יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

ראשונה בעולם: אפקט קורונה - חסדי נעמי מייסדת את יחידת רחפני החסד הרב יוסף יו"ר חסדי נעמי הקים יחידת רחפנים שתתמוך בנזקקים מאת שרית יוכפז


הרב יוסף יו"ר חסדי נעמי הקים יחידת רחפנים שתתמוך בנזקקים
"הקורונה מגבירה את הצורך להסתגלות מהירה בקרב העמותות הן מבחינת התהליך הפסיכולוגי שנכפה על הנתמכים הן מבחינת הלוגיסטיקה, ובכך מאיצה את השינויים הטכנולוגיים בעמותות"
עמותת חסדי נעמי השיקה היום את מבצע "חסדי שמיים" במסגרתו משתמשת חסדי נעמי ב – רחפנים, במסגרת פעילותה. בחסדי נעמי מוסרים את הבשורה בהתרגשות רבה שכן לדברי העמותה מבצע "חסדי שמיים" מהווה הצעד הראשון לקראת מהלך גדול

                                                   מאת שרית יוכפז
הרבה יותר – השקת יחידת רחפני החסד במסגרתה שוקלים בחסדי נעמי להסיט חלק מהפעילות לשימוש ברחפנים.
לדברי חסדי נעמי ככל הידוע נראה כי מדובר ביוזמה ראשונה בעולם וודאי בישראל במסגרתה עמותת רווחה וחלוקת מזון משתמשת ברחפנים .
לאחרונה היו בחסדי נעמי בקשר עם מגוון שחקנים בתחום הרחפנים מהזירה הבינלאומית כולל תאגיד טכנולוגי בינלאומי ידוע , סטארטאפים ועוד. זאת  במסגרת מערך המחקר של העמותה שמבין משימותיו נכללת הטמעת טכנולוגיות בחסדי נעמי לצורך יעילות הארגון.
נזקקים בחרדה
בחסדי נעמי מרחיבים ומסבירים שלקחו ברצינות משימה זו שכן הקורונה הבהירה שהעולם אינו מוכן באמת לפעילות חירום באזורי מוכי אסון או לנתינת מענה "אד הוק" לסיטואציות חדשות שנכפות על המציאות שלנו.
כך למשל מספרים בחסדי נעמי שבמהלך הקורונה ובעיקר בתחילתה – חלק מהקשישים – פשוט פוחדים לקבל עזרה לאור החשש מהמגע והקרבה. וכך בין היתר נולד הרעיון של יחידת הרחפנים שמאפשר לחסדי נעמי להציע תמיכה ללא מגע ישיר של יד אדם. "זו דוגמא קלאסית" אומרים בחסדי נעמי  "מאחר וגם אם הקשישים או כל קהל יעד אחר נמצאים בחרדה יתר על המידה זה לא באמת משנה מאחר וכך או כך זו  סיטואציה חדשה שדורשת מענה .  הקורונה שינתה חלק ממאפייני הנתמכים וכך גם ארגון החסד צריכים לסגל שינוי"
"חרדות ממגע למשל זה גורם חדש שצריך למצוא פתרונות להתמודד איתו ולתת לו פתרון, יש לנו אחריות כלפי הנתמכים" אומרים בחסדי נעמי ומדגישים "הקורונה יצרה קהל חדש של נזקקים בהם כאלו שסובלים מחרדה ושיוותרו על אינטראקציה גם אם מדובר בויתור על התמיכה. וכשמדובר בקשישים המצב קשה שבעתיים כי גם אם מניחים להם סל מזון הם מתקשים להרים אותו, ולכן אנחנו לרוב חייבים להיכנס אליהם לבית ולהניח את המזון על השולחן , קל וחומר כשמדובר בבעלי מוגבלויות"
לצד הצורך הטכני בפתרון ללא מגע ישיר של יד אדם השימוש ברחפנים נותן כאמור מענה גם לאלמנט הרגשי שבחרדה מאחר ויש בו אלמנט של חן והפתעה, "זה פשוט מעלה חיוך וכך רגע קבלת תווי הקניה הופך לרגע חיובי שמעלה חיוך ומטשטש את תחושת "התמיכה" ,רעיון שזכה גם לחיזוק ממספר עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים איתם התייעצו בהנהלת חסדי נעמי. בעמותה ראיינו מדגם של נתמכים שנשאלו אודות התחושה שבקבלת סיוע באמצעות רחפנים ורובם ציינו שהדבר מעלה חיוך ומייצר חוויה חיובית.
כאמור, מבצע "חסד משמיים" של חסדי נעמי הוא הצעד הראשון בהשקת יחידת הרחפנים. בחסדי נעמי מעוניינים להגיע בשלב הראשון ל40 רחפנים מבצעיים שיביאו עימם תלושי מזון (מאז הקורונה חילקה חסדי נעמי מעל חצי מיליון שח בתווי קניה מעבר לתמיכה השוטפת) בכל נקודת חלוקה ברחבי הארץ (40 נקודות) ובהמשך גם מעוניינים לבדוק בעמותה את השימוש ברחפנים עבור חלוקת סלי המזון.
נכון לכרגע מדובר בפיילוט רחפנים ראשון לקראת ראש השנה שכלל תלושי מזון וכרטיסי ציוד. השנה מתכוננים בחסדי נעמי למספר שיא של נזקקים בהם גם משפחות וגם קשישים וניצולי שואה ואפשר לסייע להם במזון דרך המבצע של חסדי נעמי בלינק זה "אנחנו זקוקים לכל עזרה אומרים בחסדי נעמי. קשישים, אמהות, ניצולי שואה ועוד. אנשים מתחננים לעזרה כפי שלא התחננו מעולם"
יוסף כהן מייסד ויו"ר חסדי נעמי  "אני כבר מעל 70 ברוך השם ויש לי 30 נינים. ההסתגלות לשינויים היא טבעית עבורי . עמותת חסדי נעמי מורגלת לפעילות במצבי חרום ונהיה שם עבור הנזקקים באוויר, בים, ביבשה ובכל סיטואציה שנדרש. בצוק איתן ירדתי עם המתנדבים לדרום וחילקנו מזון תחת אש עם אפודי מגן וקסדות והיום אנחנו בקרב מסוג שונה שדורש שימוש בכלים טכנולוגיים, וכך יהיה"
חסדי נעמי קיימת מזה 35 שנים ומפעילה 20 אלף מתנדבים באמצעות 40 נקודות חלוקה, 4 מחסנים לוגיסטיים וצי של 20 משאיות ומכוניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...