יום חמישי, 18 ביוני 2020

בית הכנסת "אוהל מנחם " שע"י בית חב"ד שכונת המדע רחובות כתובת: דניאל כהנמן 11 רחובות. מאת: שרית יוכפז




בית הכנסת אוהל מנחם שע"י בית חב"ד שכונת המדע רחובות הרב ישראל  ביינדמן
 רב הקהילה ושליח חב"ד לשכונת המדע ברחובות.

                        מאת: שרית יוכפז

שכונת רחובות המדע הינה שכונה חדשה הממוקמת בצפון-מזרח רחובות. בשכונה, שרובה כבר מאוכלס, צפויות להיות בסך הכל כ- 2,500 יחידות דיור בבנייה רוויה וכ- 100 בתים צמודי קרקע.

שכונת המדע מבוקשת מאוד ראשית בשל מיקומה. העובדה שיש בה פארק גדול, בתי-ספר וגנים, חטיבה ותיכון, במרחק הליכה, גם הנגישות התחבורתית טובה יותר וקרובה לכביש היציאה. היא ממוקמת בקרבת מרכז העיר, מכון ויצמן, פארק המדע ותחנת הרכבת העירונית. השכונה הינה מהיוקרתיות בעיר וחלק ניכר מהאוכלוסיה בה הינן משפחות צעירות.

לפני שבע שנים כשרוב השכונה עוד הייתה חולות וטרשים, התעורר מתוך תושבי השכונה צורך לבית כנסת, 

וכך התאגדו כמה עשרות משפחות ובתנאים לא תנאים באין מקום מוסדר התחילו להתפלל מידי שבת בסלון בית. לאחר כשנה קיבלו רשות בזכות פועלו ועזרתו הרבה של סמנכ"ל המשרד דאז מר חנניה כורש להתפלל בבימת הנוער לשעבר שבמשך הזמן עברה לבעלות הפיסג"ה, עד שהגיעו לנחלה זמנית – קרוואן בחצר הפיסג"ה.

בית הכנסת 'אוהל מנחם' נותן מענה כולל לכל התושבים אשכנזים כספרדים, דתיים כחילונים. דלתות בית הכנסת פתוחות לכל דורש ללא דמי חבר במטרה להנגיש את צרכי הדת 

בית כנסת זה הנו :
"בית כנסת פתוח" במשך כל השנה עבור כל יהודי, באהבת ישראל גדולה. רוח זו טבועה בלבבות חברי הקהילה שמתייחדים בערבות הדדית מופלאה שמשרה אווירה נהדרת בבית הכנסת ומקרינה לכל מבקר.




בית הכנסת נקרא על שם הרבי מליובאוויטש זי"ע שבהשראתו הוקם בית חב"ד ובית כנסת הראשון בשכונה.
לפני כשבוע צלצל הטלפון של רב בית הכנסת הרבעל הקו אחד המתפללים החדשים והוא אומר בהתרגשות: "מעולם לא נתקלתי בבית כנסת כה מזמין ומאיר פנים שמצד אחד יש לו אופי משלו ומצד שני פתוח בצורה כל כך רחבה לציבור כולו באהבת ישראל גדולה"

ברוך השם בית הכנסת מלא מפה לפה מידי שבת והמקום צר מהכיל. תושבים חדשים רבים מתדפקים בדלתות בית הכנסת שמתקשה לעמוד בעומס מפאת מגבלות המקום.

הרב מלווה את הקהילה בכל מעגל החיים. שמחה כמו ל"ע גם אבל. בימים כתיקונם, מידי שבת בשבתו בית הכנסת מתמלא עד גדותיו וגם כאשר הכסאות הרזרבים ממלאים את המעברים, הפתחים והחצר 

נוגה שחגגה בר מצווה לבנה בבית הכנסת מספרת על מאור הפנים של הרב שהשרה אווירה נעימה ומרגשת כל כך על הילד ועל המשפחה כולה. והחיבוק שקיבלה מכל המתפללים שניגשו לעזור 

צחי, תושב השכונה, מספר על כך שדווקא כאן הוא נפתח למסורת ומגיע בכל חג לפעילויות שבית חב"ד מקיים עבור הילדים והמבוגרים. "פעם ראשונה באתי ביום כיפור ופשוט הוקסמתי. מכמות האנשים שגדשו את המקום, הבנתי שאני לא היחיד. 

גם פעילות חסד ענפה מתקיימת במקום. "לקראת פתיחת שנת הלימודים קיבלנו פניות רבות הן מצד הורים לתלמידים במוסדות החינוך והן מצד הצוות החינוכי של בתי הספר באזור וגם מעובדות סוציאליות עם בקשות לסיוע עבור תלמידים הזקוקים לעזרה בציוד לבית הספר, ומיד נרתמנו למשימה החשובה. בהתאם לבקשות שהצטברו, נערכה חלוקה שבמהלכה קיבלו תלמידים רבים לביתם ילקוטים וציוד נלווה לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה". מספר הרב ישראל.

פרויקט הילקוטים הוא המשך ישיר לפעילות החסד הנערכת במהלך כל השנה ע"י בית חב"ד, הכוללת חלוקה נרחבת של חבילות מזון ותלושי-קניה לנזקקים במהלך השנה ובתקופות החגים. שמיכות חורף ועוד ועוד.

בימים אלו בית הכנסת נמצא בתנופת פיתוח מסיבית עם תוכניות בניה שיאפשרו לפעילות העניפה לצמוח. 


כתובת: בית הכנסת אוהל מנחם שע"י בית חב"ד שכונת המדע רחובות
כתובת: דניאל כהנמן 11 רחובות.





מאת: שרית יוכפז 
"החיים הטובים.צרכנות ולייף סטייל."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...