יום ראשון, 6 במאי 2018

מפסיקים לגשש באפלה... משקפיים טלסקופיים לשיפור חדות הראייה לכבדי ראיה. מאת: שרית יוכפז


מפסיקים לגשש באפלה...

משקפיים טלסקופיים לשיפור חדות הראייה לכבדי ראיה

מוצרי ראיה האופטיים והאלקטרונים מביאים בשורה של ממש לציבור כבד הראיה בישראל וכוללים מגוון ציוד ואביזרים משלימים המאפשרים לכבדי ראייה הסובלים מליקוי ראייה חמור פתרונות חדשניים שיחזירו להם את איכות החיים לה היו רגילים: לקרוא, לכתוב ולהשתמש במחשב כולל גלישה באינטרנט ועוד... מוצרים אלו מותאמים אישית באבחון מדויק על ידי אופטומטריסטים מומחים בתחום כבדות הראיה.
בתשר געש- פתרונות ראיה מתקדמים ישנם פתרונות רבים ומגוונים לכבדות הראיה. אשר לרוב לא ניתן לפתור בעזרת משקפיים קונבנציונליים. ביניהם משקפיים אופטיים המשפיעים באופנים שונים על חדות הראיה.


המשקפיים הטלסקופיים נותנים מענה נח וזמין לחדות הראיה ומשמשים בעיקר לשיפור הראייה למרחק. המשקפיים מובנים ממערכת עדשות מגדילות המסייעות בשיפור הראייה לצפייה בטלוויזיה, שלטים רחוקים והצגות. המערכת האופטית המגדילה משלימה את החסר בראייה, שנוצר בשל התאים הפגועים - ועוקפת אותו על ידי הגדלת האובייקט הנצפה, "קירובו" אל העין וניצול יכולתם של תאי הראייה שלא נפגעו בפריפריה של הרשתית
אנשים הסובלים ממחלות ברשתית יכולים להשיג שיפור ניכר בראייתם בעזרת משקפיים טלסקופיים. פעולה זו של העדשה משיגה שיפור משמעותי בחדות הראייה, אך גם משנה את אומדן המציאות של המטופל.
טלסקופ למרחק ניתן להתאים לעין אחת  (בעלת הראייה הטובה יותר) או לשתי העיניים. הטלסקופ מורכב מעל המרשם של המשקפיים. ישנם גם משקפיים טלסקופיים המאפשרים שינוי של פוקוס העדשה על ידי הפציינט.
תהליך התאמת משקפיים כאלו דורש בדיקה יסודית ע"י אופטומטריסטים מורשים העוסקים בשיקום ראייה ירודה.

תשר געש היא החברה היחידה בארץ (ובין הבודדות בעולם) המעניקה פתרונות אופטיים ואלקטרוניים מתקדמים לכבדי ראייה, תחת קורת גג אחד, ומציעה מגוון ציוד ותוכנות המאפשרים לעיוורים לקרוא, לכתוב ולגלוש באינטרנט באמצעות מחשב. החברה הוקמה ב-1977 בקיבוץ געש והידע והניסיון שנצבר בה הוא בסיס למקצועיות במתן הפתרונות לכל עיוור וכבד ראייה.
למידע נוסף:
 
http://www.tsr-gaash.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...