גלגלים שתוסיף מקום אחסון יעיל ולא תפריע בחלל. ובעת שלא יושבים בשולחן ניתן להכניס את השידה בקלות מתחת לשולחן ולהגדיל את חלל החדר. כמו כן רצוי לשלב כוורות תלייה ומדפי תלייה לפי הצורך ובכך לנצל היטב את החלל מעל שולחן העבודה.

·         אחסון חכם בחדר משותף - בחדרי ילדים בהם האחים ישנים ביחד בחדר מומלץ לשמור על אזורי אחסון פרטיים לכל אחד מהאחים ולהרגיל את הילדים לשמור שם את הדברים החשובים להם לשמירה נגישה ופרטית. אחד המקומות החשובים לניצול נכון של החלל בחדר לאחסון הוא המקום המתחבא מתחת למיטה.

·         כוורת נגישות – כוורות הן פתרונות האחסון הטובים והיעילים ביותר והן משמשות גם כאביזר עיצובי משמעותי בחדר. רצוי לשלב בין גדלים שונים, וסגנונות פתוחים וסגורים כדי לקבל מראה מעודכן הנותן גם מענה מצוין לאחסון. בחללים קטנים כדאי לבחור כוורות שנתלות על הקיר ובכך לחסוך מקום, אם החדר מעט יותר גדול רצוי לשלב כוורת רצפתית.

·         התחדשות החדר ומיון האביזרים- דרך נוספת לתת לחדר מראה נקי ומסודר היא כמובן דרך מיון, סינון והתחדשות.  לפנות מקום חדש בחדר, למיין ולסנן את הפריטים והצעצועים בחדר, מה שהתיישן או אינו מתאים יותר לגיל הילד או סתם מיצה עצמו ולא מתאים יותר לצבעוניות החדשה. לא להתבייש לפנות מהחדר וכמובן גם ניתן לשלב מעשה טוב ולתרום לילדים אחרים. ככה מתפנה מקום חדש וככל שהחדר פחות עמוס כך הוא יותר נעים לעין.
צילום: גוטמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...