יום שני, 15 ביולי 2019

פסטיבל לתרבות אופנה עכשווית בירושלים 17-20 ביולי 2019 מוזיאון מגדל דוד. מאת: שרית יוכפז




גידי אבישר
פסטיבל לתרבות אופנה עכשווית בירושלים
ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן

·                    חשיפת תוצרי ה'קולקטיב'- שבעה מעצבים\ת נבחרים שיוצרים ביחד קולקציה ירושלמית על זמנית
·                    מיצבים ופרפורמנס בינהם: כניסה מהסרטים בסגנון המט גאלה, מיצב מפרשי טקסטיל רב לאומים
·                    עמדת דיגיטל קראפט והדפסת תלת מימד, אומנות בלייב, עיצוב והדפסת חולצות, סדנה לקשירת כיסויי ראש אופנתיים ועוד
·                    יום עיון Closet X  - כך ייראה ארון הבגדים ב-2030
·                   סיורי אופנה ייחודיים ברחבי הבירה
·                    הופעות מוזיקה- אסתר רדא, AWA ו-שי צברי
·                    שוק מעצבים, סדנאות, מפגשים, הרצאות ועוד
17-20 ביולי 2019
מוזיאון מגדל דוד
פתוח לקהל הרחב

הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים גאים להשיק את המהדורה הראשונה של OVERALL,  שיתרחש במוזיאון מגדל דוד בתאריכים ב-17-20 ביולי. ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן.

OVERALL שיעסוק בתרבות האופנה העכשווית, יפנה מבטים בשנתו הראשונה אל ההווה והעתיד של העיר ירושלים, תוך קילוף השכבות ההיסטוריות, שמעצבות אותה כיום כמרחב רב-תרבותי תוסס. מהי אופנה ירושלמית, והאם אפשר לדבר על אופנה אחת בעיר שבנויה מטלאים? מהן הזיקות שהאופנה הירושלמית מקיימת לאופנה העילית, כפי שאנחנו מכירים אותה ממסלולי התצוגות של בירות האופנה הבינלאומיות? אלו הן רק חלק מהשאלות שהעסיקו את המנהלים האמנותיים של הפסטיבל.

באירוע ייקחו חלק עשרות מעצבים ואמנים שיציגו תערוכות, מיצגים, הדגמות חיות, ושיתופי פעולה מסקרנים. זאת במטרה לייצר חוויות חדשות סביב תרבות האופנה ולחשוף את הקהל למנגנונים ולטכנולוגיות השונות שמרכיבים את התעשייה. לצד אלו, יתקיימו הרצאות בנושאי עיצוב, סדנאות, סיורים ומפגשים מעוררי השראה.

OVERALL הוא המשך ישיר לאירועי הגמר וסיורים שיתקיימו בבצלאל באותו שבוע.
ב-16 ביולי יתקיים אירוע סוף שנה של המחלקה לצורפות ואופנה ובבוקר ה-17 ביולי יתקיים סיור נוסף בתערוכות של המחלקות – אמנות, צילום, עיצוב תעשייתי, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה, תקשורת חזותית ואמנויות המסך.

OVERALL Collective
מעבדת עיצוב אופנה, טקסטיל צורפות ואביזרים, ראשונה מסוגה בארץ, שמפעילים שבעה מעצבים צעירים, בולטים בתחומם, בהנחייתה של קלודט זורע (אמנית, יוצרת ומעצבת אופנה מהבולטות בארץ, המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל) והמנהלים האמנותיים של OVERALL (שלי סתת קומבור-ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ובעלת מותג הנעליים coupleof ושחר אטואן (חוקר אופנה, מבקר האופנה לשעבר של עיתון ״הארץ״ וכיום, יוזם ומנהל אמנותי של אירועי תרבות).
שביעיית המעצבים מייצגת קשת רחבה של מיומנות ייחודיות בשדה האופנה על מגוון מסורותיה הישנות והחדישות. לכל אחד מהם שפה עיצובית שונה וביחד, הם מנסים לגבש שפה מאחדת, שאינה דורסת את הפרט, אך היא גם גדולה מסך חלקיה.

