יום שני, 9 באפריל 2018

קניון רמת אביב גאה להציג תערוכה חדשה בגלריית האמנים על חופש, עצמאות וחיבור אל הלב. מאת: שרית יוכפז




ריי ווטמן
קניון רמת אביב גאה להציג
תערוכה חדשה בגלריית האמנים
על חופש, עצמאות וחיבור אל הלב
סיפורן של 4 יוצרות ישראליות ממקומות שונים ברחבי הארץ שדרך האמנות והיצירה הגיעו  אל שחרור אישי, עצמאות וחיבור ללב.
האמניות המציגות: אודליה ון דר הורן, שרי וורטמן, שלי כוכב שימן ויבגניה לוברסקי
אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

שרי וורטמן Sari Wurtman: אמנית נייר אוטודידקטית, אמא לשלושה ילדים, חיה  ויוצרת במוצא עלית. הציגה במספר תערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד בארץ. תהליך העבודה של וורטמן הוא מאד אינטואיטיבי, ונעשה ללא תכנון מוקדם מתוך התבוננות בסביבה והבנה של הרגשות והחוויה הסובייקטיבית של האומנית. "אני כמעט ולא מציירת סקיצות לפני תחילת העבודה, יש לי רעיון כללי בראש ואני פשוט נותנת לו לזרום ממני החוצה. אני אף פעם לא יודעת מראש איך העבודה תראה בסוף, לפעמים נדמה לי שהיצירה היא זו שמשתמשת בי ככלי ולא ההפך". היצירות נראות במבט ראשון מרחוק כמו ציור על בד אבל כשמתקרבים מגלים שהציור מורכב מאלפי פיסות נייר שמודבקות על משטח קרטון/עץ.הנייר מודבק מצדו הצר ולכן הסתכלות בזוית ישרה על העבודה תראה קווים דקים בלבד. הצופה מגלה במקריות ובדרך אגב שעל מנת לחשוף את עושרה של היצירה דרוש שינוי בזוית ההסתכלות.  כל זוית מבליטה או מעלימה אלמנטים במציאות הכביכול אוביקטיבית.
בתערוכה זאת מציגה וורטמן עבודות סביב הנושא של "מים". העבודות עוסקות בנופים, אנשים ובעלי חיים וניכרת בהם זרימה ,תנועה וצבעוניות עזה. העבודות הן בגדר " תפיסה של רגע אחד" בזרימה ותנועה אין סופית גם במציאות האובייקטיבית וגם בחוויה הרגשית של האומנית . 

שלי כוכב שיימן: חיה ויוצרת בתל אביב, אם לשלושה. נחשפה לציור בתחילת שנות ה-90, אז החלה בלימודי רישום וציור בשמן, התנסתה בפיסול בחומר ובציור אצל מורים שונים על מנת להתנסות בטכניקות מגוונות. כשפגשה בעת האחרונה את שיטת הציור האינטואיטיבי והחלה להשתלם בשיטה בסטודיו של אורנה נוי לניר ברמת השרון, הרגישה שהגיעה למקום הנכון לה. השיטה, שמשלבת יצירה מתוך חיבור לאינטואיציה ולעולם פנימי מביאה לדבריה לשחרור עכבות, לתחושה של התרוממות רוח וחופש גדול. "התחלתי לעבוד בצבעוניות עשירה ובחומריות עזה, בצבעי אקריליק על קנבס, בפורמטים גדולים. התוצאה המוצגת בתערוכה ברמת אביב, היא חגיגה של צבעוניות ועושר מתפרץ ושופע. התחושה של היוצרת ושל המתבונן ביצירה המוגמרת הוא של חופש היוצא מגבולות הסטודיו והבד אל החיים עצמם. התהליך שאותו חוותה שיימן במהלך היצירה הוא של מעבר ממסגרות קשיחות ונטיה לפרפקציוניזם להעזה, שחרור וזרימה חופשית.

יבגניה לוברסקי: ילידת אוקראינה,  (1950), עלתה לארץ ב1992, חיה ויוצרת באשדוד. מהנדסת כימיה במקצועה. אל הציור היא התוודעה תחילה כשחיפשה מזור לנפשה לאחר מות בעלה. כפי שהיא כותבת: "מעולם לא חשבתי שאעסוק באמנות..." למרות שבמשפחה ידעו תמד שיש לי כשרון אמנותי. כאשר בעלי הלך לעולמו והרגשתי שעולמי חרב עלי יעצה לי בתי להירשם לסדנת ציור..." שם, בסדנא, היא הרגישה שהיא יכולה להמשיך לחיות והופתעה מיכולתה לצייר ומהכישרון האמנותי שלה שהחל לבוא לידי ביטוי.היא מציירת על קנבס ועל לוחות שעם בסגנונות שונים ובחומרים מגוונים: טבע דומם, ציורי טבע ודיוקנאות, בצבעי שמן ובאקריליק. ציוריה מלאים עדינות, אלגנטיות ורגישות. כיום , בהיותה בת 67, היא חשה לראשונה שציוריה הם כמו ילדים שהתבגרו וצריכים לצאת לעולם. השפע היצירתי הנובע ממנה נותן לה את הכוח לחיות וזו לה החשיפה הראשונה של ציוריה לקהל הרחב,  תערוכת ביכורים.

אודליה ון דר הורן: אמנית רב תחומית, ציירת, בעלת תיאטרון בובות, משוררת ומנחת סדנאות של יוגה צחוק. חיה ויוצרת ביבנה. "בעברי הרחוק הייתי ספרנית/מידענית. הסתתרתי מאחורי ספרים עד שהעזתי לגלות את פניי לעולם ובחרתי במסלול חדש ויצירתי. למדתי תאטרון בובות, נפתחתי לעולם של רגשות, להבעת רגשות באמצעות בובות, ליצירתיות, לצבע, לחיים האמיתיים. אחרי גירושיי היו שני דברים שרוממו והעלו אותה מהכאב: הצחוק והצבע. היא  התחילה לצייר עצמאית אחרי לחצים נפשיים וקשיים בפרנסה ובגידול הילדים  לבד ופיתחה סוג של  תרפייה בצבעים. היא למדה בסטודיו של ראובן תשרי  למספר  שיעורים, וציירה בלי מכחול אלא ברגליים יחפות, עם הברכיים והידיים. פגשה במקרה ב"חיבור גורלי"  לדבריה, את נאוה סידון, אומנית ומורה לציור, שהפכה למנחה שלה. כעת עומדת להוציא לאור את ספר שיריה הראשון שנמצא בשלבי עריכה מתקדמים עם עורכת ספרותית מופלאה ובמקביל לפרסום השירים, רוצה לשלב בספר גם מפרי ציוריה.

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 10.4-5.5.2018
אירוע חגיגי בתערוכה ומפגש עם האמנים
יתקיים ביוםשני, 16.4בשעה 19.30
הכניסה חופשית

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :
על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.
הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...