יום ראשון, 24 ביוני 2018

תדמית אפקטיבית סברין חסון –יועצת תדמית אישית ועסקית. מאת: שרית יוכפז


סברין חסון – טאפש – בת 40 נשואה + 2, מהכפר דלית אל כרמל.
יועצת תדמית אישית ועסקית.
מעצבת חלל מסחרי ומלבישה חלונות ראווה.
 ראיון עיתונאי שלי עם  סברין חסון ספרה לי:

במשך שנים התפשרתי על עבודות "נוחות" שאינן ממצות את הפוטנציאל שלי.


"חיפשתי את השעות הנוחות והתאמתי את עבודתי למסגרת המשפחתית ולשגרה עד שהחלטתי בגיל 36 להתחיל דרך חדשה לא להשתעבד יותר למשרות שכירות אלא להיות עצמאית והבוסית של עצמי.
למדתי סטיילינג ועיצוב תדמית נושא שתמיד בער בי והרגשתי חיבור ותשוקה אליו וזו הסיבה להצלחה שלי.
אני קמה כל בוקר עם תחושת שליחות, התלהבות, חזון ומטרה. אף פעם לא מאוחר לפרוץ בקריירה חדשה.
כיום מעבירה הרצאות בנושא – dress for success  בעמותות וארגונים גדולים משלל לקוחותיי "בעצמי" "נעמת" "אלרואד" "אלפנאר"  "עמותת מעשה" "מרכז תעסוקה עירוני חיפה" ועוד.
הגשתי בעבר פינת סטיילינג בתוכנית "מודה" בערוץ 2. התכנים בפינה הינם שלי, בערבית מתורגמת לעברית.
ייעוץ כללי והכוונה באמצעות המדיה הפתוחה ראיונות בערוץ 1 ובערוצים נוספים וברדיו, כותבת מאמרים בנושאי תדמית וסטייל באתר "פאנט". מלבישה שחקנים בפרסומות (בנק ערבי ישראלי, פפסי, טירת צבי, עידוד הצבעה ועוד).


תדמית אפקטיבית

תדמית היא הדמות שלנו כפי שמצטיירת בעיני האחר, או הרושם הראשוני שאדם עושה על המתבונן בו.

אנחנו נתפסים כאנשים וויזואליים ומושפעים ממה שאנחנו רואים המסרים המועברים על ידינו באמצעות התדמית שלנו הם מסרים בלתי מלולים שכן איך אנחנו מופיעים שולח מסר לעולם לא פחות ממה שעשינו. הסימן שיש לנו מה שצריך, שאנחנו עשויים מהחומר הנכון.

לוקח שניות ספורות לקבל דעה ראשונית על אדם מרגע שפוגשים אותו, ועד 4 דקות שיחה כדי לפתח דעה ותפיסה כל כך מוצקה שייקח לא מעט זמן ומפגשים נוספים איתו כדי לשנות אותן, אם בכלל.

ובשביל לעבור מסך כמקצועיים, מנהיגים, מובילים, רציניים, יצירתיים או כל תדמית אחרת שאתם רוצים לשדר בפגישה או בראיון, בשביל זה צריך גם להראות את זה.

לכן ריכזתי מספר נקודות שרצוי להתייחס אליהם:

1.      מומלץ להתלבש בבגדים פורמליים העשויים מבד המייצר צללית מחמיאה לגוף ולא בדים שנצמדים כמו ג'ינס קרעים או טייטס מאחר וזה לא מכבד את המעמד.

2.      להימנע מצבעים צעקניים או בגדים עם הרבה הדפסים בגדים מהסוג הזה עושים רעש וויזואלי ויש להם נטייה להעלים את הלובש אותם.

3.      מומלץ לא להרבות בתכשיטים או משקפיים על הראש או כל דבר המסיח את העין ולפעמים את האוזן כדי שההקשבה תהיה נעימה יותר.

4.      לנשים מומלץ להתאפר בעדינות על מנת לרכך את הפנים ולהיראות מטופחת אך לא איפור כבד, לגברים המגדלים זקן לדאוג שהזקן ייראה מטופל ולא כאילו צמח מהתרשלות.

חשוב לזכור כי תדמית אפקטיבית מקרבת אותנו אלי היעד מאחר ואנשים צריכים לאהוב את מה שהם רואים, יש ליצור התאמה בין הנראות לתוכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...