הם התבקשו ליצור מערכות לבוש טוטליות הכוללות גם אביזרים ותכשיטים, תוך התייחסות למורכבות ולייחודיות של העיר ירושלים – בהיותה מרחב רב תרבותי מגוון ומאתגר.
במסגרת האירוע, הקהל יוזמן להיחשף גם לתהליכי עבודה, למלאכות היד והמכונה, לטכניקות הייחודיות ולחומרים החדישים שמשמשים את חברי הקולקטיב בפעולותיהם השונות, כמו גם לסדנת צילום שתתקיים במצודה מסביב לשעון. הרעיון הוא לחשוף במידה מסוימת גם את מאחורי הקלעים של מנגנון האופנה ותהליכיו, שלרוב נותר סמוי מן העין.

חברי הקולקטיב: (לפי סדר א״ב):
יותם בהט - צורף בוגר שנקר| רותם גור - בוגרת בצלאל, בעלת המותג Vas| אהרון גניש - מעצב בוגר ויצו חיפה| מוריאל דז׳אלטי - מעצבת טקסטיל בוגרת שנקר, זוכת מלגת חממת הפיס| שאדי מג׳דלטון - מעצב בוגר בצלאל| שלומית עמר - מעצבת בוגרת ויצו חיפה| ענר שבח - מעצב בגדי גברים בוגר בצלאל, זוכה מלגת חממת הפיס.









"שוטטות" ברחבי מגדל דוד
שפע האירועים השונים שיתקיימו בכל חללי המוזיאון, יתקיימו בכל רגע נתון, על מנת להעניק חוויה עשירה לצופה. חלקם אף יזמינו אותו להתמזג בהם, לקחת חלק פעיל ולעתים אף להיות המחולל הראשי שלהם.

מיצבים ופרפורמנס:
גילי אבישר - במיצג מפרשיות ססגוני בלב המצודה | קברט  Voguingפתוח לקהל הרחב, בשיתוף עם המארגנים של הליין ״קרוס״ | נועה יפה תארח את המבקרים בקולאז׳ים סוריאליסטיים נוטפי סטייל שירכיבו יחד | טליה תומר תרקום מחדש חלקים מתוך המצודה בשיתוף הקהל | דוגמני הבית של המצודה יפיצו פסיכדליה להמונים.

סדנאות והדגמות חיות:
רוני חג׳ג׳ – יזמין את הקהל לעצב מחדש בגדים שיביא איתו מהבית בסדנה פרפורמטיבית של המותג  Assembly Tongue| מעצבת האופנה והנעליים גנית גולדשטיין תציג סדרת נעליים חדשניות המודפסות במדפסת תלת מימדית בשילוב עם עבודות אריגה יחודיות ב live במיצג הכולל אפליקצית מציאות מדומה (AR) לבניית הנעליים|  שירי ורד תיפגש עם הקהל, אחד על אחת, ותיצור רישומי אופנה אינטימיים | חמש רוקמות פלסטיניות ילמדו את הקהל הרחב לעטר פריטי לבוש אישיים מהבית ברקמות מסורתיות | דורי שושן תזמין נשים וגברים לסדנת כיסויי ראש אופנתית של המותג אתכסיא.

פאנלים :
כיתת אומן עם מעצבת הטקסטיל עדן סעדון שתספר כיצד יצרה קולקציה של לבוש תחרה באמצעות כלי יחיד- עט תלת מימד. את עבודותיה הציגה עדן בארץ ובעולם' במספר תערוכות ותצוגות נחשבות. 
איפה עובר הגבול- פאנל בלוגריות ומובילות דעת קהל מהמגזר הדתי, שיספרו איך פרצו לתודעה, איך החברה הדתית מקבלת את עיסוקן הייחודי ואיפה עוברים הגבולות האישיים של כל אחת מהן כשזה נוגע לפרסום במדיה החברתית. בין הבלוגריות: ברכה בן חיים ורבקה אהרון, סול שוורץ, אורית שוהם רביד, הדוכסית וד"ר מטפחת 

יום עיון Closet X
כך ייראה ארון הבגדים ב-2030

בתנאים של המציאות המשתנה מתפתח צרכן חדש: מצד אחד מביע עניין רב יותר בפריטים שהוא קונה, מבקש לקבל מוצרים טובים ובריאים יותר ובקי באופן ייצורם; מצד אחר מעדיף כמות על פני איכות וניזון מתרבות המקדשת ערכים של שפע, סלבריטאיות וראווה.
השינויים בתרבות הצריכה והנורמות שהתקבעו בעקבותיהם, הולידו מגוון יוזמות פורצות דרך, המבקשות לתת מענה לצרכים החדשים.
ביום העיון "Closet X", שיתקיים ב-18 ביולי במוזיאון מגדל דוד בהשתתפות מומחים מובילים בתחום, נחשוף את האתגרים העכשוויים בענף האופנה והאביזרים ונציג טעימה מאותן יוזמות מסקרנות.
פרטים מלאים יפורסמו בהמשך



