יום שני, 4 בפברואר 2019

מסע מדברי מיוחד של נשים למען נשים עגונות ומסורבות גט של ארגון "יד לאישה" לקראת יום האשה. מאת: שרית יוכפז

לקראת יום האישה-
"אשת המדבר" מסע הליכה אתגרי במדבר הופך למסורת זו השנה השנייה (7-8/3/19)
מסע מדברי מיוחד של נשים למען נשים עגונות ומסורבות גט של ארגון "יד לאישה" מבית אור תורה סטון, יחד עם חברת מרתון ישראל יוצא לדרך זו השנה השנייה.
בימים חמישי-שישי, 7-8.3.2019, יתקיים מסע 'אשת המדבר', מסע מדברי של נשים למען נשים עגונות ומסורבות גט, שמוביל ארגון 'יד לאישה' מבית רשת אור תורה סטון, בשיתוף עם חברת מרתון ישראל. המסע העוצמתי יכלול הליכה אתגרית לאורך מסלול של 24 ק"מ בערבה, שלאורכו תחנות ריענון, מופע ערב של דפנה ארמוני, מעגלי שיח עם נשים מסורבות גט ועגונות, מסיבת ריקודים, לינת שטח בחוות האנטילופות, ארוחות בוקר וערב משותפות ועוד. כל הרווחים מהמסע יוקדשו לשחרור נשים עגונות ומסורבות גט, והוא מתקיים לקראת יום העגונה שיצוין כמדיי שנה בתענית אסתר (20.3.19). במסע ישתתפו מאות נשים מכל רחבי הארץ והעולם.
נכון להיום ישנן אלפי נשים מסורבות גט במדינת ישראל, אשר חיות בכלא הנישואין לבעלים שמונעים מהן לצאת לחופשי, ומייחלות ליום שבו ישתחררו משבי הסרבנות והעגינות בו הן חיות, ויוכלו להתחיל בחיים חדשים. על אף המלחמה היומיומית בסרבנות הגט ובעגינות, היא נשארה בעיה קשה וכואבת, אולם היא איננה רק בעיה אישית אלא סוגיה חברתית. על כן, כחברה, אנחנו צריכים לצעוד לצידן של המסורבות והעגונות בכל דרך אפשרית.
ארגון 'יד לאישה' מבית רשת אור תורה סטון, הוקם לפני כ-20 שנה, במטרה לאפשר לכל אישה עגונה או מסורבת גט להתגרש בכבוד ולהשתחרר מכבלי נישואין בהם אין לה חפץ. הארגון מעניק לנשים ייצוג משפטי בבתי הדין הרבניים תוך מציאת פתרונות הלכתיים, שירותים של חוקרים פרטיים וליווי רגשי ע"י עובדות סוציאליות ומאמנות אישיות, זאת עד להשגת הגט המיוחל ושחרורן מכבלי עגינותן, וגם לאחר מכן. במהלך שנות פעילותו, סייעו הטוענות הרבניות ועורכות הדין של הארגון לכ-1000 נשים לזכות בחירותן, וכיום הן ממשיכות ופועלות ללא לאות בייצוגן של עוד מאות נשים הממתינות לגט המיוחל.
פנינה עומר, מנכ"לית ארגון יד לאישה מבית רשת אור תורה סטון אומרת: "יש לחברה המון כוח ליצור את השינוי התודעתי ולהפעיל לחץ על סרבן הגט לשחרר את אשתו. כיום עגינות היא תופעה חברתית, וכחברה אסור לנו לעמוד מנגד".
עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל מוסיף: "מהרגע הראשון בו נפגשנו עם עמותת יד לאישה, שם פרסו בפנינו את הנתונים הבעייתיים של נשים מסורבות גט ועגונות ועד כמה מדובר בתופעה לאומית שלא מדברים עליה מספיק, החלטנו מיד להצטרף למיזם החשוב הזה ובנינו קונספט ספורטיבי סביב אירוע מיוחד וחוויתי לנשים, המשלב ספורט, העצמת נשית והגברת המודעות לתופעת הנשים העגונות שלציבור אין מספיק מידע על הנושא".
צילום:אירית עמית . 

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...