יום שני, 8 בינואר 2018

השקה של ספר הילדים החדש- של ינון בר שירה בהוצאת צמרת "הכלבלב שרצה חיבוק" מומלץ. מאת: שרית יוכפז

תינוקת, מה את רוצה ממני?

השקה של ספר הילדים החדש- "הכלבלב שרצה חיבוק"



כשינון בר שירה עמד להפוך לאבא לראשונה הוא הגיע ללא שום ניסיון מקדים ועם קושי עצום מבלי שלמד לפני כן את "שפת התינוקות" מצא עצמו אבוד לגמריי, אך מהר מאוד הוא גילה פתרון אחר לגמרי מכל מה שייעצו לו, פתרון שהיה חייב להפוך לספר ילדים.
"כששחר נולדה בניתוח קיסרי פשוט הגישו לי אותה ואמרו לי ללכת איתה לתינוקיה. מעולם לא החזקתי תינוקת לפני כן ופתאום פיצית בה יומה אצלי בידיי הרועדות. כל מדריכי גידול הילדים נראו כבר לא רלוונטיים." כך מתאר ינון בר שירה את חוויית ההורות הראשונית, שמלאה בחששות, פחדים ובעיקר הרבה חוסר הבנה. "לעיתים קרובות כל כך בכי היה הופך לחידה בלשית. מוצץ? בקבוק? חיתול? מה את רוצה? "
בר שירה, שבמשך שנת חייה הראשונה של שחר הפסיק לעבוד בבקרים על מנת להיות איתה כשאשתו עובדת, נתקל בחומה שרבים כל כך נתקלים בה. לעתים קרובות מדיי, אנחנו פשוט לא מצליחים לתקשר ולהבין את מי שאנחנו הכי אוהבים, ולמרות עשרות כתבות, מאות, יועצות, יועצים , אחיות רופאות ורופאים, אנשים אינם ספר הוראות בעשרה שלבים, הם עולם שלם שלעתים קרובות מדיי מדבר בשפה אחרת לגמרי.
למרות הכל, הורים טריים פוגשים בכל מפגש מקרי ברחוב עשרות עצות, רובן הגדול טכניות לחלוטין ומגיעות מכאלו שלא פגשו את ילדיהם מעולם, קשה שלא לשאול בתוך אותו עולם מבולבל "מה אני יכול להעניק לה בכלל?"
התשובה שקיבל הייתה כה בהירה בפשטותה. אהבה. "אני אוהב אותה וזה העיקר." את רגשותיו הפך לספר ילדים אמיץ שמתמודד עם הקושי הגדול להבין אחד את השני כשאין שפה משותפת.
"כתבתי על ילד וכלב כי זאת הייתה דרך נהדרת להתחבר למקום הראשוני בעצמי כילד, לא היה לי דבר להעניק לכלב שלי מלבד אהבה אינסופית, אבל זה היה כל מה שהוא בעצם רצה."
הספר שכתב בר שירה, "הכלבלב שרצה חיבוק" מסופר מנקודת מבטו של כלבלב שרצה חיבוק למרות ש"מחבקים בני אדם, לא מחבקים גור. גור מלטפים, בצוואר מגרדים ואם הוא רעב אז גם אוכל נותנים." הוא מנסה להסביר את רצונו לדני, לאמא ולאבא אך אין לו כלים מלבד נביחות, קשקושים בזנב והוצאת לשון, מה שגורם להם לטעות בכל פעם לגבי רצונו האמיתי.
"החוויה של חיבוק מאפשרת גם לתינוק וגם להורה חוויה מגעית שמחברת אותם בחיבור נפשי עמוק ביותר גם עם חוויית הילדות. וכמובן היא מעניקה את האהבה הכי גדולה שקיימת בחיי הנפש של כל אדם, ילדים בפרט" אומר אהוד, פסיכולוג קליני בכיר לילדים נוער ומבוגרים ומחבר הספר "זוגיות והורות".


"אינני מבין אותך, לכלב אמר
אבל אני אוהב אותך , וזה העיקר"
במשפט פשוט אך כן זה ינון בר שירה מקווה לשלוח אותנו, הורים המגדלים ילדים, ילדים המגדלים כלבים , אנשים המנסים להבין את עצמם ואת בני זוגם לדרך חדשה , קצת פחות ברורה אך קצת יותר מחוברת לרגש ולאותה חוויה מגעית עליה מדבר גלבוע.
הספר משלב איורים רכים, רגישיים ואנושיים של קסאנייה לוגובסקי עם גירסה מולחנת של המילים ששר ינון עצמו עם הזמרת לירון כרמיאל.
בחמישי הקרוב ב17:00 הספר "הכלבלב שיוצא חיבוק" יוצא בהשקה חגיגית בבית ציוני אמריקה. השקה בה מתארחת ההצגה של ספרה של שלומית כהן אסיף "הארנב ממושי" שעוסקת בחברות אמת נטולת אינטרסים.
"החיבור הזה הוא בעיניי תמצית הערב." אומר בר שירה לסיכום "אין לנו תשובות קלות להציע למי שאנחנו אוהבים, אבל יש לנו את עצמנו ואת האהבה שבנו."
הספר, שהינו ספר הילדים הראשון של בר שירה (שכתב בנוסף 4 מחזות למבוגרים שעלו על במותינו), יוצא לאור בהוצאת "צמרת" וניתן לקנות אותו בחנויות הספרים הגדולות ובינהן "צומת ספרים" לצד אתריי האינטרנט המובחרים דוגמת "נטבוק" "בוקמי" ו"בוקנט".
הכלבלב שרצה חיבוק- השקת ספר הילדים החדש
מומלץ.





שרים בכיכר
אם לאחרונה שמעתם שירי ילדים מכיכר המדינה, לא טעיתם. מסתבר שיוצר מחזות הזמר ינון בר שירה החליט לאחר לידת ביתו גם לפנות לקהל הילדים ומוכר ספר ילדים שכתב.
הטקטיקה- הוא מנגן ושר, והקטנטנה שלו שחר, בת השנה וחצי מפזזת ומקסימה את כולם. 
מסתבר שהתפוחית לא נפלה רחוק מהעץ. 
חדי העין יכלו לראות גם את הכוכבת הצעירה יעל אלקנה, "דריה" מהסדרה "פלאשבק"  של ערוץ הילדים בשבילכם, אשר משחקת גם בהצגותיו של ינון ובאה לפרגן.   

תגובה 1:

  1. ספר מהמם ממש
    הבת שלי כל הזמן מבקשת אותו לפני השינה

    השבמחק

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...