 סיורי אופנה

להשלמת חוויית האירוע, יוצעו לקהל 19 סיורי אופנה, חלקם ייחודיים לOVERALL וכולם כאחד, ינסו לעקוב אחר סיפור האופנה הירושלמי. הסיורים יתקיימו במשך 3 ימים, חמישי עד שבת. ביניהם:
"לפני שהיה קניון" רח' יפו ומרכז העיר| סיורים ברחביה, על התלבושות של מנהיגים ותקופות| אקססוריז בשירות הדת| סיור מעצבים ירושלמים אייקונים וייחודים | סיור אופנה במוזיאון חצר היישוב הישן עם סדנת קשירת מטפחות|


שוק יום שישי
דוכנים של מעצבים ומעצבות מקומיים (הכל מיוצר בישראל), עם דגש על אקססוריז – תכשיטים, תיקים, מטפחות, בגדים.

***
אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "ירושלים היא עיר מגוונת ויצירתית והתייר שמגיע היום לירושלים חווה את האותנטיות של העיר, בנוסף לערכים הדתיים וההיסטוריים שלה.  בעשור האחרון, התיירות הנכנסת לירושלים גדלה בכ-47%. אירועים מקוריים כמו OVERALL , המתייחסים לרבגוניות ולייחודיות של ירושלים, הינם דרך נוספת לספר את סיפורה של ירושלים ולחשוף אותה לקהלים חדשים".

שרית גולדשטיין, מנכ"לית משרד ירושלים ומורשת: "עשרה קבין של יופי ירדו לעולם תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו"- אחד הדברים שמייחדים ומאפיינים את ירושלים, הוא השילוב של ישן וחדש, עתיק ומודרני והאופן שבו הקצוות לכאורה, יוצרים שלם שהוא גדול מסך חלקיו.OVERALL  הוא אירוע תרבות, ראשון מסוגו בישראל, שישלב בתוכו מגוון רחב של תחומים על ידי מעצבים נבחרים-  אמנות, אופנה, עיצוב ותחומים נוספים, אשר השילוב ביניהם מוציא החוצה את רבדיה העמוקים של הייחודיות הירושלמית.
גם באירוע זה, אנו עדים לשיתופי פעולה חדשניים בין 7 מעצבים מובילים ולעניין בינלאומי באירוע ובעשייה הירושלמית.".

"ירושלים על כל מורכבותה ומשמעותה מונחת בתת- המודע של אירוע יוצרי אופנה זה, ונוכחת בכל הווייתו-ומכאן שמו "OVERALL , אומרת אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד, "הוא מציע חווית מפגש עכשווי, רענן ומלהיב עם תהליכי היצירה בהתהוותם , גם מישיר מבטו  קדימה ועוסק בסוגיות חברתיות ואקולוגיות  מורכבות המעסיקות את עולם האופנה והעיצוב במאה ה-21.  וגם כאן, מסתבר שיש לירושלים מסר ייחודי ומקורי להציע.".


OVERALL
17- 20 ביולי 2019
#Overalljlm
*** עלות כניסה לכנס-50 ₪
*** עלות סיור למשתתף-30 ₪
כרטיסים ניתן לרכוש דרך אתר המוזיאון החל מה7 ביולי



מה בתוכנית:
17.7 20:00-00:00: אירוע הפתיחה ובו חשיפת הקולקטיב ואירועי "שוטטות" במגדל דוד
       (אירועים מגוונים שמפוזרים בלוקיישנים  שונים ברחבי המצודה)
17.7 21:00          אסתר רדא בבמה המרכזית
18.7 10:00-13:30: יום עיון בנושא קיימות ואחריות חברתית
18.7 20:00-00:00: "שוטטות" במגדל דוד (אירועים בלוקיישנים שונים ברחבי המצודה
18.7 21:00              AWA בבמה המרכזית
19.7 החל מ-11:00   שוק יום שישי
19.7 13:00              שי צברי הופעה בחפיר
18-20.7                    סיורי אופנה בירושלים (פרטים יפורסמו בהמשך, הסיורים בתשלום)

מומלץ.
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...