יום ראשון, 26 באוגוסט 2018

''יקב 1848'' משיק יינות איכות לקראת ראש השנה: מאת: שרית יוכפז



''יקב 1848'' משיק יינות איכות לקראת ראש השנה:
דור 7 מרלו -2013
דור 7 קברנה סוביניון – 2013
דור 7 שרדונה – 2016
דור 6 קברנה שיראז – 2014   Family Events

לקראת ראש השנה יקב הפרימיום ''יקב 1848'' משיק יינות איכות:
דור 7 מרלו -2013:
יין בגוון בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום, דובדבנים, גרגירי פטל שחורים ושושנים אדומות מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף עגול ומרוכז עם סיומת קטיפתית מתמשכת.
מחיר – 119 ש''ח.

נתונים אנאליטיים:
§     צבע:
אדום
§     % כוהל:
15.5
§     pH:
3.66
§     מתיקות:
יבש
§     יישון בחבית:
18 חודשים
§     הרכב זנים:
85% מרלו
8% סירה
7% קברנה סוביניון 



על הכרם:
ענבי מרלו מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין  ומכרמים בוגרים מהגליל התחתון. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל התחתון מורכבת מפסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,100 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי ייחודי.

על עשיית היין:
הענבים שנבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והועברו דרך ה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ עם שמרים 254 D שפותחו במיוחד לקבלת יינות פירותיים ומלאים.  התסיסה האלכוהולית נמשכה 12 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים. שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (75%) ואמריקאי (25%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING). היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות.

דור 7 קברנה סוביניון – 2013
יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום בשל, ליקריץ, שושן אדום, פירות שחורים מצומקים, אקליפטוס וטבק מלווה בעץ קלוי.
היין בעל גוף מלא ומרוכז עם סיומת מתובלת ומתמשכת.
מחיר – 119 ש''ח.
נתונים אנאליטיים:

§     צבע:
אדום
§     % כוהל:
15.5
§     pH:
3.72
§     מתיקות:
יבש
§     יישון בחבית:
18 חודשים
§     הרכב זנים:
92% קברנה סוביניון
5% סירה 
3% מרלו

על הכרם:
ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין  ומכרמים בוגרים מהגליל. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל מורכבת מפסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,050 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי ייחודי.

על עשיית היין:
הענבים שנבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והועברו דרך ה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ עם שמרים BDX שפותחו במיוחד לקבלת יינות מלאים.  התסיסה האלכוהולית נמשכה 15 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים. שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (80%) ואמריקאי (20%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING). היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות.

דור 7 שרדונה – 2016:
יין בצבע קש בהיר עם ארומות של אגס בשל, הדרים, עישון קר ומינרליות נעימה. טעמים עשירים של אגוזים קלויים, אפרסק לבן ואננס.
גוף מלא ופריך עם סיומת לימונית מרעננת וארוכה.
מחיר – 119 ש''ח.
נתונים אנאליטיים:

§     צבע:
לבן
§     % כוהל:
14.8
§     pH:
3.21
§     מתיקות:
יבש
§     יישון בחבית:
10 חודשים
§     הרכב זנים:
100% שרדונה

על הכרם:
היין מופק מכרם שרדונה הממוקם ב"כוכב השחר" במורדות המזרחיים של הרי ירושלים. גובה הכרם 600 מטר מעל פני הים והאדמה מסוג "טרה רוסה" עם אחוז ניכר של אבני בזלת. אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום-לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים
*    על עשיית היין:
הענבים שהגיעו לרמת הבשלה אופטימאלית נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2016 בבציר ידני לילי לתוך ארגזים קטנים של 8-10 ק"ג ועברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי בנות 400 ליטר, והתיישן על משקעי השמרים (surlies) במשך 10 חודשים.

דור 6 קברנה שיראז – 2014   Family Events:
יין המשלב שני זנים אצילים , עשיר בטעמים וניחוחות המתמזגים בהרמוניה לכדי יצירת מופת.
מחיר – 99 ש''ח.
נתונים אנאליטיים:


על הכרם:
מקור ענבי השיראז מאזור כפר תבור בגליל התחתון. פסיפס ייחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים.
ענבי הקברנה סוביניון נבצרו ממורדות המזרחיים של הרי ירושלים בגובה של כ- 600 מטר. אדמת הכרם מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת .

על עשיית היין:
הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 22-24 מע"צ על מנת לשמר את אופי השיראז והקברנה סוביניון כל אחד בנפחד. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 16 חודשים שבסיומו התקבל יין שידבר לכל אחד מבני המשפחה.   
מומלץ





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...